فقط سخت‌کوشی جایگزین سخت‌کوشی است

سخت‌کوشی روحِ واحد در جسم همه‌ی موفقیت‌هاست. چندین و چند نقل قول از بزرگان عرصه‌های علمی در مورد سخت‌کوشی شنیده و خوانده‌ایم؛ اما چرا سخت‌کوشی تا این اندازه مهم است؟ جادوی حیرت‌انگیز سخت‌کوشی چیست؟

فقط سخت‌کوشی جایگزین سخت‌کوشی است

سخت‌کوشی روحِ واحد در جسم همه‌ی موفقیت‌هاست. چندین و چند نقل قول از بزرگان عرصه‌های علمی در مورد سخت‌کوشی شنیده و خوانده‌ایم؛ اما چرا سخت‌کوشی تا این اندازه مهم است؟ جادوی حیرت‌انگیز سخت‌کوشی چیست؟

سخت‌کوشی به دلیل تعهد و علاقه‌‌ای که به فعالیتِ در حال انجام به وجود می‌آورد عنصر حیاتیِ موفقیت‌های ماست. بدون سخت‌کوشی باید دنیای شیمی آلی را بدون کربن تصور کنیم.

وقتی هدفی را ترسیم می‌کنیم و راه‌های رسیدن به آن را می‌شناسیم، وقتی با سخت‌کوشی قدم در راه می‌گذاریم و با استمرار به پیش می‌رویم، چه چیز می‌تواند جایگزین سخت‌کوشی در این معادله‌ی موفقیت‌آمیز باشد؟ سخت‌کوشی در مسیر موفقیت، جانشین ندارد. با هر سطح استعدادی باید برای دست‌یابی به کامیابی، سخت‌کوش باشید. گاهی این عبارت‌ها ذهن را به سمت رقابت‌های فردی و گروهی می‌برد اما سخت‌کوشی فقط به یک رقابت محدود نیست؛ سخت‌کوشی اجزایی چون استقامت و عزم راسخ دارد و با هر چیز که دارای هدف باشد در ارتباط است. محدود کردن سخت‌کوشی به مسابقه‌ها باور نادرستی است که گاهی اهمیت آن را برای ما کم می‌کند. سخت‌کوش که باشید، در هر رقابت و فعالیتی جلوتر از خودتان خواهید بود و بهترین عملکرد خود را بروز خواهید داد. این رمز بزرگ پیشرفت است. ما تمام موفقیت‌های‌مان را مدیون سخت‌کوشی هستیم.

موفقیت و کامیابی فرایند خودبه‌خودی نیست. اگر خواهان دست‌یابی به این دو هستید باید متفاوت‌تر عمل کنید. اگر موفقیت از جنس هدف است باید ردپای سخت‌کوشی را در رسیدن به این هدف جست‌‌وجو کنید. آن‌چه کمی چالش‌برانگیز است، استفاده از این نیرویِ بدون جایگزین (سخت‌کوشی) برای رسیدن به نتایج برتر است. گفتیم که سخت‌کوشی منحصر به رقابت نیست اما همیشه رقابت جزئی از مسیر موفقیت است. چه زمانی که در حال رقابت با چند محرک بیرونی برای رسیدن به هدفی هستید و چه زمانی که برای دست‌یابی به اهداف خودتان، در حال جابه‌جا کردن مرز‌های تلاشِ شخصی برای رسیدن به هدف شخصی هستید. رقابت لازمه‌ی جدانشدنی موفقیت است؛ همان عاملی که همیشه سخت‌کوشی را به ذهن تداعی می‌کند.

سخت‌کوشی همیشه مهم و در همه‌ی عرصه‌های زندگی فراگیر است. همیشه و در هر زمینه‌ای، افرادی هستند که خود را لایق دست‌یابی به موفقیت می‌دانند. عنصر موفقیت همیشه پرطرفدار است و طبیعتاً افراد زیادی برای رسیدن به آن در تکاپو هستند. این‌جاست که تفاوت میان افراد شکل می‌گیرد و این تفاوت از درون سرچشمه خواهد گرفت. همه‌ی دنبال‌کنندگانِ یک هدف در یک درجه‌ی مساوی از تلاش و سخت‌کوشی قرار ندارند. موفقیت از آنِ سخت‌کوش‌ترین‌هاست.

منبع:  www.yourarticlelibrary.com

Menu