خلاقیت نمایشی - مجموعه درسنامه های مبحث محور
مباحث جدید را می توانید از قسمت های پایین دانلود کنید.
بررسی داستان ها و اساطیر مهم در تمدن ها | -- | معرفی داستان ها و برخی از آیین های اساطیری | اسطوره و حماسه | 1 |
آشیل- آرش کمانگیر و .. | معرفی اساطیر جهان و ایران | |||
ایلیاد و ادیسه | حماسه های معروف جهان | |||
شاهنامه (؟)- گیلگمش و ... | حماسه های معروف ایران | |||
آغاز نمایش | نمایش | 2 | ||
معرفی نویسندگان برجسته و آثار و موضوعات آنها | نویسندگان یونانی | |||
بررسی جایگاه تماشاگران و بازیگران و ... | معماری تئاتر های یونان | |||
نمایشنامه نویسان و نمایشنامه های رومی | نمایش در روم و قرون وسطی | |||
تفاوت تراژدی یونان و روم | ||||
انواع نمایش ها در قرون وسطی | ||||
نویسندگان و آثار برجسته | انگلستان | |||
نویسندگان و آثار برجسته | ایتالیا (اپرا) | |||
نویسندگان و آثار برجسته | اسپانیا | |||
نویسندگان و آثار برجسته | فرانسه | |||
بررسی مهم ترین شخصیت های تئاتر پیشرو | تئاتر پیشرو | |||
شخصیت های تاثیر گزار و مهم ترین جریانات تاثیر گزار | تئاتر ابزورد | |||
ویژگی نمایش های شرقی | نمایش در شرق آسیا | |||
عوامل موثر-هنر مندان- آثار برجسته | ||||
ویژگی های نمایش در چین – هنرمندان – آثار برجسته | ||||
ویژگی های نمایش در ژاپن – هنرمندان برجسته | ||||
معرفی آیین ها و موضوعات برجسته | نمایش قبل از اسلام | |||
معرفی انواع نمایش ها (نقالی – تعذیه و..) | نمایش پس از اسلام | |||
از دوران باستانی تا آخر دوره قاجار – سده 20 | نمایشنامه نویسان ایران | |||
تئاتر شهر و... | معرفی تئاتر ها ئ تالار های مهم | |||
داستان نویسان و آثار برجسته مهم آنها | ادبیات داستانی در ایران | |||
عناصر اجرایی هنر نمایش | ساختار نمایش | |||
کلاسیسم- نئو کلاسیک-رمانتی سیسم-رئالیسم- ناتچرالیسم-سمبولیسم- اکسپرسیونیسم-دادائیسم-سور رئالیسم-مدرنیسم-پست مدرنیسم- | ||||
معرفی برترین و تاثیر گزار ترین نمایشنامه نویسان در جهان | نمایشنامه نویسان جهان | |||
ماهیت تدوین-ترتیب نما ها -طول نما ها-وسایل کار -مراحل تدوین فیلم-انواع برش- تدوین صد | تدوین | سینما | 3 | |
عکاسی و فیلم برداری و پیدایش سینما | ||||
ساختار سینما و دوره های آن | ||||
فیلم خام و نگاتیو و قطع فیلم ها و سرعت و حساسیت ها -عدسی-سرعت دوربین-کاربرد های نمایشی در سرعت دوربین-زاویه های دوربین- حرکت های دوربین سوژه | فیلم و دوربین | مباحث فنی در سینما | ||
نور پردازی و تاثیرات بیانی آن – اثرات نور در محیط فضا و بازیگر | نور و فضا | |||
- صداد ر سینما-باند ها ی اصلی صدا- موسییقی -دلالت های موسیقی | صدا | |||
میکس کردن – رابطه صدا و تصویر | رابطه صدا و تصویر | |||
انواع نما ها و مقاطع فیلم ها | ||||
انواع مونتاژ | ||||
معرفی نما ها و تاثیرات و محل های استفاده آنها | نما ها و کاربرد آنها در بیان مفاهیم نمایشی | |||
فرهنگ نامه واژه های پر کاربرد در سینما | ||||
اکسپرسیونیسم-امپرسیونیسم و آوانگاردیسم- دادائیسم-سور رئالیسم-رئالیسم-نئو رئالیسم-موج نو- | ||||
مستند سازان بزرگ- سینمای مستند در ایران | سینمای مستند | |||
جوایز و جشنواره ها | ||||
ژانر ها ی سینمایی | ||||
تفاوت های اجرایی در سینما و تئاتر | ||||
عوامل فیلم سازی | ||||
نقش تلویزیون و تاریخچه رادیو تلویزیون | ||||
برنامه های تلویزیون—مراحل ساخت-عوامل ساخت برنامه ها-نور و صدا برداری و فیلم برداری | ||||
کارگردانان خالق دوره صامت | ||||
انواع انیمیشن پیشگامان درجهان و ایران | انیمیشن | |||
درک و تحلیل تصاویر | درک تصویر | 4 | ||
نماد ها-رنگ و سایه-کادر ها و پرسپکتیو-حرکت سوژه-جلوه ها ی خاص |
| |||
قاب بندی سوژه – کادر و فضا های آن و تاثیرات دیدگاه دوربین به سوژه | ترکیب بندی ها و میزانسن ها – عناصر تمثیلی | |||
تعادل تصویری | ||||
(وسایل-معماری و..) | تاریخچه طراحی صحنه | طراحی صحنه | 5 | |
انواع صحنه های نمایش | ||||
ارکان های طراحی صحنه | ||||
نقاط مختلف صحنه خطوط دیدو... | ||||
اصول ترکیب بندی | ||||
تاریخچه نمایش عروسکی در ایران و جهان | نمایش عروسکی | 6 | ||
انواع عروسک های نمایشی | ||||
عروسک گردانی | ||||
مبانی چهره پردازی | ماسک و گریم | 7 | ||
صورتک د رنمایش | ||||
انواع صورتک از نظر متریال | ||||
اناتومی صورت در نمایش | ||||
چهره پردازی در نمایش و تارریخچه آن |
تهیه شده در گروه هنر کانون