پاسخ‌‌های قهرمانان جمع بندی: چه قدر مطلب جدید خواندند؟

آیا در دوران جمع بندی مطلب جدید هم می‌خواندید ؟ و تست جدید هم می‌زدید ؟ یا این که نقاط قوت خود را تقویت می‌کردید ؟ یا این که اشتباهات قبلی خود را بررسی می‌کردید

پاسخ‌‌های قهرمانان جمع بندی: چه قدر مطلب جدید خواندند؟

پاسخ قهرمانان پیشرفت در دوران جمع بندی به 21 سوال

1-به تدریج با انجام هر مصاحبه، پاسخ بقیه قهرمانان پیشرفت در دوران جمع بندی به هر سوال اضافه می شود2-سوال ها به ترتیب فراوانی که دانش آموزان عزیز درخواست کرده اند بارگذاری می شود3-پاسخ های مختلف به سوالات بعدی بارگذاری می شود.


آیا در دوران جمع بندی مطلب جدید هم می خواندید ؟ و تست جدید هم می زدید ؟ یا این که نقاط قوت خود را تقویت می کردید ؟ یا این که اشتباهات قبلی خود را بررسی می کردید و یادگیری های ناقص را به یادگیری کامل تبدیل می کردید ؟


آرمین عباباف از بهارستان (اصفهان)، تجربی نظام قدیم

رتبه سال 97 :4936 منطقه 1

رتبه سال98 :1035 منطقه 1

رشته قبولی : پزشکی دانشگاه قم

تراز دوران جمع بندی:6713

رشد تراز دوران جمع‌بندی نسبت به نیم سال دوم:1133 نمره تراز

در سال دوم قبل از دوران جمع بندی، مطالب را تمام کرده بودم ولی به نظرم تصمیم عاقلانه ای نیست که در دوران جمع بندی مطلب جدید بخوانیم چون به تسلط کافی در مطالب جدید نمی رسیم و ممکن است زمان برای مرور دانسته های قبلی را از دست بدهیم.من در این ایام، هم تست هایی را که قبلا کار کرده بودم تمرین می کردم و هم از تست های جدید استفاده می کردم .من در درجه اول بروی نقاط قوتم تمرکز کردم و در اولویت بعدی تا جایی که زمان داشتم به برطرف کردن نقاط ضعفم می پرداختم


فریبا ترابی (مشهد)، انسانی نظام قدیم

رتبه سال 98 :1027 منطقه 1

رشته قبولی: مديريت صنعتي دانشگاه شهيدبهشتي –تهران

تراز دوران جمع بندی:6421

رشد تراز دوران جمع بندی نسبت به نیم سال دوم :638 نمره تراز

اصلا مطلب جدید نخواندم چون اگر جدید می خواندم باید برایش تعداد زیادی تست هم تمرین می کردم و هیچکاه به تسلط نمی رسیدم.آنچه را که خوانده بودم تقویت کردم تا مطمئن شوم حداقل آنچه را که در این چند ماه خوانده ام می توانم پاسخ دهم. برای پیشرفت نیاز به دانستن نکته جدیدی نیست بلکه باید در نکات و مطالب قبلی به تسلط کافی برسیم.

گاهی تست هایی بود که سوال و پاسخ را کامل حفظ بودم،‌ولی موقعی که دوباره آن را می خواندم به گونه ای عمل می کردم که این تست کاملا جدید است.دوباره سوال را حل می کردم، پاسخ ها را با تحلیل و دلیل دوباره جواب می دادم و مطالب پیرامون هر سوال را در ذهن خود مرور می کردم.در هر تکرار یک نکته یا تست، طوری برخوردی می کردم که گویی یک تست جدید یا یک نکته و مبحث جدید است.


امیر فروغی (تبریز)، ریاضی نظام جدید

رتبه 98 :140 منطقه 1

رشته قبولی: مهندسی کامپیوتردانشگاه امیرکبیر

تراز دوران جمع بندی:7151

رشد تراز دوران جمع بندی نسبت به نیم سال دوم:1181 نمره تراز

اعتقاد دارم بهتر است در این دوران مطلب جدید خوانده نشود. من در این دوران سعی کردم با تمرکز بر روی نقاط قوت خود ، آنها را حفظ کنم. هم چنین در درس هایی که نیاز به تلاش بیشتر داشتم ، به حدی به آنها توجه می کردم که نتیجه ضعیفی در آن دروس کسب نکنم و به رتبه و تراز من لطمه نزند.


