روش‌های پیشگیری از بروز آفت دهان

ضعیف شدن بدن بیمار، کم بود ویتامین B و استرس، پریدن ناگهانی از خواب و کم‌خوابی یا بدخوابی و فشارهای روحی روانی از عوامل بروز آفت‌های دهان است.

روش‌های پیشگیری از بروز آفت دهان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،عبدالجواد رحیم‌پور در مورد عوامل بروز زخم های دهانی گفت: تمام زخم های ایجاد شده در حفره دهان آفت نیستند اما آفت دهانی شیوع بیشتری دارد.

وی افزود: آفت، بیماری ویروسی دردناک و عودکننده مخاط دهان بوده که به‌صورت زخم‌های کوچک و بزرگ، در داخل دهان شکل می‌گیرند که در مواقعی با سوزش شدید همراه است. آفت در ناحیه مخاط دهان و لب، مخاط گونه، زبان و کف دهان به دلیل وجود ویروس‌ها به وجود می‌آید.

این دندان پزشک بیان کرد: این ویروس‌ها در واقع در داخل دهان تمام افراد وجود دارد و تحریک آن‌ها موجب فعال شدن‌شان شده و باعث به وجود آمدن زخم‌هایی به نام آفت در دهان می‌شوند که غذا خوردن فرد را با مشکل مواجه می‌کند.

رحیم پور در خصوص دوره درمان این بیماری گفت: دوره درمان این بیماری 7 الی 10 روز است؛ اما در مواقعی که شدت این بیماری زیاد و دردناک باشد، نیاز به دوره درمان چند ماهه دارد و فرد برای بهبود بیماری باید بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کند.

عضو هیات‌ مدیره انجمن دندانپزشکان ایران در خصوص عوامل ایجاد آفت دهان، بیان کرد: ضعیف شدن بدن بیمار، کم بود ویتامین B و استرس، پریدن ناگهانی از خواب و کم‌خوابی یا بدخوابی فشارهای روحی روانی از عوامل بروز آفت‌های دهان است.

این دندان‌پزشک در خصوص راه‌های پیشگیری از آفت دهان گفت: مصرف ویتامین B، حفظ بهداشت دهان و استفاده به‌موقع از نخ دندان و مسواک، استفاده از دهان‌شویه‌های مناسب و آب‌نمک از بروز این بیماری جلوگیری می‌کند.

منبع :

Menu