پریسا فتاحپور
النا بصیری دانشآموز سختکوش کلاس سوم دبستان است. با نزدیک شدن به دوران طلایی نوروز و کمک گرفتن از تابلوی نوروزی و کتاب نوروز میخواهد در این ایام پیشرفت کند.
خوب میداند که بین آرزوها و رسیدن به اهدافش فاصله چندانی ندارد و میداند که با کمک تابلوی نوروزی میتواند در این ایام خودش را بهتر و بیشتر بشناسد. با کمک پشتیبانش نحوهی پر کردن آن را آموخته است. این تابلو ویژگیهای منحصربهفردی دارد که اگر روی آنها دقت کند میتواند نقاط قوت و ضعف خود را بهراحتی شناسایی کند و سپس در طول تعطیلات نوروز برنامهریزی دقیقی انجام داده و پیشرفت کند. النا با نگاه کردن به مباحث و با توجه به وضعیتی که در آنها دارد شروع به رنگآمیزی میکند. رنگ آبی برای خیلی خوب، سبز برای خوب، زرد برای متوسط و رنگ قرمز برای نیاز به تلاش بیشتر است. حالا رنگها با النا سخن خواهند گفت. او روی تکتک درسها و مباحث تمرکز میکند و با مشورت با پشتیبانش در ستونهای دیگر تابلو مشخص میکند که چه برنامهای برای آن مبحث دارد. آیا میخواهد آن مبحث را کاملاً مطالعه کند یا فقط به رفع اشکال و تثبیت یا تست زدن با استفاده از کتاب نوروز، کتاب کار و کتاب پرتکرار خواهد پرداخت. همچنین مشخص میکند که چند ساعت مطالعه کرده و به چند سؤال از کتابها پاسخ میدهد.
النا در کنار تمامی این کارها برای آزمون جامع ۷ فروردین و ۲۰ فروردین ماه هم هدفگذاری کرده، روشها و برنامههای خودش را نوشته و آن را به همراه تابلوی نوروزی بر دیوار اتاقش چسبانده است.
دوست خوبم، یادت باشد که کتاب نوروز و تابلوی نوروزی مکمل همدیگر در این ایام هستند و به موفقیت تو در این ایام کمک زیادی خواهند کرد. آیا تو هم کتاب نوروز را تهیه کردهای؟ آیا تابلوی نوروزی را تکمیل کردهای؟