فیلم : روش مطالعه‌ی دو رتبه‌ی برتر انسانی در ادبیات اختصاصی

در مقاله‌ی زیر، روش مطالعه‌ی دو نفر از رتبه‌های برتر رشته‌ی انسانی در درس ادبیات اختصاصی آمده است:

فیلم : روش مطالعه‌ی دو رتبه‌ی برتر انسانی در ادبیات اختصاصی

در مقاله‌ی زیر، روش مطالعه‌ی دو نفر از رتبه‌های برتر رشته‌ی‌ انسانی در درس ادبیات اختصاصی آمده است:

فاطمه حبیبی فخر هستم، رتبه‌ی 6 ایثارگران انسانی را کسب کردم.

خانم حبیبی در مورد روش مطالعه‌تان در ادبیات اختصاصی برای دانش‌آموزان رشته‌ی خودتان توضیح می‌دهید؟

دانش‌آموزان رشته‌ی انسانی همان‌طور که آشنا هستند وزن‌های عروض کمی اذیت می‌کند برای خواندن و من شخصی‌سازی کردم تک‌تک‌ وزن‌ها را از ترتیب کتاب ننوشتم. اول مفعول‌ها را که در یک گروه وزنی بودند جدا دسته‌بندی کردم، به آن صورت کم‌کم حفظ کردم و اسم‌هایش را یاد گرفتم و باعث شد که روان بشوم و گیر نکنم سر این‌که وزن را دربیاورم، من زیاد سماعی نبودم بخاطر همین مجبور بودم فقط از این طریق قسمت قسمت کنم و بفهمم وزن‌ها را.

  1. ......................................................

سیدعلیرضا حسینی هستم، رتبه‌ی 4 ایثارگران را کسب کردم.

در مورد روش مطالعه‌تان در درس ادبیات اختصاصی توضیح می‌دهید؟

درس ادبیات اختصاصی، مهم‌ترین درس انسانی‌ها محسوب می‌شود، ضریبش 4 است، چون مباحث در این درس مختلف و پراکنده است ولی همشون هم مهم هستند کاری که کردم این بود که بین مباحث مختلف ارتباط برقرار کردم و البته کار دیگه‌ای که کردم این بود که بعد عید مرورهای مکرر می‌کردم. می‌توانم بگویم هر 3 روز یک‌بار مثلا تاریخ ادبیات 1 و 2 را کامل مرور می‌کردم که همین مرور باعث شد سوالات ادبیات اختصاصی را خیلی خوب جواب بدهم و 89% کسب کنم.

از کدام کتاب‌های سه‌سطحی استفاده کردید؟

من در درس ادبیات اختصاصی از کتاب سه‌سطحی استفاده کردم؛ تا عید و بعد عید چون به حد تقریبا بالایی از درس رسیده بودم برای این‌که این آمادگی‌ام را به 100% برسانم نیاز به یک سری سوال بالاتر از سطح کنکور داشتم که این نیازم را کتاب سه‌سطحی ادبیات اختصاصی کاملا تامین کرد.

مهمترین تاثیر کتاب سه‌سطحی ادبیات اختصاصی برای شما چه بود؟

اولا این‌که سوالات سه‌سطحی که نسبتا دشوار، دشوار، دشوارتر داشت از سطح پایین به بالا که شما می‌روید آن مطالبی که قبلا خوانده‌اید اولا برایتان مرور می‌شود ثانیا برای این‌که به حداکثر آمادگی در این درس برسید طبیعتا به سوال‌هایی با سطح بالاتری هم نیاز پیدا می‌کنید و این کتاب این نیاز را تامین می‌کند.



تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

فایل های ضمیمه

فاطمه حبیبی‌فخر_روش ادبیات
سیدعلیرضا حسینی_روش و منبع ادبیات
Menu