پاسخ‌‌های قهرمانان جمع بندی: چگونه مدیریت زمان داشتند؟

مدیریت زمان در آزمون سه مرحله دارد: در جلسه آزمون چگونه زمان را مدیریت کردید ؟ آیا از روش ضربدر و منها و روش زمان‌های نقصانی و روش استراتژی بازگشت استفاده کردید ؟

پاسخ‌‌های قهرمانان جمع بندی: چگونه مدیریت زمان داشتند؟

پاسخ قهرمانان پیشرفت در دوران جمع بندی به 21 سوال


1-به تدریج با انجام هر مصاحبه، پاسخ بقیه قهرمانان پیشرفت در دوران جمع بندی به هر سوال اضافه می شود2-سوال ها به ترتیب فراوانی که دانش آموزان عزیز درخواست کرده اند بارگذاری می شود3-پاسخ های مختلف به سوالات بعدی بارگذاری می شود.


مدیریت زمان در آزمون سه مرحله دارد:

مرحله اول : روش ضربدر و منفی (مرحله غربالگری):شما باید  در پایان آزمون مطمئن باشید که به همه سوال هایی که بلد هستید و نیز به همه سوال های آسان پاسخ داده اید. در این روش شما همه سوال ها را یک بار بررسی می کنید و بههمه‌سوال هایی که بلد هستید در زمان همان آن سوال پاسخ می دهید و وقتتان را برای یک سوال هدر نمی کنید.

مرحله دوم :روش زمان های نقصانی : در هر درس زمان پیشنهادی ان را بالای آن درس بنویسید و زمانی کمتر را برای پاسخگویی آن در نظر ب گیرید.  به این صورت در پایان آزمون که به سوال ها بر اساس تکنیک ضربدر منها پاسخ دادید ، زمان کافی برای برگشت به سوال هایی که در هنگام اجرای تکنیک ضربدر منها علاومت ضربدر زده بودید بر می گیردید.  در درس های عمومی در انتها یک ربع ذخیره می کنید در اختصاصی ها، در هر رشته متفاوت بسته به هر درس متفاوت است.در اختصاصی‌هانیم ساعت تا سه ربع زمان ذخیره کنید.

مرحله سوم : استراتژی بازگشت،شما تکنیک ضربدر منها را اجرا کردید سوال هایی که می خواهید دوباره به آن برگردید را مشخص کردید. در مرحله دوم زمان کافی برای برگشت به این سوال ها نیز ذخیره کردید. حال در مرحله آخر (استراتژی بازگشت) تصمیم بگیرید  که اینوقت ذخیره شده را اول صرف کدام درس ها کنید .یعنی اولویت بندی برای برگشت به مرور برای هر درس داشته باشید . در واقه شما در هر مرحله باید مطمئن باشید که وقتتان را اول صرف آن درس یا سوالی کرده اید که می توانید به آن پاسخ دهید.


******برای اجرای درست هر مرحله نیاز دارید تا مرحله قبل را خوب اجرا کرده باشید. اگر این سه مرحله را خوب اجرا کنید در پایان آزمون افسوس نمیخورید که این سوال را بلد بودم ولی وقت نکردم  یا این سوال آسان بود. از تلاش و دانسته های خود به طور موثر و کارآمد برای کسب نتیجه استفاده می نمایید

اجرای این روش ها برای همه  دانش آموزان استنه فقط برای برترها.  اما نکته ای که وجود دارد اجرای موثر و کارآمد این روش ها نیاز به تمرین و  تداوم دارد که به طور تدریجی در آزمون های سه روز یکبار به دست می آورید و در آخرین آزمون تان (کنکور)  نیز آن را نیز با مهارت و توانایی اجرا می کنید.


در قسمت زیر پاسخ قهرمانان دوران جمع بندی را به چگونگی انجام مدیریت زمان بخوانید.

در جلسه آزمون چگونه زمان را مدیریت کردید ؟ آیا از روش ضربدر و منها و روش زمان های نقصانی و روش استراتژی بازگشت استفاده کردید ؟


آرمین عباباف از بهارستان (اصفهان)، تجربی نظام قدیم

رتبه سال 97 :4936 منطقه 1

رتبه سال98 :1035 منطقه 1

رشته قبولی : پزشکی دانشگاه قم

تراز دوران جمع بندی:6713

رشد تراز دوران جمع‌بندی نسبت به نیم سال دوم:1133نمره تراز

یکی از مواردی که در سال قبل به من لطمه زد عدم تمرکز بروی بحث مدیریت زمان بود .در سال 98 من به این موضوع توجه ویژه ای داشتم .در دوران جمع بندی من روش های مدیریت زمان از قبیل ضربدر و منها و زمان های نقصانی را تمرین می کردم .به همین دلیل در روز کنکور استفاده از این تکنیک ها کمک شایانی به من کرد.


