مدیریت خوردگی در کشور موضوعی جوان است

دبیر شانزدهمین کنگره خوردگی گفت: مدیریت خوردگی در کشور موضوعی جدید و جوان است و خوردگی هیچ زمان متوقف نمی‌شود؛ حتی در کشورهای پیشرفته، فقط می‌توان آن را کنترل و مدیریت کرد

مدیریت خوردگی در کشور موضوعی جوان است

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر فرشته رضایی، عضو هیات علمی پژوهشگاه صنعت نفت اظهار کرد: به دلیل تقارن سومین کنگره خوردگی در صنعت نفت و شانزدهمین کنگره خوردگی ایران، پژوهشگاه صنعت نفت که سابقه دیرینه‌ای در موضوع خوردگی داشته و یکی از پیشتازان کشور در ارائه روش‌های نوین کنترل خوردگی است، محوریت کار را با همکاری وزارت نفت و انجمن خوردگی ایران بر عهده داشته و استقبال خوبی از سوی بخش خصوصی برای حضور در این دو کنگره صورت پذیرفته است.

وی با بیان این که 20 شرکت‌ در این دو کنگره دارای غرفه هستند، افزود: چندین شرکت نیز طی دو روز اول، کارگاه‌های تخصصی برگزار می‌کنند و روز سوم این کنگره‌ها نیز به کارگاه‌های انجمن خوردگی ایران اختصاص دارد.

رضایی در ادامه گفت: اتفاق خوبی که امسال افتاد، برگزاری همزمان دو کنگره است که باعث شد تا حجم توجهاتی که از طرف صنعت به این دو کنگره می‌شود، افزایش بسیار زیادی داشته باشد.

دبیر کنگره خوردگی، فراخوان اولیه کنگره را اول مرداد ماه امسال اعلام و تصریح کرد: از شروع فراخوان دریافت مقالات با دو مرتبه تمدید تا دهم مهر ماه، 230 مقاله از دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و صنعتی به دبیرخانه کنگره ارسال شد که پس از داوری مقالات توسط 80 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و کارشناسان خبره صنعت، نتایج آن یک ماه بعد در دهم آبان ماه امسال از طریق سایت انجمن خوردگی ایران به اطلاع نویسندگان مقالات رسید.

رضایی، تعداد مقالات پذیرفته شده مربوط به شانزدهمین کنگره خوردگی را 161 مورد عنوان کرد که از این تعداد 37 مقاله به صورت سخنرانی، 85 مقاله به صورت پوستر و 39 مقاله در کتابچه کنگره به چاپ می‌رسد.

دبیر کنگره خوردگی اضافه کرد: تعداد مقالات پذیرفته شده در سومین کنگره خوردگی در صنعت نفت نیز 41 مورد است که از این میان 11 مقاله به صورت سخنرانی، 17 مقاله به صورت پوستر و 13 مقاله نیز در کتابچه کنگره درج می‌شود.

رضایی اظهار کرد: در این کنگره علاوه بر دکتر علی مرشد که از صاحبنظران مطرح حوزه مدیریت خوردگی و سخنران کلیدی کنگره به شمار می‌رود، دکتر محمد علی گلعذار، دکتر منصور فرزام، دکتر اسماعیل اکبری‌نژاد، مهندس کیانوش کلانتریان و مهندس علی فضلی‌نژاد به عنوان سخنرانان کارگاه‌های تخصصی در روز سوم کنگره به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

بر اساس این گزارش، سومین کنگره خوردگی در صنعت نفت همزمان با شانزدهمین کنگره خوردگی ایران، سوم تا پنجم آذرماه امسال در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌شود.

منبع :

Menu