سوال های دانش آموزان در برنامه ی فرصت برابر بیست و دوم مهر

سوال های دانش آموزان از آقای کاظم قلم چی در برنامه ی فرصت برابر بیست و دوم مهر ماه

سوال های دانش آموزان در برنامه ی فرصت برابر بیست و دوم مهر

این سوال ها را دانش آموزان در برنامه ی فرصت برابر بیست و دوم مهر ماه از آقای کاظم قلم چی پرسیده اند:

1- آیا می شود به جای خلاصه نویسی برخی دروس مانند شیمی، از درس نامه ی کتاب آبی استفاده کنیم و اگر نیاز بود نکاتی به آن اضافه کنیم؟

2- آیا این روش خوبی است که برخی از فصل های فیزیک و ریاضی را بیشتر بخوانیم و تست بیشتری بزنیم و برخی از فصل ها را نخوانیم؟ چگونه بفهمیم از هر فصل کتاب ها چند سوال در کنکور می آید؟

3- آیا لازم است بعد از خواندن هر مبحث که تست می زنیم تست ها را با زمان بزنیم یا این که در ابتدا بدون زمان و با هدف یادگیری تست بزنیم؟

4- من درس های حفظی را زود فراموش می کنم، به نظر شما جعبه ی به یاد را تهیه کنم یا لایتنر؟ کدام نتیجه ی بهتری دارد؟ ضمنا لایتنر یا به یاد را برای تمام دروس استفاده کنم یا فقط درس های عمومی یا درس هایی که ضعف دارم؟

5- چگونه بین درس های عمومی و اختصاصی تعادل برقرار کنم؟ اختلاف تراز عمومی و اختصاصی من 1000 تا است و اختصاصی بهتری دارم.

6- من رشته ی انسانی هستم، سال اول رتبه ی 4000 و سال دوم رتبه ی 17000 آوردم. امسال در آزمون ها شرکت کردم، لطفا بگویید چگونه درس بخوانم تا هم انگیزه داشته باشم و هم موفق شوم؟

7- برای درسی مانند دیفرانسیل، آیا تست های کنکور سال های قبل از کتاب آبی برای ما کافی است و ما را به تسلط می رساند یا لازم است تست تالیفی هم بزنیم؟

8- من قواعد عربی را خوب یاد می گیرم و تست های کنکور را هم خوب می زنم ولی در آزمون نمی توانم از معلوماتم خوب استفاده کنم و نتیجه ی خوبی بگیرم. لطفا من را راهنمایی کنید.

9- اگر در هر آزمون مباحثی را نرسم بخوانم، اشکال ندارد بعد از آزمون اگر وقت کردم آن ها را بخوانم یا فقط روی مطالعه برای آزمون بعدی تمرکز کنم؟

10- آیا کانون برای دانش آموزان سوم دبیرستان که امتحان نهایی دارند و معدل آن ها هم اهمیت زیادی دارد، برنامه ی ویژه ای دارد؟

11- برنامه ی شخصی ام را بر طبق برنامه ی راهبردی چگونه تنظیم کنم که هم  به عمومی و هم اختصاصی و هم به درس های پایه برسم و هم تست بزنم؟

  

Menu