نقاط قوت پایدار رتبه برترهای تجربی کدام درس‌ها بود؟

در صورتی‌که در یک یا چند درس روش مشخص و واضحی برای درس خواندن داشته‌اید که همواره به آن روش مطمئن بوده‌اید، روش خود را توضیح دهید.

نقاط قوت پایدار رتبه برترهای تجربی کدام درس‌ها بود؟

در صورتي‌كه در يك يا چند درس روش مشخص و واضحي براي درس خواندن داشته‌ايد كه همواره به آن روش مطمئن بوده‌ايد، روش خود را توضيح دهيد.

 

پويا براهيم باستاني- رتبه 1 كشور

 زيست را كاملاً مفهومي مي‌خواندم در ضمن اگر در مبحثي احساس نياز مي‌كردم ، سعي مي‌كردم مطالعه‌ي خارج از كتاب نيز داشته باشم.

علي عجم – رتبه 2 كشور

در درس‌هاي اختصاصي ابتدا به ميزان زياد بر مطلب تسلط پيدا مي‌كردم ، سپس با آمار بسيار بالا تست مي‌زدم.

پوريا ياراحمدي-رتبه 3 كشور

در رياضي و فيزيك با زدن تست زياد بعد از تسلط بر مفاهيم سرعت و مهارتم را افزايش دادم.

ديني و زيست: خواندن كتاب درسي به طور دقيق و با تعداد مرتبه‌هاي زياد براي تسلط.

پرديس اوليازاده – رتبه 5 كشور

در درس زيست براي كتاب درسي اهميت زيادي قائل بودم و هميشه ابتدا كتاب را مطالعه مي‌كردم و سعي مي‌كردم براي خودم از كتاب سؤالات مفهومي طرح كنم. سپس تست‌هاي متنوع مي‌زدم.

احسان علي‌پور- رتبه 7 كشور

زيست: كتاب را دقيق مي‌خواندم و سپس تست مي‌زدم و جواب اشكالاتم را در كتاب مي‌يافتم.

براي درس‌هايي مانند فيزيك و شيمي سعي مي‌كردم فرمول‌ها را حفظ نكنم ، بلكه راه اثبات را ياد بگيرم.

عليرضا محمدحسيني-رتبه 9 كشور

درس رياضي : تسلط بر تمرينات كتاب درسي+استفاده از خلاصه نويسي+ حل تست‌هاي زمان‌دار

درس زيست‌شناسي : تسلط كامل و ارتباطي بر متن كتاب درسي+موشكافي و بررسي كامل تك تك گزينه‌هاي سؤال‌هاي كنكور و سؤال‌هاي آزمون.

فائزه موحديان‌فر-رتبه 7 منطقه 1

درس‌هاي عمومي: من هر روز يك ساعت به درس‌هاي عمومي اختصاص مي‌دادم و هر شب بخش ويژه‌اي از آن را مطالعه مي‌كردم.

اين روش كه به صورت مستمر ادامه پيدا مي‌كند، براي درس‌هاي عمومي مؤثر است.

سينا راشدي – رتبه 8 منطقه 2

سينا راشدي- رتبه 8 منطقه 1

در مورد درس‌هاي رياضي و فيزيك همواره بعد از مطالعه خلاصه درس تست مي‌زدم و اين روش مطالعه را براي اين درس‌ها مناسب مي‌دانم.

حميدرضا زارع – رتبه 9 منطقه 1

ديني : ابتدا متن كتاب و آيه‌ها را به طور كامل و با دقت مي‌خواندم. سپس تست كار مي‌كردم و باز هم مطالب را مرور مي‌كردم.

شيمي: با مطالعه‌ي دقيق و مفهومي كتاب درسي و تست زدن زياد بر روي مباحث مسلط مي‌شدم.

سهيلا سبحاني- رتبه 5 منطقه 2

در درس عربي ابتدا قواعد و كلمه‌ها را مي‌خواندم و بعد كل متون آن درس را تجزيه و تحليل مي‌كردم و بعد معني را مي‌خواندم و تمرين‌ها را حل مي‌كردم.

سروش سحابي مقدم- رتبه 6 منطقه 2

درس‌هاي عمومي را در ابتداي هفته مي‌خواندم و سپس چند بار دوره مي‌كردم.

ثناء فتاحي – رتبه 9 منطقه 2

زيست‌شناسي: مطالعه دقيق و خط به خط كتاب درسي

رياضي: ابتدا مطالعه كتاب درسي و بعد حل تست‌هاي زياد

بهنام اميني- رتبه 7 منطقه 2

فيزيك : ابتدا عمقي خواندن مطالب به صورت مبحثي و ثابت كردن فرمول‌ها و بعد كاركردن تست‌هاي كنكور

زيست : عمقي خواندن هر فصل چند بار بعد كار كردن تست‌هاي كنكور.

حسين فرخ پور – رتبه 10 منطقه 2

دين و زندگي : خواندن كتاب و استخراج نكته از تست‌هاي كنكور

هنگامه نامجومطلق-رتبه 2 منطقه 3

براي درس رياضي و فيزيك ابتدا تمرين‌هاي كتاب درسي را كامل بررسي مي‌كردم ، سپس جزوه‌هاي معلم را مي‌خواندم و بعد بسيار تست مي‌زدم.

عقيل زربيني- رتبه 5 منطقه 3

زيست چند دور كتاب را با عمق متفاوت مي‌خواندم، سپس تست مي‌زدم.

غلامرضا محمدي- رتبه 8 منطقه 3

عربي: مطالعه‌ي عميق كتاب و جزوه معلم و پس از آن كتاب درسي

احسان صالحي- رتبه 7 منطقه 3

 فيزيك ابتدا مطالعه‌ي درس نامه و سپس حل سؤالات تشريحي و بعد حل تست.

الهه كردافشار- رتبه 2 شاهد

در درس رياضي و فيزيك ابتدا مطالعه‌ي مثال‌ها و تمرين‌هاي كتاب ، سپس تست‌هاي ساده و بعد تست‌هاي دشوار را حل مي‌كردم.

فاطمه بماني – رتبه 5 شاهد

شيمي: ابتدا جزوه معلم را دقيق مي‌خواندم و سپس روز بعد تست همان مبحث را مي‌زدم پس از تست‌زني اشتباهات خود را دقيق بررسي مي‌كردم. البته يادگيري سركلاس بيش‌ترين تأثير را دارد.

علي كيهاني- رتبه 6 شاهد

فيزيك : اول مطالعه كتاب ، سپس حل تمرينات كتاب با تعمق (گاهي هم تبديل سؤالات كتاب به تست) و سپس تست زدن از روي كتاب آبي.

آرزو اصغرزاده – رتبه 8 شاهد

 تسلط به كتاب درسي را در مرحله اول مي‌گذاشتم و بعد جزوه دبير و درسنامه كتاب‌هاي كمك آموزشي را مطالعه مي‌كردم.

در مرحله آخر تست مي‌زدم.

 

 

 

 

 

 

Menu