اگر من جای شما بودم (1)

برای دانش‌آموز کنکوری زیاد فرقی نمی‌کند. محیطی که در آن درس می‌خواند، عوض می‌شود.

اگر من جای شما بودم (1)

محمدرضا رادنژاد، رتبه‌ی ۴ تجربی ایثارگران 25 درصد کنکور ۹۸

برای دانش‌آموز کنکوری زیاد فرقی نمی‌کند. محیطی که در آن درس می‌خواند، عوض می‌شود. به‌طور مثال، کلاس‌‌های عمومی در کار نیست و باید به‌تنهایی درس بخواند یا رفت‌وآمدها کمتر می‌شود که البته این موقعیت‌ها به‌ نفع دانش‌آموز کنکوری است. در مجموع، چون اغلب مشغول مطالعه و تلاش برای قبولی است، تفاوت زیادی برایش ایجاد نمی‌شود. دانش‌آموز موفق باید از این موقعیت استفاده کند تا از رقیبانی که بیش‌ازاندازه به کلاس‌های آموزشی متکی هستند، جلو بزند. همچنین خودش را درگیر حاشیه‌ها نکند. مسئولیت دانش‌آموز کنکوری به درس‌خواندن در خانه محدود می‌شود.

محمدرضا رادنژاد، رتبه‌ی ۴ تجربی

محمدمهدی سربیشگی، رتبه‌ی 7 ریاضی منطقه‌ی 3 کنکور ۹۸

با توجه به عقب‌افتادن کنکور سراسری، دانش‌آموزان می‌توانند از دوره‌ی سه‌ماهه‌ی مانده تا کنکور بهره‌ی بسیار خوبی ببرند. این دوره برای کسانی که ترازشان خیلی خوب است، شاید چالش‌برانگیزترین دوره باشد. برخی از آن‌ها با تسلطی که بر درس‌ها دارند،‌ ممکن است خسته شوند و ساعت مطالعه‌شان را کم کنند و در نتیجه ترازشان افت کند. این افراد می‌توانند از آزمون‌های جامع و مبحثی به‌صورت زمان‌دار استفاده کنند تا نقاط ضعفشان را بشناسند و با مرور و تمرین تست، آن‌ها را به نقاط قوت تبدیل کنند و با سؤالات کنکور بیشتر آشنا شوند. دانش‌آموزان و کنکوری‌هایی که هنوز برخی از مباحث را نخوانده‌اند یا تسلط کمی دارند، با اولویت‌‌دادن به آن‌ها و با توجه به بودجه‌بندی آزمون، آن‌ها را مطالعه کنند و با تمرین تست بر آن‌ها مسلط شوند.

محمدمهدی سربیشگی، رتبه‌ی 7 ریاضی

ارشان دلیلی، رتبه‌ی 4 ریاضی منطقه‌ی 2 کنکور ۹۸

حالا که برگزاری آزمون سراسری خیلی به تعویق افتاده است و احتمال خستگی و ازدست‌دادن آمادگی زیاد می‌شود، اگر جای آن‌ها بودم، سعی می‌کردم برنامه‌ی مرور و تمرین مشخصی را از درس‌ها تهیه کنم. البته با رعایت اصول بهداشتی، برای اینکه فرسوده نشوم، به‌صورت محدود تفریحاتی منظم در نظر می‌گرفتم و سعی می‌کردم نشاط و انگیزه‌ام را حفظ کنم. کار دیگری که می‌کردم، آزمون‌دادن مستمر در خانه بود و سپس نتایج را با هم مقایسه می‌کردم. با توجه به اینکه آزمون حضوری نیست و کیفیت آزمون حضوری را هم ندارد، امکان مقایسه با رقبا وجود ندارد؛ بنابراین مطمئن‌ترین روشْ مقایسه‌ی مستمر خود با خودِ دیروز است. به‌طور خلاصه می‌توانم بگویم: مرور، آزمون و اندکی تفریح.

ارشان دلیلی، رتبه‌ی 4 ریاضی


Menu