برترهای کنکور (پشتیبان های ویژه) از دوره جمع بندی می گویند...

پشتیبان های ویژه , در جلسه نفرات برتر آزمون 19 اردیبهشت , تجربه های خود در دوران جمع بندی را شرح دادند .

برترهای کنکور (پشتیبان های ویژه) از دوره جمع بندی  می گویند...

پشتیبان های ویژه , در جلسه نفرات برتر آزمون 19 اردیبهشت , تجربه های خود در دوران جمع بندی را شرح دادند .در ادامه متن نوشته های آن ها را مشاهده می کنید:


محمد جواد اميني زاده- پزشكي علوم پزشكي تهران-رتبه 16 منطقه 3

کارهایی که من در دوران جمع بندی انجام دادم به شرح ذیل میباشند:

 

1-انتخاب روش 2 روز یک بار به جای 3 روز یکبار با مشورت با پشتیان و پدر ومادرم

2-انتخاب یک درس عمومی (دین و زندگی) و یک درس اختصاصی (زیست شناسی) برای خواندن کامل و بی نقص در دوران خرداد ماه

3-مشخص کردن منابع برای درس های عمومی علاوه بر زرد عمومی مثل خلاصه برداری ها و کتاب خوداموز

4-تمرین تست های خارج از کشور رشته ریاضی برای دو درس فیزیک و شیمی که بسیار عالی بودند

5- در زمانی مشخصی از هفته کتاب "اگر من طراح بودم " را میخواندم که بسیار جدید و جالب بود

6-توجه بیشتر به زمان تست زدن داشتم و آزمون های عمومی را در قالب زمان مشخص از خود امتحان میگرفتم

7-در درس ریاضی تمرین های کتاب درسی رو مرور میکردم و سوالت علامت دار کتاب کمک درسی را چند بار با حوصله حل میکردم

8- در درس ادبیات املا و لغات و تاریخ ادبیات  رو هر روز مرور می کردم

9- سعی می کردم با توجه به درصدهای ازمون های پایانی چند تا از ده تا را برای خود در مورد توقعاتم سر جلسه کنکور تنظیم کنم

 

هنگامه نظري- پزشكي علوم پزشكي تهران- رتبه 30 منطقه 2

من در دوران جمع بندی از روش 3 روز يكبار استفاده و جمع بندی کردم ؛ چون حس می کردم که برايم کافیست دیگر فقط تست بزنم.. دقیقا مثل کنکور 8 صبح شروع میکردم و بعد از اتمام تست ها سوالاتی كه غلط زده بودم یا سفید گذاشته بودم یا با شک زده بودم را از کتاب یا جزوه هایم چک می کردم و اگر باز هم احساس ضعف می کردم تست های تکمیلی میزدم. در یک روز و نیم باقیمانده مطالب تکمیلی مربوط به درس را میخواندم و مباحثی از زیست و دینی را مد نظرم بود را پیش میبردم .و سعی میکردم دقیقا شرایط کنکور را لحاظ کنم یعنی تکنیک زمان های نقصانی و تکنیک  ضربدر منفی را اجرا کنم.و وسط امتحان بلند نشوم و تمامی امتحان را یکسره حل کنم تا به شرایط کنکور اداپته شوم.

  

