پاسخ‌های قهرمانان جمع بندی: مهمترین تصمیمشان چه بود؟

پاسخ قهرمانان پیشرفت در دوران جمع بندی به 21 سوال: 1-مهم‌ترین تصمیم ، روش و کاری که در دوران جمع بندی به شما کمک کرد چه بود ؟

پاسخ‌های قهرمانان جمع بندی: مهمترین تصمیمشان چه بود؟

پاسخ قهرمانان پیشرفت در دوران جمع بندی به 21 سوال


( به تدریج با انجام هر مصاحبه، پاسخ بقیه قهرمانان پیشرفت در دوران جمع بندی به هر سوال اضافه می شود ، علاوه بر آن پاسخ های مختلف به سوالات بعدی بارگذاری می شود)


1-مهم ترین تصمیم ، روش و  کاری که در دوران جمع بندی به شما کمک کرد چه بود ؟


 آرمین عباباف از بهارستان (اصفهان)، تجربی نظام قدیم

رتبه سال 97 :  4936منطقه 1    

رتبه سال  98 : 1035منطقه 1

رشته قبولی : پزشکی دانشگاه قم

 تراز دوران جمع بندی : 6713

رشد تراز دوران جمع‌بندی نسبت به نیم سال دوم : 1133نمره تراز

** مهم ترین تصمیم من در دوران جمع بندی گرفتم این بود که مطلب جدید نخوانم برای همین خلاصه ها و نکاتی که در آزمون ها یا کتاب ها در طول سال یادداشت کرده بودم را جمع آوری و جمع بندی کرده و بهشون نظم و انسجام دادم این باعث شد که در این دوران مجبور به خواندن همه مطالب و کتاب ها نباشم.


فریبا ترابی (مشهد)، انسانی نظام قدیم

رتبه سال 98 : 1027 منطقه 1

رشته قبولی: مديريت صنعتي دانشگاه شهيدبهشتي –تهران

تراز دوران جمعبندی:  6421

رشد تراز دوران جمع بندی نسبت به نیم سال دوم : 638 نمره تراز

 ***سه دلیل اصلی داشت:

  • 1-تجربه نیمسال اول باعث شددر نیمسال دومروش مطالعه درس هایی که در آزمون خوب بودم را تقویت کنم و روش مطالعه درس هایی که در آن موفقیتی کسب نکرده بودم را تغییر یا اصلاح کنم تا پیشرفت خودم را در آزمون ها ببینم ودر دوره جمع بندی همین روش ها را با کیفیت و دقت بیشتری انجام دادم.

  • 2-در ساعت هایی از روز که بازده بالایی داشتم درس هایی را می خواندم که بیشتر چالش داشتم و این ساعات مفید را در نیمسال اول پیدا کردم و در نیمسال دوم عملی کردم ،‌همه این موارد را در نیمسال دوم تمرین کردم و در جمع بندی نیز با تمرین بیشتر در هر آزمونکیفیت و دقت اجرای روش ها یم را بالا بردم.

  • 3-در کنکور قبلی ام متوجه شده بودم منابع زیاد باعث سردرگمی من شده و به من خیلی ضربه زده ، هر وقت عربی را از روی یک کتاب می خواندم و متوجه نمی شدم کتابم را عوض می کردم و باعث می شد هیچ وقت یک مطلب را کامل یاد نگیریم. فهمیدماگر یک منبع مشخص را استفاده کنیم و بارها آن را به طور موثر تکرار کنیم نتیجه بهتری می گیریم از اینکه چند منبع داشته باشیم و همه آن ها را یک بار بخوانیم.


امیر فروغی (تبریز)، ریاضی نظام جدید

رتبه 98:  140 منطقه 1

رشته قبولی:  مهندسی کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر

تراز دوران جمع بندی: 7151

رشد تراز دوران جمع بندی نسبت به نیم سال دوم : 1181 نمره تراز

***اولین موردی که به من کمک کرد تا در آزمون های جمع بندی پیشرفت داشته باشم و هم چنین در کنکور سراسری نتیجه خوبی به دست آورم این بود که در آزمون های پایان سال تحصیلی مدرسه با جدیت زیادی شرکت کردم و توانستم بر روی درس های سال دوازدهم مسلط شوم. مورد دوم هم این بود که در آزمون های جامع کانون شرکت کردم و از برنامه راهبردی جدا نشدم و کاملا با برنامه کانون همراه بودم و توانستم در اولین آزمون جامع پیشرفت چشمگیری داشته باشم که باعث افزایش اعتماد به نفس من برای آزمون های بعدی گردید.


مهدی عباس زاده (اصفهان) ، ریاضی نظام جدید   

رتبه 98:  493 منطقه 1 رشته ریاضی

رشته قبولی: مهندسی صنایع دانشگاه تهران

تراز دوران جمع بندی: 6577

رشد دوران جمع بندی نسبت به پایان نیم سال دوم: 1110 نمره

 ***تست‌هایی که در دوران قبل از جمع بندی نشان‌دار کرده بودم و سؤال‌هایی که در آزمون‌ها غلط زده بودم جمع آوری کرده بودم و این باعث شد که نقطه ضعف‌ها را یک‌به یک برطرف کنم.و بعد از مرور که آزمون می دادم این نقطه ضعف‌ها به نقطه قوت تبدیل می‌شد.تست‌های نشان‌دار و خلاصه نویسی و تعیین مباحثی که اشتباه زیاد داشتم به پیش رفت خیلی کمک می‌کند.


