جاذبه‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری از دید رتبه207 تجربی

نگین کریمی،دانشجوی پزشکی از جاذبه‌های گردشگری شهر چهارمحال و بختیاری گفته و شما را دعوت به بازدید از این شهر می‌کند

جاذبه‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری از دید رتبه207 تجربی


نگین کریمی دهکردی از چهارمحال و بختیاری

رتبه۲۰۷ منطقه۲ - دانشجوی پزشکی ایران



سفر بهاری به چهار محال،جایی که گاه در یک سوی تالاب و کوه‌های سر به فلک کشیده و سپیدپوش کلار خودنمایی می‌کنند و لختی بعد در سوی دیگر، درختان و چمن‌زارهای وسیع و سرسبز افسون می‌کنند.

 تصویر آسمان آبی و تکه ابرهای گذرا بر صیقل زیبای آب و رقص کوه‌های کلار در بازتاب آن، تنها یک معنا می‌دهد؛ زیبایی بی حد و حصر.چهارمحال و بختیاری از استان های غرب ایران است که با ارتفاع زیادش به بام ایران معروف است. 


مرکز این استان کوهستانی شهرکرد است و با استان های اصفهان، خوزستان، لرستان و کهگلویه بویراحمد همسایه است. 


ازجمله جاذبه های گردشگری آن می توان به آبشارهای باشکوه نظیر ابشار زردلیمه، ابشار دره عشق، ابشار شیخ علیخان و ابشار آتشگاه، معروف به آبشار مینیاتوری ،اشاره کرد که صدای جوش و خروش آن ها شما را به وجد می آورد.

بعلاوه  میتوان تالاب ها و چشمه های فراوان نظیر تالاب چغاخور،تالاب گندمان ،چشمه دیمه،چشمه سرداب رستم،، ابشار و چشمه کوهرنگ را نام برد که سخاوتمندانه زندگی را به استان های همجوار هدیه داده و در گوش ما قدرت خداوند را زمزمه می کنند و سکوتشان جولانگاه نغمه سرایی پرندگان است، همچنین از  مناطق تاریخی استان میتوان به پل زمانخان و قلعه چالشتر که یادگار دوران صفویه اند، اشاره کرد. استان چهار محال و بختیاری صنایع‌دستی گوناگون و رنگارنگی دارد. قالی چال شتری با طرح‌هایی مانند خشتی، لچک ترنج، چو خا، گیوه، گلیم کم چه دان و فرش بختیاری که به دست زنان و دختران خوش ذوق این سرزمین بافته می شود از بهترین ره‌آورد‌هایی هستند که در این سفر می‌توان بدست اورد.



بعلاوه گز بلداجی، کشک و قارا، عسل کوهی و بادام و رب انار سوغات‌های خوراکی بسیار پرآوازه‌ای هستند. همچنین زبان‌های لری بختیاری، فارسی و ترکی در میان ساکنان این استان رایج است.



همچنین می توانید جهت اطلاع از خدمات پشتیبانی ویژه با شماره 02186121706 تماس حاصل نمایید و یا عدد ۶ را به شماره پیامک۵۰۰۰۱۱۶۴۶۳ کنید.

کانال پشتیبان ویژه ها :   
vipposhtiban@ را در تلگرام جستجو نمایید یا روی لینک عضویت در کانال پشتیبان ویژه کلیک نمایید.
Menu