هدیه‌ی سال نو!

بسیاری از ما هنگام سال جدید، به عزیزانمان هدیه می‌دهیم و دوست داریم که عشق و محبت مان را به نوعی به آن‌ها نشان دهیم.

هدیه‌ی سال نو!


با این کار به آنان می گوییم که چقدر وجودشان برایمان ارزشمند است. هدیه، پیوند بین اعضای خانواده، دوستان و همکاران را محکم می کند. وقتی شما به کسی هدیه می دهید، یعنی او را دوست دارید و برای او ارزش قائل هستید.

در واقع، فردی که هدیه می دهد، بیش از شخص دریافت کننده خوشحال می شود. شما با این کار می توانید احساس « ارزشمند بودن » را در خودتان ایجاد کنید و به خود ببالید که توانسته اید فرد دیگری را شاد کنید.

در ایام قدیم، هدیه ها بیشتر شامل اشیاء و وسایل دست ساز بود و مردم، بیشتر به نیت این عمل توجه می کردند؛ اما متاسفانه امروزه هدایا بیشتر رنگ و بوی مادی به خود گرفته و در بسیاری از مواقع، افراد برای فخرفروشی به یکدگیر هدیه می دهند!

افراد قدیمی تر به فرزندانشان هدایایی می دادند که تا سالیان سال برای آن ها باقی بماند و ارزشمند باشد؛ مثل یک آلبوم عکس. و بر روی آن هم می نوشتند : زیباترین لحظات زندگی ات را در این آلبوم ثبت کن! اما ما امروزه به فرزندان و عزیزانمان چه هدیه ای می دهیم؟!

هدیه های دوست داشتنی:

اگر افراد در هنگام هدیه دادن و هدیه گرفتن برخی اصول را رعایت کنند، بی شک در وجود دو طرف خوشحالی و صمیمیت بیشتری ایجاد می شود :

  • همیشه سعی کنید برای افراد کوچکتر خانواده هدیه تهیه کنید. با این کار، همه را خوشحال می کنید.

  • اگر برای دو قلوها یا خواهر و برادرهایی با اختلاف سنی کم هدیه می گیرید، سعی کنید تا حد امکان هدیه ها به هم شبیه باشند تا هر دو را به یک میزان خوشحال کنید.

  • گاهی اوقات می توانید به جای خرید کالا، فرد مقابلتان را به رستوران، تئاتر یا سینما ببرید و شب خوبی را با هم بگذرانید.

  • هرگز هدیه را بدون کادو کردن به کسی ندهید. لذت کادو گرفتن به بازکردن بسته بندی و کاغذ کادوی دور آن است.

  • روی بسته هدیه تان، جمله ای به یادماندنی بنویسید.

 به یاد داشته باشید که هدف اصلی هدیه دادن، ایجاد محبت یا حتی از بین بردن ناراحتی ها و کدورت هاست؛ بنابراین هرگز این کار شیرین و دوست داشتنی را تبدیل به زحمت و مشقتی برای خود و دیگران نکنید!

به امید سالی مملوء از آرامش و زیبایی برای شما همرازان عزیز!


منبع :

Menu