رتبه 10 کنکور 92: روایت یک جهش در دوران جمع بندی

یکی از رتبه های برتری که در این دوران خوب پیشرفت کرد ، مهدی زارعی از نورآباد ممسنی بود که توانست رتبه ی 10 کشوری در رشته ی تجربی را به دست آورد.

رتبه 10 کنکور 92: روایت یک جهش در دوران جمع بندی

توجه: در دوران جمع بندي رتبه ها جابجا مي شوند.

يكي از رتبه هاي برتري كه در اين دوران خوب پيشرفت كرد ، مهدي زارعي از نورآباد ممسني بود كه توانست رتبه ي 10 كشوري در رشته ي تجربي را به دست آورد.

جالب آن كه مهدي قبل از اولين آزمون جمع بندي كانون رتبه اش 69 شده بود.

با او گفت و گویی درمورد دوران جمع بندي اش داشتیم .

آيا قبل از شروع دوران جمع بندي ، دوره ي انتقالي داشتيد؟ چه مدت طول كشيد ؟ چه كار كرديد ؟

بله – حدود يك هفته – مباحثي كه مشكل داشتم مانند فصول آخر زيست شناسي ، دين و زندگي پايه را كار كردم.

در دوران جمع بندي از چه روشي استفاده كرديد ؟

روش دو روز يك بار – روش سه روز يك بار را هم مي پسندم چون مهم آن است كه تو بتواني در آن زمان باقي مانده مشكلاتت را برطرف كني نه اين كه فقط امتحان بدهي يا امتحان هاي بيش تري كار كني . من دو روز يك بار را انتخاب كردم چون مي توانستم در آن زمان ، مشكلاتم را برطرف كنم.

دوران جمع بندي شما از چه زماني شروع شد ؟

اوايل خرداد

كدام آزمون ها را در دوران جمع بندي كار كرديد ؟

آزمون هاي داخل كشور از سال 86

آيا شرايط امتحان دادن را رعايت مي كرديد ؟

بله – چون من مي خواستم علاوه بر مرور درس ها با اين روش ، تكنيك هاي امتحان دادن را هم با شبيه سازي كنكور در خودم تقويت كنم.

در آن يك روز و نيم باقي مانده چه كار مي كرديد ؟

بعد از آزمون ، تك تك سوالات را تحليل مي كردم . سوالاتي كه درست جواب دادم ، دوباره نكته ي آن را مي خواندم. چون مي خواستم در دفعه ي بعد با زمان كم تر به آن پاسخ دهم. سوالاتي كه غلط جواب مي دادم ، مباحث را مشخص مي كردم و آن مباحث را از روي خلاصه هايم ، كتاب درسي و كتاب زرد عمومي مرور مي كردم. خلاصه هايم شامل همه ي نكات مهم و تست هاي نشان دار من از كنكورهاي سراسري و آزمون ها بود. در اين يك روز و نيم سعي مي كردم به همه ي درس هايم توجه كنم حتي اگر در آن درس مشكلم  زياد نبود چون مي خواستم نقطه ي قوتم را هم حفظ كنم.

شما در دوران جمع بندي جهش خيلي خوبي داشتيد . به نظر خودتان مهم ترين دليل اين جهش چه بود ؟

نكته ي برجسته اي كه باعث رشد زياد من شد اين بود كه سعي مي كردم براي هر مشكلي كه دارم مثلا كمبود وقت و اشتباهات محاسباتي روش هاي مطمئني پيدا كنم تا بتوانم تا حد زيادي مشكلاتم را برطرف كنم. براي كمبود وقت سعي كردم تكنيك هاي ضربدر و منفي  و زمان هاي نقصاني را بهتر در آزمون ها اجرا كنم تا وقت كم نياورم . براي اشتباهات محاسباتي ام سعي كردم تست هاي بيشتري بزنم و روي مثبت ومنفي ها و يا كسينوس و سينوس ها در حل تست ، حتي با نگاه دوباره به راه حل ، تمركز بيشتر كنم تا اشتباه نكنم.

وقتي در اولين آزمون جمع بندي رتبه ي شما 69 شد ، آيا نااميد نشديد ؟

ناراحت شدم. اما من هر وقت شكست مي خوردم باعث مي شد كه بهتر نقاط ضعفم را بشناسم و لذا انگيزه ام براي كاربيشتر ،  بيشتر شود. اگر به نتايجم درآزمون ها نگاه كنيد ، بيشتر با اين وي‍ژگي من آشنا خواهيد شد.

شما قرار نيست مانند او باشيد ؛ شما قرار است به بهترين خود در دوران جمع بندي دست پيدا كنيد، پس هدف‌گذاري را هوشمندانه تعيين و مسير را براي خود مشخص نماييد.

 

Menu