فریبا ترابی (مشهد)، انسانی نظام قدیم

رتبه سال 98 : 1027 منطقه 1

رشته قبولی: مديريت صنع تي دانشگاه شهيدبهشتي –تهران

تراز دوران جمع بندی:6421

رشد تراز دوران جمع بندی نسبت به نیم سال دوم :638 نمره تراز

در روز آزمون اصلا مشکلی نداشتم، چوندر آزمون های سه روز یک بار روی نقاط ضعفم یعنی مدیریت زمان و اجرای تکنیک ضربدر منها خیلی تمرین کرده بودم.حتی در روز کنکور زمان هم اضافه آوردم و فرصت مرور برای همه درس ها را داشتم.

تکنیک ضربدر منها خیلی مهم است. اول فکر می کردم کار راحتی است و روز کنکور هم به راحتی می توانم آن ر ا اجرا کنم. ولی بعد که شروع به انجام آن کردم دیدم کهاین کار سخت است و یک توانایی و مهارت است که باید با تمرین به تدریج به دست بیاوری. این که تشخیص دهیم کدام سوال ها را بلدیم ولی زمان بر است و یا کدام سوال ها را بلد نیستیم و آن را کنار بگذاریم یک مهارت است که با تمرین به دست می اید. و در آزمون های سه روز یک بار ضربدر منها و زمان های نقصانی را خیلی تمرین کردم و روز کنکور به راحتی آن را انجام دادم و مشکلی نداشتم.


امیر فروغی (تبریز)، ریاضی نظام جدید

رتبه 98 : 140 منطقه 1

رشته قبولی: مهندسی کامپیوتردانشگاه امیرکبیر

تراز دوران جمع بندی: 7151

رشد تراز دوران جمع بندی نسبت به نیم سال دوم:1181 نمره تراز

در کنکور ، هم از روش ضربدر و منها و هم از روش زمان های نقصانی استفاده کردم و مخصوصا در دروس عمومی برایم مفید واقع شد. هم چنین به دلیل تمرین تست های زیاد مشکلی بابت کمبود زمان نداشتم. البته مشکل استرس داشتم اما توانستم زمان کنکور را مدیریت کنم و حتی در درس فیزیک به درصد 100 برسم.


مهدی عباس زاده (اصفهان) ، ریاضی نظام جدید

رتبه 98 :493 منطقه 1 رشته ریاضی

رشته قبولی :مهندسی صنایع دانشگاه تهران

تراز دوران جمع بندی:6577

رشد دوران جمع بندی نسبت به پایان نیم سال دوم:1110 نمره

از روش ضربدر و منها خیلی استفاده می کردم و روش زمان نقصانی هم برای درس‌های عمومی خیلی خوب است.


نگین عباسی (استان فارس- شهر فیروز آباد)- تجربی نظام جدید

رتبه 98 :238 منطقه 3 رشته تجربی

رشته قبولی : پزشکی دانشگاه شیراز

تراز دوران جمع بندی:7263

رشد دوران جمع بندی نسبت به پایان نیم سال دوم:442 نمره

من قبل از کنکور زمان‌ها را مشخص و تمرین کرده بودم،‌ مثلا سر ساعت 10:30 باید سر کدوم درس باشم، اینقدر به ساعت نگاه کرده بودم که ملکه ذهنم شده بود. سر جلسه کنکور هم تونستم با همون زمان‌ها پیش برم، عمومی‌ها رو سر زمان خودش تمام کردم و نتونستم از زمان‌های نقصانی استفاده کنم، ولی برای زیست و فیزیک وقت اضافه آوردم و وقتشو گذاشتم برای شیمی و ریاضی،‌ ریاضی هم که سخت بود و با اینکه بیشترشو نزدم رفتم سراغ درس های دیگه.


محمدهادی زمانی(استان اصفهان- شهر اصفهان)، انسانی

رتبه 98 :194 منطقه 1

رشته قبولی:روانشناسی دانشکده علوم بهزیستی و توانبخشی تهران

تراز دوران جمع بندی: 6768

رشد دوران جمع بندی نسبت به پایان نیم سال دوم: 654

در بخش عمومی ها به دلیل تسط کافی ، اطمینان داشتم که مشکل زمان نخوام داشت و به زمان فکر نمی کردم اما برای اختصاصی ها برای خودم ترتیب پاسخگویی مشخصی را برای دروس چیده بودم . از تکنیکها نیز برای برخی دروس به خصوص آمار استفاده کردم نکته مهم این بود برای تمام قسمتهای روز کنکور استراتژی و نقشه ای داشتم


کبری بشکول (استان تهران- اسلامشهر) ،‌ریاضی

رتبه 98:  146 منطقه 3

رشته قبولی: مهندسی عمران دانشگاه شریف تهران

تراز دوران جمع بندی: 5981

رشد دوران جمع بندی نسبت به پایان نیم سال دوم:690

روش همگانی این است که در زمان اختصاص داده به هر درس، به سؤالات آن می‌پردازند و سؤالات زمان‌بر علامت دار می‌شوند و در انتها به آن باز می‌گردند من هم از این روش استفاده ‌کردم.


