آزمون 15 فروردین: هم نیم‌سال اول، هم نیم‌سال دوم

در آزمون 15 فروردین، کل مطالب نیم‌سال و نیمی از مطالب نیم‌سال دوم از شما پرسیده می‌شود.

آزمون 15 فروردین: هم نیم‌سال اول، هم نیم‌سال دوم

در آزمون 15 فروردین، کل مطالب نیم‌سال و نیمی از مطالب نیم‌سال دوم از شما پرسیده می‌شود. حجم مباحث به نظر زیاد می‌رسد؛ ولی حدود 20 روز (تعطیلات عید) برای این آزمون فرصت دارید؛ یعنی زمانی که مدارس تعطیل است و درس جدید تدریس نمی‌شود. بنابراین می‌توانید برای پیشرفت بیشتر، تلاش کنید.

در این آزمون، از مباحث نیم‌سال اول، 3 سؤال از 10 سؤال دارید که در 8 آزمون ابتدای سال، آن‌ها را آزمون داده‌اید. با مراجعه به کارنامه‌ی اشتباهات می‌توانید مباحثی را که به تمرکز و مرور بیشتر نیاز دارد، مرور کنید.

در این آزمون، 7 نمره از 10 نمره‌، مربوط به مباحث نیم‌سال دوم است. در میان مباحث نیم‌سال دوم نیز دو بخش ابتدایی، یعنی تا مباحث آزمون 9 اسفند، تعداد سؤال کمتری دارد و دو بخش بعدی به دلیل اینکه جدیدتر است، سؤالات بیشتری دارد. این دو بخش در درس ریاضی فصل «عددهای اعشاری» و در درس علوم فصل «کارها آسان می‌شود 2» است.

در کتاب نوروز پنجم دبستان، مباحث این آزمون برای تمام درس‌ها در قالب 5+2 بسته‌ی آزمونی آورده شده است. در 5 بسته‌ی اول کتاب، مطالب آزمون 15 فروردین، به 5 بخش تقسیم شده و در هر بسته، یک قسمت از 5 قسمت از شما پرسیده می‌شود. 2 آزمون جامع در انتهای کتاب قرار دارد که می‌توانید با انواع سؤالات ترکیبی نیز آشنا شوید.

منبع :

Menu