همه برای سخت‌کوشی، سخت‌کوشی برای همه!

سخت‌کوشی روحِ واحد در جسم همه‌ی موفقیت‌هاست؛ اما چرا سخت‌کوشی این‌قدر مهم است؟

همه برای سخت‌کوشی، سخت‌کوشی برای همه!

سخت‌کوشی روحِ واحد در جسم همه‌ی موفقیت‌هاست؛ اما چرا سخت‌کوشی این‌قدر مهم است؟ جادوی حیرت‌انگیز سخت‌کوشی چیست؟ سخت‌کوشی به دلیل تعهد و علاقه‌ای که به فعالیت‌های‌مان در ما به وجود می‌آورد عنصر حیاتیِ موفقیت است. بدون سخت‌کوشی در فعالیت‌های‌مان، باید دنیای شیمی آلی را بدون کربن تصور کنیم!

موفقیت به فکر و اندیشه‌ی مثبت نیازمند است. باید نکات منفی را شناسایی کنیم و با نکات مثبت، بهترین راه‌حل‌ها را برای آن‌ها بیابیم؛ ولی آیا مثبت‌اندیش بودن تمام شرط‌های لازم برای موفقیت را در اختیارمان می‌گذارد؟ جدا از فکر و اندیشه‌ی موفقیت‌گرا باید با جسم و فعالیت‌های‌مان نیز برای موفقیت تلاش کنیم. کم‌کم سخت‌کوشی به میدان می‌آید!

باید ذهن زیبا را کنار اراده‌ی قوی بگذاریم و با این دو عامل موفقیت، هدف‌های‌مان را ترسیم کنیم؛ سپس آن‌چه را برای دست یافتن به موفقیت لازم است در جایی قبل از هدف قرار دهیم و با نظم و سخت‌کوشی در مسیر قرار بگیریم. این کامل‌ترین چیدمانی است که از ذهن شروع می‌شود و به یک موفقیت قابل لمس ختم می‌شود. سؤال دومی که باید به آن خوب فکر کنیم این است: آیا می‌توانیم نتیجه‌ی نهایی را بدون یکی از این اجزا فرض کنیم؟

تلاش سخت‌کوشانه در این فرایند همیشه شما را در مسیر اصلی قرار خواهد داد. وقتی در حال خروج از آن باشید، باز سخت‌کوشی است که شما را وادار به فکر کردن در مورد آن‌چه در حال رخ دادن است می‌کند. این یعنی همیشه در مسیر موفقیت قرار داشتن با یک همراه همیشگی. جمله‌ی ماندگار هنری فورد را به خاطر داشته باشید: «هر چه بیش‌تر تلاش کنید، خوشبخت‌تر خواهید بود.»

موانعِ راهِ موفقیت گاهی بی‌‌حد و حصر هستند و ممکن است از شمارش خارج شوند. آیا می‌توانیم با سستی و ناامیدی از پس این موانع برآییم؟ معجزه‌ی سخت‌کوشی با انگیزه‌ی درونیِ همیشگی به شما کمک خواهد کرد تا راه‌حل غلبه بر چالش‌ها را بیابید و با جدیت به این راه‌حل‌ها بپردازید. هنری فورد دو بار در مسیر پیشرفت خود شکست خورد، اما آن‌قدر رؤیای اختراعات شگفت‌انگیزش را در سر نگه داشت و آن‌قدر عوامل محیطی را برای هدفش به خدمت گرفت تا بنیان‌گذار تولید صنعتی انبوه لقب گرفت. سخت‌کوش‌تر بودن به معنی خوشبخت‌تر بودن است.

منبع:  www.selfgrowth.com

Menu