پاسخ‌‌های قهرمانان جمع بندی: روش مطالعه شان چه بود؟

روش مطالعه تان در دو ونیم روز چطور بود ؟ آیا همه‌ی درس‌ها را می‌خواندید ؟ چقدر آزمون رارفع اشکال می‌کردید و روی اشتباهات متمرکز می‌شدید ؟ چقدر به صورت موضوعی روی فصل‌های انتخاب شده تمرکز می‌کردید ؟

پاسخ‌‌های قهرمانان جمع بندی: روش مطالعه شان چه بود؟

پاسخ قهرمانان پیشرفت در دوران جمع بندی به 21 سوال

1-به تدریج با انجام هر مصاحبه، پاسخ بقیه قهرمانان پیشرفت در دوران جمع بندی به هر سوال اضافه می شود 2-سوال ها به ترتیب فراوانی که دانش آموزان عزیز درخواست کرده اند بارگذاری می شود 3-پاسخ های مختلف به سوالات بعدی بارگذاری می شود.


روش مطالعه تان در دو ونیم روز چطور بود ؟ آیا همه ی درس ها را می خواندید ؟ چقدر آزمون رارفع اشکال می کردید و روی اشتباهات متمرکز می شدید ؟ چقدر به صورت موضوعی روی فصل های انتخاب شده تمرکز می کردید ؟ بیشتر درس می خواندید یا بیشتر تست می زدید ؟ روی تست های نشان دار تمرکز می کردید یا تست جدید می زدید؟

آرمین عباباف از بهارستان (اصفهان)، تجربی نظام قدیم

رتبه سال 97 :4936 منطقه 1

رتبه سال98 :1035 منطقه 1

رشته قبولی : پزشکی دانشگاه قم

تراز دوران جمع بندی:6713

رشد تراز دوران جمع‌بندی نسبت به نیم سال دوم:1133 نمره تراز

تمرکز من در بازه زمانی برای رفع اشکال ، تمرکز بروی دروس اختصاصی بود .معمولا زمان برای رفع اشکال عمومی ها داشتم ولی اولویت اول من اختصاصی ها بود.برای دو و نیم روز باقیمانده ساعت مطالعه من به شدت افزایش می یافت .من برای برطرف کردن مشکل هم کتاب می خواندم و هم تست کار می کردم.سعی می کردم در زمان باقی مانده تمامی مواردی را که ذکر کردم برطرف نمایم


فریبا ترابی (مشهد)، انسانی نظام قدیم

رتبه سال 98 :1027 منطقه 1

رشته قبولی: مديريت صنع تي دانشگاه شهيدبهشتي –تهران

تراز دوران جمع بندی:6421

رشد تراز دوران جمع بندی نسبت به نیم سال دوم :638 نمره تراز

در دوران جمع بندی هیچ مطلب جدیدی نخواندم ، هیچ تست جدید نزدم. اول هر روز را به مرور های 20 دقیقه نکات برخی درس ها اختصاص دادم .تست ها و مباحث نشان دار ، سوالات شک دار، حتی آن هایی که درس ت پاسخ داده بودم ولی بدون اطمینان ان ها را مشخص می کردم. برای تمام این موارد ، در متن کتاب درسی دنبال جواب آن ها می گشتم. حتی اگر تست هایم کم بود همان ها را بارها تکرار می کردم.تکرار موثر.


امیر فروغی (تبریز)، ریاضی نظام جدید

رتبه 98 :140 منطقه 1

رشته قبولی: مهندسی کامپیوتردانشگاه امیرکبیر

تراز دوران جمع بندی:7151

رشد تراز دوران جمع بندی نسبت به نیم سال دوم: 1181 نمره تراز

من حتی در زمان تحلیل و بررسی آزمون ، سعی می کردم علاوه بر مرور مباحث ، بازهم تست های نشاندار شده را کار کنم و با تمرین این تست ها در بخش هایی که ضعف داشتم ، اشکالاتم را برطرف کنم.


مهدی عباس زاده (اصفهان) ، ریاضی نظام جدید

رتبه 98 :493 منطقه 1 رشته ریاضی

رشته قبولی :مهندسی صنایع دانشگاه تهران

تراز دوران جمع بندی:6577

رشد دوران جمع بندی نسبت به پایان نیم سال دوم:1110 نمره

همه درس‌ها را نمی خواندم و درس‌هایی که لازم بود را بررسی می‌کردم ولی در برخی درس‌ها مثل شیمی مجبور بودم مطالعه هم داشته باشم.


نگین عباسی (استان فارس- شهر فیروز آباد)- تجربی نظام جدید

رتبه 98 :238 منطقه 3 رشته تجربی

رشته قبولی : پزشکی دانشگاه شیراز

تراز دوران جمع بندی:7263

رشد دوران جمع بندی نسبت به پایان نیم سال دوم:442 نمره

کلا که تست جدید می‌زدم، اگر در زیست متن کتاب یادم رفته بود،‌دوباره می خوندم، اگر در ریاضی در حل مسائل مشکل داشتم، ‌تست می زدم، یا فرمول‌ها یادم رفته بود درسنامه می خوندم؛ بستگی به درس داشت، به هر حال در همه درس‌ها مشکلات و نواقصی داشتم، برای همین برای همه درس‌ها وقت می گذاشتم.


فاطمه هراتی(استان سمنان- شهر شاهرود)،‌ تجربی

رتبه 98 :434 منطقه 2

رشته قبولی: پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران

تراز دوران جمع بندی:7107

رشد دوران جمع بندی نسبت به پایان نیم سال دوم:583

خلاصه‌نویسی‌ها را مطالعه می‌کردم و به کتاب‌ها بر‌نمی‌گشتم. همة درس‌ها را نمی‌خواندم  تمرکزم روی اشکالات آزمون سپری شده می‌گذاشتم.

زمان بسیار زیادی را رفع اشکال می کردم(نیم روز)


حسن سخنوریان (شیراز)تجربی نظام قدیم

رتبه سال97 :4522 منطقه 1

رتبه سال98 :1739 منطقه 1

رشته قبولی : داروسازی علوم پزشکی بندرعباس

تراز دوران جمع بندی :6473

رشد تراز دوران جمع بندی نسبت به نیم سال دوم :868 نمره تراز

در ابتدا به سراغ مطالبی که غلط زده بودم می رفتم. برای یادگیری این بخش هم درس می خواندم و هم تست کار می کردم.بعد به سراغ مطالبی کهتست آن را نزدهبودم می رفتم و کار می کردم معمولا در این دو و نیم روز وقت برای برطرف کردن مشکلاتم داشتم بههمه درس هااهمیت می دادم و بعضی درس ها را موضوعی کار می کردم .البته من در ایام جمع بندی بیشتر درس نامه و کتاب را می خواندم و کمتر تست کار می کردم


تهیه کننده: فاطمه رسولی نسب

گروه مصاحبه کننده: فاطمه رسولی نسب، شیلا کیانی، لیلا خداوردیان ، ‌زهرا السادات غیاثی ،حمید آقالویی، مجید مجدآبادی، حسین داداش زاده

Menu