مهدی عباس زاده (اصفهان) ، ریاضی نظام جدید

رتبه 98 :493 منطقه 1 رشته ریاضی

رشته قبولی :مهندسی صنایع دانشگاه تهران

تراز دوران جمع بندی:6577

رشد دوران جمع بندی نسبت به پایان نیم سال دوم:1110 نمره

در دوران جمع بندی مطلب جدید نبود که بخواهم بخوانم.ولی تست جدید خیلی می زدم. همان‌طور که بالاتر هم گفتم نتایج آزمون ها را بررسی می کردم مباحثی که اشتباه زده بودم را مطالعه می کردم و برای این که مطمئن شوم مسلط شده‌ام تست جدید می زدم از کتا‌ب‌های آبی خیلی استفاده کردم کتاب آبی فیزیک خیلی خوب بود.


نگین عباسی (استان فارس- شهر فیروز آباد)- تجربی نظام جدید

رتبه 98 :238 منطقه 3 رشته تجربی

رشته قبولی : پزشکی دانشگاه شیراز

تراز دوران جمع بندی:7263

رشد دوران جمع بندی نسبت به پایان نیم سال دوم:442 نمره

همه مطالب رو خونده بودم و حذفی نداشتم، تست جدید کار می‌کردم و تست‌های قبلی رو کنار گذاشتم ولی مطلب جدید نه اصلا!

البته من همشو خوندم ولی توصیه می‌کنم بچه هایی که همشو نخوندن مطلب جدید نخونن.

در دوران جمع بندی، یادگیری‌های ناقص را برطرف کردم؛ کلا تحلیل آزمون خیلی مهم، مخصوصا در دوران جمع‌بندی با تحلیل ازمون می‌فهمیدم کجا رو مشکل دارم و کجا رو کلا بی خیال بشم.  تحلیل آزمون خیلی کمکم کرد که نقاط ضعف رو به قوت تبدیل کنم.


محمدهادی زمانی(استان اصفهان- شهر اصفهان)، انسانی

رتبه 98 :194 منطقه 1

رشته قبولی:روانشناسی دانشکده علوم بهزیستی و توانبخشی تهران

تراز دوران جمع بندی:6768

رشد دوران جمع بندی نسبت به پایان نیم سال دوم:654

مطلب جدیدی نخواندم و موضوعاتی را که در یاداشتهایم به عنوان یادگیری ناقص یادداشت کرده بودم روزانه تستهایش را می زدم اما در کل تمرکز و وقت بیشتری برای حفظ و تثبیت نقاط قوتم داشتم تا سطح پاسگویی آنها را بالا نگه دارم.


کبری بشکول (استان تهران- اسلامشهر) ،‌ریاضی

رتبه 98:  146 منطقه 3

رشته قبولی: مهندسی عمران دانشگاه شریف تهران

تراز دوران جمع بندی: 5981

رشد دوران جمع بندی نسبت به پایان نیم سال دوم:690

خیلی از مطالب را نخوانده بودم در 2 یا 3 ماه آخر باید می‌خواندم حتی نرسیدم همه درس‌ها را بخوانم در درس‌های عمومی زمان کم‌تری صرف می‌کردم و با اختصاصی زمان را جبران می‌کردم. بیش‌تر مطالب جدید می‌خواندم چون زمان کم داشتم باید می‌دویدم تا به کنکور برسم. می‌دانستم که باید اشتباهاتم را بررسی کنم ولی گهگاه این کار را انجام می‌دادم.


فاطمه هراتی(استان سمنان- شهر شاهرود)،‌ تجربی

رتبه 98 :434 منطقه 2

رشته قبولی: پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران

تراز دوران جمع بندی:7107

رشد دوران جمع بندی نسبت به پایان نیم سال دوم:583

نه مطلب جدید اصلاً نخواندم.  روز آخر فقط کمی‌ زمین‌شناسی خواندم. نقاط قوت خودم را تقویت می‌کردم.

یادگیری‌های ناقص نداشتم ولی بهاشکالاتم مراجعه می‌کردم.


