دوران طلایی نوروز از دیدگاه احسان طهماسبی؛رتبه‌9 منطقه1 انسانی

دوران طلایی نوروز از دیدگاه احسان طهماسبی؛ رتبه‌ی 9 منطقه 1 کنکور انسانی دوران طلایی نوروز از دیدگاه احسان طهماسبی؛ رتبه‌ی 9 منطقه 1 کنکور انسانی

دوران طلایی نوروز از دیدگاه احسان طهماسبی؛رتبه‌9 منطقه1 انسانی

 دوران طلایی نوروز از دیدگاه احسان طهماسبی؛ رتبه‌ی 9 منطقه 1 و 15 کشور در کنکور سراسری انسانی 96، دانشجوی کارشناسی ارشد پیوسته علوم قضایی


اهمیت دوران طلایی نوروز :

اهمیت این دوران از این جهت است که دانش‌آموزان تمام روز در اختیار خودشان هستند و زمان بسیار مناسبی برای رفع اشکال در دروسی است که یا آن‌ها را مطالعه نکرده‌ایم و یا مطالعه‌ی ما ناقص بوده‌است.


هدفگذاری :

من در همه‌ی آزمون‌ها هدفگذاری می‌کردم. در دوره‌ی نوروز نیز با توجه به نتیجه‌ی خود در آزمون‌های دی و بهمن هدفگذاری منطقی‌ای انجام دادم. هدفگذاری اصلی خود را بر روی چند از 10 دروس مختلف انجام می‌دادم ولی در کنار آن‌ها برای تراز نیر هدفگذاری کردم. پیشنهاد من به داوطلبان این است که در این دوران تمرکز اصلی خود را روی به افزایش چند از 10 بگذارند و با توجه به توانایی‌ای خود در دروس مختلف و جدول جمع‌بندی هدفگذاری در صفحه‌ی شخصی ، چند از 10 خود را در این درس‌ها مشخص کنند. و بهتر است در این زمان خود را درگیر رتبه و انتخاب رشته نکنند.


اولویت‌ها در مطالعه :

اولویت من رفع نواقص بود. در عین حال گوشه چشمی به نقاط قوتم نیز داشتم. باید دقت کنید که این روش مختص من است و هر دانش‌آموز باید خودش مشخص کند که نقاط قوت را حفظ کند و یا نقاط ضعف را برطرف کند.


ساعت مطالعه و زمان استراحت :

ساعت مطالعه‌ی من روزانه بین 7 تا 8 ساعت بود. مطالعه‌ی خود را از صبح زود ساعت 8 شروع می‌کردم تا 5 عصر به اتمام می‌رساندم. جالب است بدانید که هیچ روزی را به‌طور کامل استراحت نکردم.


منابع مطالعاتی :

بیشتر سعی داشتم در این مدت، تست‌های کنکور سراسری را پاسخ دهم و هدف اصلی خود را بر مرور این تست‌ها قرار داده بودم. همه‌ی تست‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کردم و حتی از آن‌هایی که به راحتی پاسخ داده بودم، بدون تحلیل نمی‌گذشتم و همه‌ی گزینه‌ها را بررسی می‌کردم. در کنار این منبع، سوالات آزمون‌های در طول سال و سوالات غیر حضوری بسیار موثر بودند. توصیه‌ی من به دانش‌آموزان این است که تمام تست‌هایی را که در آزمون‌ها تا کنون پاسخ داده‌اند بار دیگر تحلیل کنند، با این روش قطعا نتیجه خواهند گرفت. در این راه می‌توانند از کارنامه‌ی اشتباهات نیز استفاده کنند و روی اشتباهات خود در آزمون‌های قبل تمرکز ویژه‌ای داشته باشند.


سایت :

بیشتر به صفحه‌ی شخصی خودم مراجعه می‌کردم و انواع کارنامه‌ها را بررسی می‌کردم. کارنامه‌های نفرات برتر زا مشاهده می‌کردم و درصد‌های خود را با آن‌ها مقایسه می‌کردم.


روش مطالعه :

به‌طور کلی، تا پایان نیم‌سال اول، روش مطالعه‌ی هر درس را پیدا کرده بودم و دقیقاً می‌دانستم برای هر درس باید چه میزان وقت بگذارم و با چه روشی مطالعه کنم.


جهش و پیشرفت :

از کتاب زرد عمومی و زرد اختصاصی بیشترین استفاده را کردم و توانستم تقریبا در همه‌ی دروس پیشرفت داشته باشم. تمرین مستمر و چندباره‌ی این سوالات باعث شد که کاملا با سوالات کنکور مأنوس شوم تا حدی که در روز کنکور من راحت‌ترین آزمون خود را تجربه کردم.


پیشنهاد احسان به‌ کنکوری‌های 97 :

توصیه‌ی من به داوطلبان این است که مباحث پرتکرار را در کنکور سراسری در همه‌ی دروس ، به‌ویژه دروسی که ضریب بیشتری دارند، شناسایی کنند و تعداد تست‌های بیشتری را در این مباحث تمرین کنند.

Menu