رتبه‌های یک‌رقمی از نقش اولیای خود می‌گویند

نمی‌توان از موفقیت رتبه‌های یک‌رقمی گفت، اما به نقش مؤثر اولیای آن‌ها اشاره نکرد.

رتبه‌های یک‌رقمی از نقش اولیای خود می‌گویند

نمی‌توان از موفقیت رتبه‌های یک‌رقمی گفت، اما به نقش مؤثر اولیای آن‌ها اشاره نکرد. بدون شک، نقش پدرها و مادرهای رتبه‌های یک‌رقمی فقط تهیه‌ی امکانات و ایجاد آرامش در خانه نیست و می‌توان گفت بهترین مشاوران آن‌ها، پدر و مادرشان بوده‌اند. در این گزارش، رتبه‌های یک‌رقمی سال 98 از نقش اولیای خود می‌گویند.

حسین گله‌داری، رتبه‌ی 8 تجربی از کرمان

از نظر تحصیلی، بیشتر به خودم متکی بودم؛ ولی از نظر مدیریت فضای منزل و فراهم‌کردن منابع آموزشی، پدر و مادرم خیلی کمکم می‌کردند. البته اینکه متکی به خودم بودم، در مسائل جزئی بود؛ ولی در موارد کلی، حتماً پیگیری و رسیدگی می‌کردند. مثلاً کارنامه‌هایم را همیشه بررسی می‌کردند (حسین 3 سال دانش‌آموز کانون بود و در 45 آزمون برنامه‌ای کانون شرکت کرد).

شایان محمدی ‌کوبیجاری، رتبه‌ی 8 ریاضی از رشت

پدر و مادرم هیچ‌وقت در هیچ زمینه‌ای به من فشار نیاوردند؛ ولی همیشه نکاتی را که به نظرشان می‌آمد، گوشزد می‌کردند. حتی اگر نمره‌ام کم بود، سرزنشم نمی‌کردند و در عوض، راهنمایی‌ام می‌کردند تا مشکلم حل شود. درباره‌ی چالش‌ها با هم گفت‌وگو می‌کردیم و آن‌ها راه‌حل‌ها را به من می‌گفتند و من هم خودم منطقی‌ترین راه‌حل را انتخاب می‌کردم و با هم تصمیم‌گیری می‌کردیم. در کل، می‌توان گفت در سال‌های آخر، فضای خانه را مدیریت کردند و رفت‌وآمدها کمتر شد و تمام تلاش خود را کردند تا من نتیجه‌ی خوبی بگیرم. سال‌های قبل هم که در المپیاد شرکت کرده بودم، همین‌گونه همراهی‌ام کردند (شایان 2 سال دانش‌آموز کانون بود و در 33 آزمون برنامه‌ای کانون شرکت کرد).


منبع :

Menu