حسن سخنوریان (شیراز)تجربی نظام قدیم

رتبه سال97 :4522 منطقه 1

رتبه سال98 :1739 منطقه 1

رشته قبولی : داروسازی علوم پزشکی بندرعباس

تراز دوران جمع بندی :6473

رشد تراز دوران جمعبندی نسبت به نیم سال دوم :868 نمره تراز

در دوران جمع بندی تمام مطالبی را که خوانده بودم کار می کردم ومطلبی به عنوان مطلب جدید نداشتم.یکی از منابع خوب تست که در این دوران کار می کردم آزمون های گذشته کانون بود .من در کنار برطرف کردن نقاط ضعفی که داشتم از مرور نقاط قوت غافل نمیشدم و برای آن ها نیز زمان در نظر می گرفتم


زهرا نادرپور سينى (مشهد)، انسانی

رتبه سال 98  :1027 منطقه 1

رشته قبولی: علوم تربیتی دانشگاه امام صادق

تراز دوران جمع بندی :5921

رشد تراز دوران جمع بندی نسبت به نیم سال دوم :627 نمره تراز

من متفاوت تر بودم چون از نظر روحی و ذهنی قبلا کمی بی برنامه بودم و دوازدهم را دیر شروع کرده بودم و اینکه مطلب جدیدی نخوانم برایم استرس می آورد.

البته در زمان امتحانات دروس دوازدهم را خوانده بودم ولی در جمع بندی باید روی دوازدهم بیشتر کار می کردم و تسلطم را بالا می بردم. برای همین در جمع بندی برخی مطالب برایم به نوعی جدید به حساب می امد. حتما بعد از هر درس تست می زدم و بعد به سراغ درس بعدی می رفتم. در واقع من در نیمسال اول هم تست می زدم و در نیمسال دوم ترکیبی از تست های قبلی و تست های جدید را می زدم.درس اقتصاد و ریاضی که فرمول داشت را انتخاب می کردم و روی آن ها تمرکز می کردم ، در جمع بندی محور اصلی من کتاب های درسی بود. برای هر تستی تصویر ذهنی آن مطلب را در کتاب درسی به یاد می آوردم.


سیدحسین حسینی ( استان تهران ، شهرقدس )، تجربی نظام قدیم

رتبه‌سال 94 : 3000 منطقه‌ی 3

رشته‌ قبولی: پرستاری دانشگاه تهران

رتبه‌ سال 98:  1376 منطقه‌ی 3

رشته‌ قبولی: پزشکی روزانه‌ دانشگاه سمنان

تراز در دوران جمع‌بندی:6579

رشد تراز دوران جمع‌بندی نسبت به نیم‌سال دوم:690 نمره‌ی تراز

مطلب جدید نخواندم. البته فقط گرامر زبان بود که قبلاً خوب نخوانده بودم و برایم راحت بود و می‌توانستم در یک روز کل آن را جمع کنم. اما مثلاً هندسه را کلاً نخواندم. تست جدید هم نزدم. اما مثلاً بعضی از آزمون‌های غیرحضوری بود که نرسیده بودم بزنم. وقتی می‌دیدم مثلاً در یک مبحث مثل استوکیومتری ضعیف هستم، به سراغ آن آزمون‌های غیرحضوری می‌رفتم و تمرین می‌کردم. اما سراغ تست‌های جدید در کتاب‌ها نرفتم. البته اول به سراغ تس‌های نشان‌دارم و تست‌هایی که نکته‌دار بود و آن‌ها را دوباره تمرین می‌کردم. تست‌های سخت و بیهوده را کنار گذاشتم؛ زیرا فقط وقتم را تلف می‌کردند!

من سؤال‌ها را با مدادرنگی علامت‌دار می‌کردم. اول سؤالات قرمز را بررسی می‌کردم و بعد سؤالات زرد را و بعد از آن به سراغ سؤالات سبز می‌رفتم.


تهیه کننده: فاطمه رسولی نسب

گروه مصاحبه کننده :فاطمه رسولی نسب، شیلا کیانی، لیلا خداوردیان ، ‌زهرا السادات غیاثی ،حمید آقالویی، مجید مجدآبادی، حسین داداش زاده، سید رسول اسلامی

Menu