دو خوراکی محبوبی که بهتر است از دسترس کودکان دور بماند

یکی از کاربران پرسیده‌اند که آیا مصرف پاستیل و ژله برای بچه‌‏ها مفید است؟ دکتر زمزم پاک‏نهاد، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به این پرسش پاسخ می‌دهد.

دو خوراکی محبوبی که بهتر است از دسترس کودکان دور بماند

به گزارش بهداشت نیوز، درست است که برخی پزشکان مصرف ژله و پاستیل را به کودکان پیشنهاد می‏‌کنند اما مصرف این‏‏گونه خوراکی‏‌ها در مقایسه با انواع مغزها (بادام، گردو، پسته، فندق و...) هیچ ارزش غذایی خاصی ندارد. امروزه انواع چیپس‏، پفک و پاستیل از تنقلات مورد علاقه کودکان است که متاسفانه این خوراکی‌ها در سبد غذایی بسیاری از خانواده‌‏ها دیده می‌‏شود درحالی که پاستیل از مواد خوراکی‌ه‏ایی است که به آن طعم‌‏دهنده، رنگ‌‏های خوراکی، شکر، شربت گلوکز و ژلاتین افزوده می‏‌شود.

به علاوه، پاستیل و ژله‌های آماده باعث بروز حساسیت و آلرژی به خصوص در کودکان شود بنابراین زمانی که می‌‏توان کودک را به خوردن انواع مغزها تشویق کرد، لزومی ندارد که خوراکی‏‌هایی مثل ژله یا پاستیل را در برنامه غذایی او گنجاند. ضمن اینکه زیاده‌‏روی در مصرف ژله و پاستیل با توجه به کم‌‏تحرکی کودکان در زندگی ماشینی امروز، باعث اضافه وزن و در نهایت چاقی و همچنین پوسیدگی دندان‏‌ها می‌‏شود.

بنابراین بهتر است به  جای اینکه ذائقه کودک را به چنین خوراکی‌‏هایی عادت دهید، ترکیبی از انواع مغزها را در برنامه غذایی او بگنجانید و به عنوان میان‌‏وعده‏ای سالم در اختیارش قرار دهید.

منبع :

Menu