«روبات کنکوری» وارد عرصه رقابت می‌شود!

محققان ژاپنی در حال کار بر روی روباتی هستند که امید می‌رود از هوش کافی برای دستیابی به نمرات عالی در امتحانات ورودی دانشگاه برتر این کشور برخوردار باشد

«روبات کنکوری» وارد عرصه رقابت می‌شود!

محققان ژاپني در حال کار بر روي روباتي هستند که اميد مي‌رود از هوش کافي براي دستيابي به نمرات عالي در امتحانات ورودي دانشگاه برتر اين کشور برخوردار باشد.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، شرکت فوجيتسو و موسسه ملي انفورماتيک ژاپن اظهار کرده‌اند که هدف از ساخت اين روبات، دستيابي آن به نمرات عالي در آزمون ورودي دانشگاه توکيو تا سال 2021 بوده که يکي از دانشگاه‌هاي طراز اول جهان محسوب مي‌شود.

مغز مصنوعي اين روبات به تحليل واژگان، اعداد و معادلات پيش از ارائه پاسخ صحيح به سوالات آزمون بسيار مشکل دانشگاه توکيو خواهد پرداخت.

به گفته دانشمندان، اين روبات بايد سوالات آزمون را مورد بررسي قرار داده و فرمولها و معادلات را به شکلي تبديل کند که بتواند آنها را پيش از حل از طريق جبر رايانه‌اي، پردازش کند.

 

پيش از آن اين محققان اميدوارند که اين روبات بتواند در آزمونهاي ورودي ملي که تمام دانشجويان ژاپني بايد براي ورود به دانشگاه بگذرانند، با موفقيت عمل کند.

هدف نهايي از اين کار، ساخت يک فناوري جديد بوده که افراد را قادر به استفاده آسان از ابزار بررسي پيچيده رياضي مي‌کند.

اين اولين بار نيست که يک شرکت اصلي رايانه به ساخت يک روبات براي رقابت با انسانها پرداخته است.

در سال 2008 شرکت آي‌بي‌ام نيز از برنامه آمريکايي مسابقه « Jeopardy!» خواست تا ابررايانه واتسون اين شرکت براي رقابت در برابر شرکت‌کنندگان انساني وارد صحنه شود.

پس از چند اجراي تمريني، رايانه واتسون در اين مسابقه در فوريه 2011 حاضر شده و توانست رقباي انساني را يکي پس از ديگري شکست داده و در نهايت به جايزه يک ميليون دلاري دست يابد.

منبع :

Menu