آيدين باغباني- رتبه 38 منطقه1- پزشكي شهيد بهشتي

مهم ترین نکته در دوران جمع بندی داشتن اعتماد به نفس و برنامه دقیق است که باعث آرامش ذهنی و مطالعه با تمرکز من شد. من در دوران جمع بندی پیش از هرچیز منابع مطالعاتی خودم را  تعیین کرده بودم. این برنامه ریزی مشخص و دقیق باعث شد اصلا برای مرور کتابها هیچ ترس و استرسی نداشته باشم چون مسیرم مشخص بود. روش جمع بندی من به صورت 2روز یکبار و گاه گاهی 3روز یکبار بود. در فواصل بین کنکورها علاوه بر بررسی سوالات نزده و غلط، مباحث کتاب را تقسیم بندی کرده بود تا علاوه بر مرور آنها، تستهای مربوط به همان مباحث که از منابع مختلف نشان دار کرده بودم را کار کنم. چون اکثر اشتباهات ما همواره تکرار می شود و باید همواره به آنها توجه کنیم. منبع دیگری که داشتم، کتاب اشتباهات متداول بود که بسیاری از دام های آموزشی و نکاتی که من در حین مطالعه به آنها توجهی نکرده بودم را برایم آشکار کرد. در هر نیم روز یک یا دو درس عمومی و یک درس اختصاصی می خواندم و طبق برنامه توانستم همه آنها را مرور کنم. همه در اول کار شاید استرس این دوران را داشته باشند اما من به شما اطمینان میدهم به راحتی همه آن مطالبی را که بر آنها تسلط داشته اید، همراه با تمام نکاتشان، در زمان کم به یادتان خواهد آمد به شرطی که یک برنامه 1 ماهه دقیق داشته باشید و با تمرکز درس بخوانید.

من بعد از اینکه آزمونهای سراسری به پایان رسیدند، آزمونهای جمع بندی سالهای پیش کانون را نیز کار کردم که بسیار مفید و پربار بودند. پیشنهاد میکنم حداقل تستهای اختصاصی این آزمونها را بررسی کنید.

 آزاده حداديان- رتبه 36 منطقه 2- دکترای بیوتکنولوژی علوم پزشكي تهران


جمع بندی را به روش دو روز یک بار انجام میدادم همان روز که آزمونم را می دادم به بررسی آزمون می پرداختم اما به طور مفصل به این ترتیب که اگر سوال مربوط به مبحثی را غلط زده بودم برمی گشتم و کل مبحث را دوباره مرور میکردم به این ترتیب یادگیری های ناقصم را به کامل تبدیل می کردم و مطالب فراموش شده باز یاد آوری می شد در عین حال از سی دی تخمین رتبه استفاده می کردم و به ادامه ی راه امیدوارتر می شدم.

با لباس رسمی آزمون میدادم و آن را برای خودم یک کنکور واقعی تداعی می کردم و حتی استرس هم داشتم.

  

فائزه سلطانی   رتبه 76 منطقه 2 - دانشجوی  پزشکی شهید  بهشتی


سال گذشته  در دوران جمع بندی نمایندگی  کرمانشاه طرحی برای داوطلبان برتر( که تعدادشان محدود بود و پیش بینی می شد که رتبه 2 رقمی کسب کنند )  برگزار کردند که شامل الگوی زیر بود :

 14 آزمون (6کنکور داخل کشور ،6کنکور خارج از کشور و 2 شبیه سازی ) به صورت 2 روز یک بار در حوزه ای مشابه حوزه ی کنکور.

این آزمون ها کاملا در شرایط کنکور برگزار می شد و سعی کردیم دقیقا با همان شرایط در جلسه حاضر شویم( حتی وسایل 12 گانه جلسه کنکور  را نیز  به همراه داشتیم) .

17 بار قبل از آزمون اصلی ،کنکور را تجربه کردیم.(14 کنکور 6سال اخیر+3 آزمون جامع کنکور)واین باعث شد وقتی در جلسه کنکور حاضر شدیم آمادگی کامل هم از لحاظ علمی و هم از لحاظ مدیریت جلسه داشته باشیم .

آزمون از  8 صبح شروع می شد و 4ساعت و 10 دقیقه طول می کشید. بعد از آن به تصحیح آزمون پرداخته و تعداد پاسخ های نادرست و نزده در هر درس محاسبه کرده وبرای مدیر گروه می فرستادیم  تا  بعد از هر چند آزمون کارنامه ای به عنوان روند پیشرفت نسبت به آزمون ها قبل داده می شد که می توانستیم وضعیت خود را بسنجیم . به نظرم ارزیابی های میان مدت در دوران جمع بندی بسیار ارزشمند و مهم است .

