وصف دیدنی‌های شهربابک از دید رتبه18 انسانی

پریسا ریاحی به توصیف دیدنی‌های طبیعی و تاریخی شهربابک می‌پردازد

وصف دیدنی‌های شهربابک از دید رتبه18 انسانی

پریسا ریاحی از شهربابک

رتبه۱۸ منطقه۳ - دانشجوی حقوق شهیدبهشتی 

شهرستان شهربابک شهری تاریخی و خوش آب و هوا واقع در استان کرمان هرساله توریست های خارجیزیادی را جذب طبیعت و اماکن گردشگری خودمی‌کند. 

شهرستان شهربابک با ثبت بین المللی روستای تاریخی میمند و روستا های سرسبز و خوش آب و هوا مثل طبیعت بکر و سرسبز آبدر، مدارات، جوزم و... و همچنین جاذبه های دیگری مثل دریاچه زیبای مخرگه،عمارت موسی خانی، غار ایوب،طبیعت ریسه و پاقلعه، دشت ریواس(این دشت در 20 کیلومتری شهربابکهرساله بازدید کنندگان زیادی دارد و همچنین اهالی شهرستان آخر هفته های خود را در این دشت باصفامی‌گذرانند) و...(دریاچه مخرگه بسیار زیبا به خصوص درهنگام غروب آفتاب و در هنگام شب هست و می‌توانید ستاره های زیادی را در شب رصد کنید) مقصد جذابی برای مسافرین هست.

از غذاهای محلی این شهر می‌توان به کالجوش، بزقرمه، نان محلی کرنون و اسپار اشاره کرد.این شهر با اینکه در منطقه گرم و خشکی قراردارد اما از آب و هوای بسیار خوبی برخوردار است در روستاها هوا کمی سردتر اما در کل با آب وهوای معتدل مقصد خوبیست به خصوص در تعطیلات نوروز.

مردم این شهرستان با گویش زیبای کرمانی و با مهمان نوازی و مهربانی خودشان میزبان مسافرین عزیزهستند.

خلاصه اگر قصد سفر به جنوب کشور و بندرعباس و... داشتید احتمال زیاد ازین شهر در مسیر عبورمیکنید توصیه من به شما این هست که بازدید از روستای میمند که هزاران سال پیش اهالی آن خانه های خود را در کوه کنده اند را از دست ندهید همچنین می‌توانید در اقامتگاه های بومگردی در این روستا ساکنشوید و غذاهای محلی را امتحان کنید و حتی سوغاتی های خود را تهیه کنید و این روستا ثبت یونسکو شدهاست پس دیدنش را به هیچ وجه از دست ندهید. همچنین حتما غذای محلی کالجوش را امتحان کنید واز طعمآن لذت ببرید و برای سوغاتی باخود اسپار و نان کرنون ببرید که از سوغاتی های بسیار خوشمزه این شهرمیباشند.

همچنین می توانید جهت اطلاع از خدمات پشتیبانی ویژه با شماره 02186121706 تماس حاصل نمایید و یا عدد 6 را به  5000116463  ارسال نمایید.

کانال پشتیبان ویژه ها :   
vipposhtiban@ را در تلگرام جستجو نمایید یا روی لینک عضویت در کانال پشتیبان ویژه کلیک نمایید.
Menu