هوندا دویست خودرو هیدروژنی خود را به لیزینگ سپرد

هوندا یک خودرو با سلول سوختی جدید ارائه کرد که در نوع خود اولین مدل خودرو پنج‌نفره است.

هوندا دویست خودرو هیدروژنی خود را به لیزینگ سپرد



به گزارش کلیک، Clarity که آلودگی ایجاد نمی‌کند، قرار نیست در تعداد بالا فروخته شود، با این حال برچسب قیمتی معادل ۷٫۶۶ میلیون ین(۶۷،۰۰۰دلار) خورده است. شرکت هوندا روز پنج‌شنبه اعلام کرد فروش هدف آن‌ها در ژاپن برای سال اول تنها ۲۰۰ خودرو است که تماما از طریق لیزینگ با سازمان‌های دولتی همچون وزارت محیط‌ ‌زیست و کسب وکارها صورت می‌گیرد. هوندا این کسب و کارها را تشریح نکرد.

هوندا می‌گوید کلاریتی ار اواخر امسال با قیمت ۶۰،۰۰۰دلار برای فروش به کانادا رفته و با قیمت ماهی زیر ۵۰۰ دلار لیزینگ می‌شود.
در ژاپن، لیزینگ ماهانه بسته به قرارداد متفاوت است اما حدود ۱۰۰،۰۰۰ ین (۸۸۰دلار) خواهد بود. انتظار می‌رود یارانه سبز دولت به این هزینه کمک کند.
تمام شرکت‌های خودروسازی بزرگ دنیا درحال کار بر روی سلول‌های سوختی هستند که در ژاپن، عمدتا از طریق لیزینگ در اندازه محدود استفاده می‌شوند.
این خودروها فوق‌العاده تمیز و بدون آلودگی هستند زیرا هیدروژن که به عنوان سوخت ذخیره شده، با اکسیژن هوا ترکیب شده و تنها بخار آب از آن خارج می‌شود.

هوندا که سیویک سدان، می‌نی ون اودیسه، و ربات آسیمو را نیز می‌سازد، یکی از پیشروها در زمینه تکنولوژی سلول سوختی قلمداد می‌شود.
سلول سوختی آن‌ها اولین بار توسط سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا و هیئت منابع هوای کالیفرنیا در سال ۲۰۰۲ تایید شد.

طبق گفته این خودروساز، مدل جدید طیف حرکت ۷۵۰ کیلومتر به ازای هر مخزن پر را دارد که برای سدان مسافت بالایی محسوب می‌شود.

هوندا توانسته سلول سوختی جدید را قدرتمندتر و اندازه آن را کاهش دهد که در نتیجه فضای کافی برای پنج سرنشین به‌وجود آورد.

ماه گذشته رئیس هوندا گفت دو سوم فروش این شرکت تا سال ۲۰۳۰، خودروهای بدون آلودگی خواهند بود که شامل خودروهای سلول سوختی، الکتریکی، هیبریدی و پلاگین می‌شود.

رقیب ژاپنی آن‌ها گروه تویوتا، فروش اولین سلول سوختی خود را سال گذشته آغاز کرده است. فولکس وواگن، شرکت هیوندای، شرکت جنرال موتورز، شرکت مزدا نیز سلول سوختی را در لیست خود دارند.

منبع :

Menu