بعد از بررسی کلیدی آزمون  , در 5/1روز باقی مانده به سوالات نادرست و نزده را تحلیل می کردیم و علت را جویا می شدیم  .من  در دوران جمع بندی برای  درس های چالشی از منابع زیر استفاده می کردم :

1-    مراجعه به کتاب درسی

2-    کتاب خود آموزی

3-    منابع فرعی جزوه و کتاب های کمک آموزشی

سعی در رفع یادگیری ناقص و تبدیل آن به یادگیری کامل می کردیم.و اگر اشکال غیر درسی یعنی روانشناسی و مدیریتی بود با مشورت با مشاور خود و نوشتن بی دقتی ها با تمرین در آزمون های متعدد جمع بندی سعی در رفع آن و تکرار نشدن دوباره آ در جلسه آزمون می کردیم.

با توجه به گفته های آقای قلم چی یک درس اختصاصی و یک درس عمومی (زیست و دین وزندگی) را به طور کامل مطالعه کرده که با توجه به فراشناخت هر داوطلب کنکور که نسبت به خود دارد می تواند این دروس را انتخاب و مطالعه کند.

منابع در دوران جمع بندی

کتاب زرد اختصاصی کتاب خود آموزی و کتب درسی و همچنین کتاب های هفت کنکور بود که برای مرور از کتاب خود آموزی و هفت کنکور به دلیل کم حجم بودن همچنین برای رفع اشکالات درسی از کتب درسی، جزوه و کتب کمک آموزشی استفاده کردیم.کتاب هفت کنکور خیلی در آن وقت کم کمک کننده برای مرور سریع و کامل درس بود.

هفته آخر

در هفته آخر به تورق سریع منابع (کتب درسی و نکات برداشته شده  در طول سال کنکور) پرداختیم.

 از همه ی پدر و مادرانی که تا اکنون و در آینده همراه فرزندان  خود بوده و خواهند بود متشکرم و آرزوی موفقیت هم برای شما و هم برای فرزندانتان دارم.

همچنین از پدر و مادرم که بدون اغراق در هیچ لحظه ای همراهی مرا فراموش نکرده و در تمام سال های زندگی به خصوص سال کنکور همراهم بودم متشکرم.


 

 سحر علی میرزایی رتبه 57 تجربی  _دانشجوی پزشکی شهید بهشتی


 دوران جمع بندی: از شنبه اول خرداد شروع کردم و با استفاده از روش دو روز یک بار کتاب زرد اختصاصی را تمام کردم. در 5/1 روز باقی مانده بعد از امتحان و بررسی آن، برنامه متفاوتی داشتم:

1-یک نیم روز به طور ثابت به زیست اختصاص داشت.که در آن مباحث سبز از یک درس آبی را مطالعه می کردم.(مباحث و صفحات خاصی از درس زیست)

2- دو نیم روز دیگر را به دروس زرد اختصاص می دادم.(یادگیری ناقص) و گاهی به دروس سبز و قرمز

*در دوران جمع بندی  اگر دوروس نخوانده داشتم، وقت زیادی صرف آن نکردم.

3- در هفته آخر :1- چند آزمون تکراری زدم تا نتیجه ماه خرداد برایم مشخص شود.و در روز آخر اشتباهات و نزده ها را  در زرد اختصاصی که با علامت مشخص کرده بودم،بررسی مجدد کردم. و از روی کتاب زرد تست خوانی کردم. 2- دروس عمومی و درس زیست را  ورق زدم)(تورق سریع)


 