نگین عباسی (استان فارس- شهر فیروز آباد)- تجربی نظام جدید

رتبه 98:    238 منطقه 3 رشته تجربی

رشته قبولی:پزشکی دانشگاه شیراز

تراز دوران جمع بندی: 7263

رشد دوران جمع بندی نسبت به پایان نیم سال دوم:442 نمره

*** در دوران جمع بندی، از کتاب‌های جامع، تنها تست‌های نشاندار را کار کردم، روشم به این صورت بود که کنکور که تیرماه برگزار میشد، من از اول اردیبهشت یعنی دوماه قبل از کنکور،‌ از هر درس مثلا زیست، سه فصل می‌خوندم؛‌ یک فصل از دوم، یک فصل از سوم و یک فصل از پیش، خوندنم جوری بود که طی یک ماه جمع کردم،‌خیلی دقیق می خوندم،‌ قیدها را حفظ می‌کردم،‌ مفهومی و ترکیبی می‌خوندم( اگر نکته‌ای در دوم بود و چند نکته مرتبط در سوم بود، حتما در کنارهم می‌خوندم) و همچنین نکته‌هایی که در طی سال از کتاب‌تست‌ها یا از هر طریقی پیدا کرده بودم را می‌خوندم.

در این مدت یک‌ماه خوندن اصلا تست نمی‌زدم، بعد از این یک‌ماه خوندنم که تموم شد، شروع کردم به آزمون‌های جامع و تست‌های زمان‌دار می‌زدم، آزمون‌های سه روز یکبار را یک ماه مانده به کنکور شروع کردم، در دوران جمع‌بندی زمان‌بندی در تست زنی خیلی مهمه، در همه تست‌هایی که می‌زدم زمان‌بندی را شبیه کنکور رعایت می‌کردم؛ اینجوری سرعت و دقتم خیلی بالا می‌رفت!در این دوران با تست‌های زماندار زدن یاد‌ می‌گیرید که سر جلسه کنکور هم بتونی از زمان هر درس که گذشت، بری سر درس بعدی!

و دیگه اینکه تست‌های جوندار و قوی می زدم، تست های آسان یا تست‌هایی که قبلا خیلی کار کرده بودم رو نمی زدم و تست‌هایی که می‌دونستم مهمند و باید مرورشون کنم رو بیشترکار می‌کردم.

با این روش ابتدا خوندن و سپس تست زدن همه نکات کنکور رو می‌شد پیدا کرد، برای همه درس ها به همین روش خواندم.


 کبری بشکول(استان تهران- اسلامشهر) ، ریاضی نظام جدید

رتبه 98:  146 منطقه 3

رشته قبولی: مهندسی عمران دانشگاه شریف تهران 

تراز دوران جمع بندی:  5981 

رشد دوران جمع بندی نسبت به پایان نیم سال دوم: 690 نمره

***من انگیزه خوبی داشتم چون ایمان داشتم که می‌‌توانم در دانشگاه مورد نظرم قبول شوم. زمان گذشته بود و در عید متوجه شدم عقب هستم. به همین دلیل از مشاور مدرسه کمک گرفتم. ایشان گفتند وقت کافی هست و می‌توانی جبران کنی. برای همین ساعت مطالعه‌ام را بالا بردم. در اوایل سال دوازدهم خوب نخوانده‌بودم ولی بعد از عید ساعت مطالعه‌ام را به 12 ساعت در روز رساندم.


محمدهادی زمانی(استان اصفهان- شهر اصفهان)، انسانی 

  • رتبه 98:رتبه 194 منطقه 1 

  • رشته قبولی:روانشناسی دانشکده علوم بهزیستی و توانبخشی تهران

  • تراز دوران جمع بندی:  6768

  • رشد دوران جمع بندی نسبت به پایان نیم سال دوم: 654

  • من چندین دفترچه داشتم که برای اکثر دروس خلاصه نویسی می کردم واز تابستان سال قبل کنکور به تدریج مطالب مهم و خلاصه شده هر درس را در آن می نوشتم و با استفاده از این دفترچه ها در دوران جمع بندی  به راحتی نکات پر اهمیت و مورد نیاز  تستی را در دسترس داشتم و روزانه مرور می کردم . 


فاطمه هراتی استان سمنان- شهر شاهرود تجربی

رتبه 98:  434 منطقه 2 

رشته قبولی:پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران

تراز دوران جمع بندی: 7107

رشد دوران جمع بندی نسبت به پایان نیم سال دوم:583

مهمترین تصمیم من در دوران جمع‌بندی ، آزمون جامع زدن و  آزمون‌های سه روز یک‌بار و تحلیل آنها بود


حسن سخنوریان (شیراز)تجربی نظام قدیم

رتبه سال97 :4522 منطقه 1

رتبه سال98 :1739 منطقه 1

رشته قبولی : داروسازی علوم پزشکی بندرعباس

تراز دوران جمع بندی :6473

رشد تراز دوران جمعبندی نسبت به نیم سال دوم :868 نمره تراز

تقریبا بعد از فروردین با خودم فکر کردم که چرا سال اول قبول نشده ام و باید بهتر درس می خواندم با توجه به تراز نیم سال اول متوجه شدم کهافزایش ساعت مطالعهمی تواند باعث بهبود کار من شود


تهیه و گردآوری: فاطمه رسولی نسب


سایر پاسخ های قهرمانان جمع بندی

Menu