در صورتيكه در يك يا چند درس روش مشخص و واضحي براي درس خواندن داشتهايد كه همواره به آن روش مطمئن بودهايد، روش خود را توضيح دهيد.
پويا براهيم باستاني- رتبه 1 كشور
زيست را كاملاً مفهومي ميخواندم در ضمن اگر در مبحثي احساس نياز ميكردم ، سعي ميكردم مطالعهي خارج از كتاب نيز داشته باشم.
علي عجم – رتبه 2 كشور
در درسهاي اختصاصي ابتدا به ميزان زياد بر مطلب تسلط پيدا ميكردم ، سپس با آمار بسيار بالا تست ميزدم.
پوريا ياراحمدي-رتبه 3 كشور
در رياضي و فيزيك با زدن تست زياد بعد از تسلط بر مفاهيم سرعت و مهارتم را افزايش دادم.
ديني و زيست: خواندن كتاب درسي به طور دقيق و با تعداد مرتبههاي زياد براي تسلط.
پرديس اوليازاده – رتبه 5 كشور
در درس زيست براي كتاب درسي اهميت زيادي قائل بودم و هميشه ابتدا كتاب را مطالعه ميكردم و سعي ميكردم براي خودم از كتاب سؤالات مفهومي طرح كنم. سپس تستهاي متنوع ميزدم.
احسان عليپور- رتبه 7 كشور
زيست: كتاب را دقيق ميخواندم و سپس تست ميزدم و جواب اشكالاتم را در كتاب مييافتم.
براي درسهايي مانند فيزيك و شيمي سعي ميكردم فرمولها را حفظ نكنم ، بلكه راه اثبات را ياد بگيرم.
عليرضا محمدحسيني-رتبه 9 كشور
درس رياضي : تسلط بر تمرينات كتاب درسي+استفاده از خلاصه نويسي+ حل تستهاي زماندار
درس زيستشناسي : تسلط كامل و ارتباطي بر متن كتاب درسي+موشكافي و بررسي كامل تك تك گزينههاي سؤالهاي كنكور و سؤالهاي آزمون.
فائزه موحديانفر-رتبه 7 منطقه 1
درسهاي عمومي: من هر روز يك ساعت به درسهاي عمومي اختصاص ميدادم و هر شب بخش ويژهاي از آن را مطالعه ميكردم.
اين روش كه به صورت مستمر ادامه پيدا ميكند، براي درسهاي عمومي مؤثر است.
سينا راشدي – رتبه 8 منطقه 2
سينا راشدي- رتبه 8 منطقه 1
در مورد درسهاي رياضي و فيزيك همواره بعد از مطالعه خلاصه درس تست ميزدم و اين روش مطالعه را براي اين درسها مناسب ميدانم.
حميدرضا زارع – رتبه 9 منطقه 1
ديني : ابتدا متن كتاب و آيهها را به طور كامل و با دقت ميخواندم. سپس تست كار ميكردم و باز هم مطالب را مرور ميكردم.
شيمي: با مطالعهي دقيق و مفهومي كتاب درسي و تست زدن زياد بر روي مباحث مسلط ميشدم.
سهيلا سبحاني- رتبه 5 منطقه 2
در درس عربي ابتدا قواعد و كلمهها را ميخواندم و بعد كل متون آن درس را تجزيه و تحليل ميكردم و بعد معني را ميخواندم و تمرينها را حل ميكردم.
سروش سحابي مقدم- رتبه 6 منطقه 2
درسهاي عمومي را در ابتداي هفته ميخواندم و سپس چند بار دوره ميكردم.
ثناء فتاحي – رتبه 9 منطقه 2
زيستشناسي: مطالعه دقيق و خط به خط كتاب درسي
رياضي: ابتدا مطالعه كتاب درسي و بعد حل تستهاي زياد
بهنام اميني- رتبه 7 منطقه 2
فيزيك : ابتدا عمقي خواندن مطالب به صورت مبحثي و ثابت كردن فرمولها و بعد كاركردن تستهاي كنكور
زيست : عمقي خواندن هر فصل چند بار بعد كار كردن تستهاي كنكور.
حسين فرخ پور – رتبه 10 منطقه 2
دين و زندگي : خواندن كتاب و استخراج نكته از تستهاي كنكور
هنگامه نامجومطلق-رتبه 2 منطقه 3
براي درس رياضي و فيزيك ابتدا تمرينهاي كتاب درسي را كامل بررسي ميكردم ، سپس جزوههاي معلم را ميخواندم و بعد بسيار تست ميزدم.
عقيل زربيني- رتبه 5 منطقه 3
زيست چند دور كتاب را با عمق متفاوت ميخواندم، سپس تست ميزدم.
غلامرضا محمدي- رتبه 8 منطقه 3
عربي: مطالعهي عميق كتاب و جزوه معلم و پس از آن كتاب درسي
احسان صالحي- رتبه 7 منطقه 3
فيزيك ابتدا مطالعهي درس نامه و سپس حل سؤالات تشريحي و بعد حل تست.
الهه كردافشار- رتبه 2 شاهد
در درس رياضي و فيزيك ابتدا مطالعهي مثالها و تمرينهاي كتاب ، سپس تستهاي ساده و بعد تستهاي دشوار را حل ميكردم.
فاطمه بماني – رتبه 5 شاهد
شيمي: ابتدا جزوه معلم را دقيق ميخواندم و سپس روز بعد تست همان مبحث را ميزدم پس از تستزني اشتباهات خود را دقيق بررسي ميكردم. البته يادگيري سركلاس بيشترين تأثير را دارد.
علي كيهاني- رتبه 6 شاهد
فيزيك : اول مطالعه كتاب ، سپس حل تمرينات كتاب با تعمق (گاهي هم تبديل سؤالات كتاب به تست) و سپس تست زدن از روي كتاب آبي.
آرزو اصغرزاده – رتبه 8 شاهد
تسلط به كتاب درسي را در مرحله اول ميگذاشتم و بعد جزوه دبير و درسنامه كتابهاي كمك آموزشي را مطالعه ميكردم.
در مرحله آخر تست ميزدم.