پونه میرزازاده     رتبه 171 منطقه 1 کنکور 92 - مهندسی برق دانشگاه تهران

دوران جمع بندی:
1- از هفته اول خرداد به صورت جدی حل کنکورهای سراسری را شروع کردم
2-  آزمون ها را به صورت 2 روز یکبار یا 3 روز یکبار حل میکردم (فاصله بین دو آزمون بستگی به سختی سوالات و نحوه عملکرد من و وقت مورد نیاز برای بررسی و رفع اشکال داشت)
3-  هفت آزمون داخل، شش آزمون خارج و دو شبیه ساز در مدت جمع بندی حل کردم ( سه آزمون اول که مربوط به سال های 85 و 86 بود را تنها برای ارزیابی وضعیتم و اینکه بتوانم دید کلی نسبت به آزمون های جامع پیدا کنم قبل از شروع دوران جمع بندی حل کردم و این سه آزمون توانست به من در نوشتن استراتژی بازگشت بسیار کمک کند)
4- هر آزمون را راس ساعت 8 و با لباس کامل (مانتو و مقنعه و کفش) انجام میدادم، 5 آزمون را در ساختمان مرکزی(همراه با سایر همتایانم) بودم و بقیه را در خانه انجام می دادم. گاهی در اتاق خودم گاهی در اتاق برادرم که به یک مکان خاص عادت نکنم، به هیچ وجه از سر جای خودم بلند نمیشدم و به هیچ تلفنی جواب نمیدادم
حتی گاهی مادرم کولر را خاموش میکردند یا پنجره را باز می گذاشتند تا من با شرایطی که شاید خیلی مطلوب نباشد هم بتوانم کنار بیایم
5- به دلیل اهمیت بسیار زیاد سوالات کنکور سال های گذشته کل بعد از ظهر همان روز (نیم روز دوم)  را به رفع اشکال تست های آزمون اختصاص میدادم به طوری که اگر دوباره همان کنکور را از خودم امتحان بگیرم بتوانم به بیش از 90% سوالات پاسخ درست بدهم
* حتی سوالاتی که درست پاسخ داده بودم را دوباره از پاسخ تشریحی می خواندم و هر نکته مهم یا پرتکراری که در سوالات یا جواب آنها بود را در همان دفترچه سوال با خودکار رنگی مقابل همان سوال یادداشت میکردم
*اشتباهات و بی دقتی هایی را هم که برایم پرتکرار بود روی یک برگه می نوشتم و به دیوار رو به روی میز تحریرم می چسباندم تا در طول روز مدام برایم دوره شوند تا در خاطرم بمانند 
6- در روز بعد هم به دوره مباحثی که نتوانسته بودم به سوال آنها جواب درست بدهم می پرداختم
به این صورت که مباحثی را که در تحلیل آزمون متوجه شده بودم فراموش کرده ام یا یادگیری ناقص بوده اند، با توجه به مبحث آن به حل تست یا دوره از روی جزوه یا کتاب درسی مربوط به آن  می پرداختم، هم چنین از کتاب اشتباهات متداول تست های آن مبحث را حل می کردم
در کتاب خود آموزم هم سوالات مربوطه ای که در طول سال برایم دشوار بوده یا نکته مهمی برایم داشته اند را دوباره دوره می کردم
7-  هم چنین برنامه ثابتی هم برای دوره سریع مباحث حفظی و دروس عمومی داشتم که هرشب یکی دوساعتی را به خود اختصاص میداد، مانند قرابت ، آرایه ، زبان فارسی ، درک مطلب عربی و متن ها ی زبان که هرشب طبق برنامه ای که نوشته بودم دو تا از آن ها را حل میکردم هم چنین هر چند روز یکبار به صورت روزنامه وار واژه ها و تاریخ ادبیات ها  را دوره میکردم که از ذهنم نروند
8-هر 3 کتاب درس دینی را در طی دوران جمع بندی به طور کامل خواندم و آیه های مشابه (مثل آیه های مزبوط به برزخ و قیامت) را به صورت مقایسه ای می نوشتم. همچنین درس شیمی را  به طور کامل دوباره مطالعه کردم و فرمول ها و معادله هایی را که در تست ها پر تکرار بود یادداشت میکردم  و درس هندسه پایه را با حل تست به صورت آزمونک با در نظر گرفتن وقت یکبار به صورت کامل دوره کردم



 

فريبا محمودي-133 منطقه 2- مكانيك دانشگاه تهران


دوران جمع بندی خود را چگونه گذراندید؟

من از جمله دانش آموزان عجول بودم که دوس داشتم جمع بندی را زودتر شروع کنم.

من قبل از اینکه جمع بندی تو برنامه کانون شروع شود یک بار به طور کامل زرد عمومی را کار کرده بودم.

اواخر اردیبهشت بود که تمام مباحث را تمام کردم و آزمون های توی خانه رو شروع کردم،یکی از آزمون ها رو (ریاضی سال89)دوبار حل کردم،یکبار همان هفته اول خرداد ویکبار در زمان خودش که کانون مشخص کرده بود.

