دوران طلایی نوروز از دیدگاه مهدی خوش‌باطن رتبه 10 انسانی

دوران طلایی نوروز از دیدگاه مهدی خوش‌باطن، رتبه 10 منطقه 1 کنکور انسانی

دوران طلایی نوروز از دیدگاه مهدی خوش‌باطن رتبه 10 انسانی

دوران طلایی نوروز از دیدگاه مهدی خوش‌باطن، رتبه 10 منطقه 1 و 16 کشوری کنکور انسانی 96، دانشجوی رشته‌ی حقوق دانشگاه تهران


اهمیت دوران نوروز :

از نظر من دوره نوروز به ۲ دلیل عمده اهمیت دارد: نخست اینکه دوره نوروز در واقع یک نوع ایستگاه جبرانی محسوب می‌شود. دوم آنکه دوره نوروز زمان مناسبی برای سبقت گیری از رقیبان است. چرا که بسیاری از داوطلبان دوره نوروز را دست کم می‌گیرند.


هدفگذاری :

من در دوره نوروز هدفگذاری چند از ده را برای دو درس ادبیات عمومی و ریاضی بصورت خاص انجام دادم. علاوه بر این از دوره نوروز بود که اولین بار به شکل جدی به رتبه زیر ۲۰ کشور فکر کردم.خصوصا نتیجه آزمون ۷ فروردین  مرا به این امر ترغیب کرد. من در این آزمون رتبه ۱۱ کشور را بدست آوردم که نشان دهنده ثبات نسبی من پس از رتبه ۲ کشور در آخرین آزمون سال ۹۵ بود. راهکار من برای رسیدن به این ثبات، کشف روش مطالعه‌ی هر درس متناسب با ویژگی‌های خودم بود.


حفظ نقاط ضعف یا پوشش نقاط قوت؟

من معمولا میان نقاط ضعف و قوت تفاوت خاصی قائل نمی‌شدم. زیرا باور داشتم برای موفقیت نمی‌توان نسبت به هیچکدام بی تفاوت ماند. همانطور که برای بهبود نقاط ضعف لازم است زمان بگذاریم حفظ نقاط قوت نیز نیازمند تلاش بسیار است. باید ضعف و قوت را بصورت موازی در نظر داشت.


ساعت مطالعه و روزهای استراحت :

در دوره نوروز ۲ روز کامل و ۲ نیم روز یعنی مجموعا ۳ روز کامل را استراحت کردم. ضمنا در  روز ۱۰ الی ۱۱ ساعت مطالعه داشتم. یکی از منابع مهم من در دوره نوروز برای برطرف کردن نقاط ضعف تست های آزمون های قبلی بود که دوباره وقت می‌گذاشتم و آنها را حل می‌کردم.


ابتکارهای جدید در روش مطالعه :

من روش مطالعه هر درس را یافته بودم اما از دوره نوروز عامل سرعت را کاملا جدی در نظر گرفتم؛ یعنی با افزایش مطالعه و رسیدن به تسلط بر مباحث، با سرعت بیشتری تست‌ها را پاسخ می‌دادم. کتاب زرد عمومی در دروس عمومی خصوصا زبان در راه سرعت بخشیدن به تست زنی من در منزل موثر بود. من در درس ادبیات عمومی و ریاضی و فلسفه منطق پیشرفت نسبی داشتم. در ادبیات، زمان بیشتری برای مطالعه اختصاص دادم و در فلسفه و منطق با تمرکز بر روی تست‌های کنکورهای اخیر، با اسلوب سوالات آشناتر شدم.


نتیجه :

میانگین تراز من در آزمون‌های کانون 7700 بود. در هر دو آزمون پروژه نوروز نیز، رتبه زیر ۲۰ کشوری بدست آوردم که کاملا مطابق با اهدافم بود.

Menu