چهل پله تا آزمون عملی- پله سی و یکم

چهل پله تا آزمون عملی هنر- پله سی و یکم مبلمان و طراحی محیطی مبلمان عنوان کلی است که به گروهی از اشیائ موجود در پیرامون انسان همچون میز، صندلی، نیمکت، مبل ،تخت...

چهل پله تا آزمون عملی- پله سی و یکم

چهل پله تا آزمون عملی هنر- پله سی و یکم

مبلمان و طراحی محیطی- مطالب تئوری




مبلمان عنوان کلی است که به گروهی از اشیائ موجود در پیرامون انسان همچون میز، صندلی، نیمکت، مبل ،تخت خواب و قفسه اتلاق می‌شود. اواع مختلف مبلمان را با توجه به جنبه های تزیینی و عملکردی ، میتوان به صورت های مختلفی تفکیک کرد. اما از نظر استفاده دو گروه کلی با عنوان مبلمان فضای داخلی و خارجی شناخته می‌شود.



مبلمان فضای داخلی


نمونه های  هستند که در فضا های سرپوشیده مانند منازل، رستوران ها و هتل ها و ادارات قابل استفاده هستندو اغلب دارای ویژگی هایی نظیر راحتی بیشتر ، قابلیت استفاده تخصصی تر و طولانی تر و آسیب پذیری بیشتر در مقابل رفتار های ناصحیح استفاده گر و هوامل محیطی مثل باد و باران و نور خورشید هستند.


مبلمان فضای خارجی:


بیشتر برای استفاده کوتاه مدت کاربران طراحی گردیده و از استحکام مکانیکی و مقاوت کافی در برابر عوامل محیطی مخرب برخوردارند .


مبلمان شهری:


این نوع مبلمان علاوه بر ویژگی های مبلمان فضای خارجی ، دارای کاربران عمومی بوده و بیشتر قاببلیت تنظیم وجابه جایی ندارد و از جمله آن میتوان به نیمکت های پارک ها و ایستگاه های اتوبوس و کیوسک های تلفن اشاره کرد.


از انواع آن میتوان به  تابلو های اطلاع رسانی و تبلیغات ، سرپناه‌ها مانند کیوسک تلفن و کیوسک فروش بلیط، کیوسک معمورین ترافیک، وسایل روشنایی مانند چراغ های راهنمایی و رانندگ ی، چراغ های تزیینی همچنین سطل های زباله و صندوق های پست ، پل ها ، صندلی ها و نشینگاه های پارک ها و و از این موارد را شامل میشود.





تهیه شده در گروه هنر کانون- نسیم پوراحمد

Menu