هفته ای که زودتر شروع کرده بودم دوتا آزمون خارج کشور را نیز حل کردم.

همان هفته اول را برخلاف نظر کانون(نمیدونم روش درستی بود یانه؟)فقط چند تا درس خاص را به طور کامل خواندم نه تمام درس ها را،مخصوصا روی درسهایی تمرکز کردم که در همان آزمون ها درصد پایینی داشتند.بعد از آن شرایط کنکور را برای خودم در خانه فراهم کردم (با لباس بیرون و درست راس ساعت 8شروع میکردم،هوای خانه را یکم گرم می کردم چون احتمای داشت حوزه ما کولر نداشته باشد،کارت کانون را نیز به مقنعه ام میزدم تا اگر حواس پرتی ایجاد می کند عادت کنم.) هر دو روز یک بار آزمون می دادم 1.5 روز بین هر دو آزمون طبق روش کانون تمام درس ها در برنامه ام بود به طوری که حداقل از هر درس یک مبحثی را مرور می کردم.

اواخر خرداد کنکور های داخل کشور به همراه مرور درسهایم تمام شد،هفته آخر نیز با تورق سریع تمام درسها را مرور کردم.

شاید بهتر باشد این نکته را نیز یاد آور باشم که من موقع جمع بندی از یک سری وقتهای مرده برای خواندن درس زبان فارسی مبحث تکواژ واژه استفاده کردم،(کمی زودتر بیدار میشدم و کمی دیر تر می خوابیدم و از وقتهای مرده طول روز) حدود یک هفته طول کشید.

 


 

 مهران بهتويي-رتبه 836 منطقه 1-مكانيك علم وصنعت


من در دوران جمع بندی از ابتدا با روش 3 روز یک بار از 21 اردیبهشت شروع کردم و بعد از 2 آزمون به روش 2 روز یک بار ادامه دادم. من درس ریاضی و فیزیک را به کلی کنار گذاشته بودم چون مفهومی بودند و کاملا آن ها را یاد گرفته بودم. من به هر درس اختصاصی یک درس عمومی سنجاق کرده بودم به طوری که یک درس عمومی ضعیف با درس اختصاصی قوی و یک درس اختصاصی  ضعیف با یک درس اختصاصی قوی باشند تا در هر نیم روز بتوانم به راحتی درس ها را مرور کنم. و این روش من تا 2 روز قبل کنکور ادامه داشت. 

 


سمیره نوریان رتبه ی 5 کنکور 91 رشته ی انسانی –حقوق بهشتي

من قبل از شروع به دوره جمع بندی 7 روز را برای خودم دوره انتقالی قرار دادم و چند تا از دروس پایه (تاریخ ادبیات 1 2 و تاریخ ایران و جهان1 ) را مطالعه کردم  و بعد از آن دوره جمع بندی را شروع کردم در این دوره هفته اول را با روش 3 روز یکبار و هفته های بعد را با روش 2 روز یکبار کار کردم به این صورت که نیم روز اول  را زرد اختصاصی را به صورت کنکور کار می کردم (با استفاده از تکنیکهای ضربدر و منها و زمان های نقصانی) بعد از اتمام آزمون در صد ها را محاسبه می کردم و برای خواندن دروس در دو و نیم روز باقیمانده بیشتر برمباحثی  که در آزمون  اشتباه داشتم  تمرکز می کردم والبته کلاسور ارزیابی هم در این دوره از منابع مفیدی بود که خواندم . چون دروس پیش را در موقع امتحانات خیلی خوب خوانده بودم در این دوره بیشتر وقتم را صرف دروس پایه کردم ( نه به این معنا که دروس پیش را کنار گذارده باشم)  در این دوره اشتباهات پر تکرار خودم را شناسایی کردم . کنکور های خارج از کشور به عنوان منابع تکمیلی را هم به صورت 2 روز یکبار کار می کردم ( به دلیل اینکه در دوره جمع بندی روش 2 روز یکبار را پیش گرفته بودم.

 

 

Menu