آشنایی کودکان با اهداف بشردوستانه صلیب سرخ و هلال احمر

رئیس سازمان جوانان هلال احمر از برگزاری جشنواره ملی سرود ˝ماه پیشونی˝ ویژه مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودک خبر داد و گفت: برآنیم با برگزاری مسابقه سرود آموزه‌های نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر ر

آشنایی کودکان با اهداف بشردوستانه صلیب سرخ و هلال احمر

رئیس سازمان جوانان هلال احمر از برگزاری جشنواره ملی سرود ˝ماه پیشونی˝ ویژه مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودک خبر داد و گفت: برآنیم با برگزاری مسابقه سرود آموزه های نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر را بین اعضای کانون غنچه‌های هلال احمر نهادینه سازیم.

 به گزارش سایت کانون فرهنگی آموزش به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش پانا، مسعود حبیبی گفت: جشنواره ملی سرود «ماه پیشونی» ویژه مهدهای کودک و مراکز پیش ­دبستانی همیار غنچه های هلال سراسر کشور با هدف آشنایی اعضای کانون غنچه های هلال احمر با اصول هفتگانه جمعیت های هلال احمر و صلیب سرخ، انتشار اهداف بشردوستانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر با زبان کودکانه، آشنایی کودکان با فعالیت های جمعیت هلال احمر و توسعه کار گروهی برگزار می شود.

 

وی افزود: نظر به تاثیرگذاری سرود در آموزش کودکان برآنیم با برگزاری مسابقه سرود آموزه های نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر را بین اعضای کانون غنچه‌های هلال احمر نهادینه سازیم. در این دوره از مسابقات ۱۰ سرود و ۵ نمایش آهنگین جهت اجرا به مهدهای کودک ارائه شده و مربیان مهدها و مراکز پیش دبستانی پس از تمرین با کودکان قطعات ضبط شده آنان را برای داوری به ستاد ارسال می نمایند.

 

این سرودها شامل معرفی اصول نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، همچنین آشنایی کودکان با فعالیت های جمعیت هلال احمر است که با زبانی کودکانه سروده شده و در کتاب و لوح فشرده ای با نام «دوستانه» به چاپ رسیده است.

 

جهت شرکت در این جشنواره مربیان مهدها با بهره گیری از اقلام دریافتی یا مراجعه به بخش جشنواره در پایگاه اطلاع رسانی سازمان جوانان هلال احمر به آدرس javananhelal.ir میتوانند یک یا چند عنوان از سرود و نمایش ها را انتخاب کرده و پس از تمرین کودکان، نسخه نهایی کار را ضبط نموده و از طریق ارائه CD به شعبه هلال احمر و یا ارسال به شماره تلفن همراه ۰۹۲۱۰۷۰۰۸۱۲ از طریق نرم افزار تلگرام حداکثر تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ اقدام کنند.

منبع :

Menu