دیکته نوشتن فرزندمان را تقویت کنیم

از جمله درس‌هایی که در مقطع دبستان وجود دارد درس املای فارسی است.

دیکته نوشتن فرزندمان را تقویت کنیم

از جمله درس‌هایی که در مقطع دبستان وجود دارد درس املای فارسی است. با توجه به این‌که در الفبای فارسی حروف هم‌صدا و مشابه زیادی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها به شکل‌های متفاوتی نوشته می‌شود، در صورت عدم تمرین و تکرار، ممکن است دانش‌آموز نتیجه‌ی مطلوبی را در این درس کسب نکند.

شما اولیای گرامی برای این‌که بتوانید به فرزند خود در دیکته نوشتن کمک کنید می‌توانید این کارها را در منزل به همراه فرزند خود انجام دهید.

به منظور تقویت بیش‌تر حافظه‌ی دیداری فرزندتان یک بازی ترتیب دهید و سعی کنید نحوه‌ی نوشتن حروف هم‌صدا را در این بازی به او آموزش دهید. به عنوان مثال کلمه‌ی صابون را نوشته و حرف «ص» آن را بردارید و از فرزند خود بخواهید تا از میان حروف «ص، ث، س» حرف مناسب را انتخاب کند.

به او بیاموزید زمانی که در حال دیکته نوشتن است کاملاً به حرف‌های معلم خود توجه و تمرکز کافی داشته باشد تا از نوشتن بازنماند.

به فرزند خود در پیدا کردن مفهوم کلمات کمک کنید. اگر بتواند کلمات را درست ادا کند حتماً در نوشتن آن‌ها هم مشکلی نخواهد داشت.

بعد از نوشتن تکالیف مدرسه‌اش از او بخواهید که یک بار دیگر نوشته‌هایش را کنترل کرده و خودش آن‌ها را تصحیح کند و کلماتی را که اشتباه نوشته است یک بار دیگر بنویسد و تمرین کند.

Menu