فاطمه هراتی(استان سمنان- شهر شاهرود)،‌ تجربی

رتبه 98 :434 منطقه 2

رشته قبولی: پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران

تراز دوران جمع بندی:7107

رشد دوران جمع بندی نسبت به پایان نیم سال دوم:583

از ضربدر و منها و استراتژی بازگشت در ریاضی و شیمی خیلی کمک کرد.


حسن سخنوریان (شیراز)تجربی نظام قدیم

رتبه سال97 :4522 منطقه 1

رتبه سال98 :1739 منطقه 1

رشته قبولی : داروسازی علوم پزشکی بندرعباس

تراز دوران جمع بندی :6473

رشد تراز دوران جمعبندی نسبت به نیم سال دوم :868 نمره تراز

بله من در شبیه سازی در دوران سه روز یک بار و کنکور مدیریت زمان را داشتم ولی علامت هایی را که در کنار سوالات می زدم شخصی سازی کرده بودم .در کنکور در بخش اختصاصی ها زمان اضافه آوردم


زهرا نادرپور سينى (مشهد)، انسانی

رتبه سال 98  :1027 منطقه 1

رشته قبولی: علوم تربیتی دانشگاه امام صادق

تراز نیم سال دوم :5294

تراز دوران جمع بندی :5921

رشد تراز دوران جمع بندی نسبت به نیم سال دوم :627 نمره تراز

من چون کلا با درس زمان مشکل داشتم در دوره جمع بندی سعی کردم بیشتر روی نقطع قوت هایم کار کنم و آن هایی را که مشکل دارم کنار بگذارم در کنکور نیز برای این درس همین کار را کردم و وقتم را برای درسهایی مه بلدم و روی نقاط قوتم گذاشتم


سیدحسین حسینی ( استان تهران ، شهرقدس )، تجربی نظام قدیم

رتبه‌سال 94 : 3000 منطقه‌ی 3

رشته‌ قبولی: پرستاری دانشگاه تهران

رتبه‌ سال 98:  1376 منطقه‌ی 3

رشته‌ قبولی: پزشکی روزانه‌ دانشگاه سمنان

تراز در دوران جمع‌بندی:6579

رشد تراز دوران جمع‌بندی نسبت به نیم‌سال دوم:690نمره‌ی تراز

تا جایی که می‌توانستم این کار را انجام دادم. در کنکور در عمومی‌ها در حد دو دقیقه وقت اضافه آوردم، اما خسته بودم و ترجیح دادم استراحت کنم و به سؤالات برنگردم. در اختصاصی‌ها روشم این بود روی زمان وسواس نشان ندهم. اما می‌خواستم اول سؤالات ساده را جواب بدهم و سؤالات سخت را علامت می‌زدم. آخر آزمون 45 دقیقه وقت اضافه داشتم که 30 دقیقه را به شیمی دادم و یک ربع هم به فیزیک اختصاص دادم. در زیست بعضی از سؤالات برایم جدید بود و جواب ندادم اما ترجیح دادم سراغ آن‌ها نروم و خودم را دچار اشتباه نکنم.


آیدا دانش پایه (تبریز)، تجربی

رتبه سال 98 :1247 منطقه 1

رشته قبولی: دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

تراز دوران جمع بندی :6864

رشد تراز دوران جمعبندی نسبت به نیم سال دوم :525ن مره تراز

در آزمون‌های قبلی زمان بندی را تمرین کرده بودم و سر جلسه کنکور نیز از روش زمان‌های نقصانی استفاده کردم، این باعث شد که برای بازگشت به برخی سوالات نیز زمان کافی داشته باشم.


تهیه کننده:  فاطمه رسولی نسب،  با آرزوی موفقیت برای تک تک شما دانش آموزان سخت کوش و جدی 

  گروه مصاحبه کننده :فاطمه رسولی نسب، شیلا کیانی، لیلا خداوردیان ، ‌زهرا السادات غیاثی ،حمید آقالویی، مجید مجدآبادی، حسین داداش زاده، سید رسول اسلامی



Menu