گفت و گو با هلیا علی نژاد، کتاب پرتکرار مهم‌ترین منبع امتحانات

بله، دفتر برنامه ریزی دارم .استفاده از دفتر برنامه ریزی باعث شد مدیریت زمان بهتری داشته باشم و در طول هفته، به اندازه کافی تمامی دروس را بخوانم و رفع اشکال کنم.

گفت و گو با هلیا علی نژاد،  کتاب پرتکرار مهم‌ترین منبع امتحانات

نام و نام خانوادگی: هلیا علی ­نژاد

پایه: دهم تجربی

نام شهر و استان: اردبیل

شغل و تحصیلات مادر: دبیر زبان انگلیسی - فوق لیسانس

شغل و تحصیلات پدر: کارمند بانک - فوق لیسانس

میانگین تراز: 5213

معدل: 19/15

سال‌های حضور در کانون: 3 سال

چند آزمون شرکت کرده است: 63 آزمون

 

مصاحبه‌گر : مهسا احدزاده 

 

 

  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟
  2. بتوانم ضعف و قوت­ های خود را تشخیص دهم و برای بهتر شدن یادگیری و مواردی که اشکال دارم برنامه­ ریزی کنم، هر آزمون مانند معلمی نکات فراوانی به من یاد می ­دهند، همچنین با شرکت در این آزمون­ ها می­ توانم زمان و استرسم را مدیریت کنم تا در کنکور مشکلی از این بابت نداشته باشم. 




  1. شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟ 
  2. راز موفقیت من در این مورد، تعداد بالای تست­ هایی است که روزانه کار می­ کنم، بعد از مطالعه تشریحی هر درس تا حد امکان تست­ های مربوط به آن مبحث را کار کرده و تحلیل می ­نمایم و در صورت پاسخ اشتباه حتما راه­ حل و پاسخ درست را یاد می ­گیرم.

 



  1. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟ 
  2. برای افزایش چند از ده هر درس و آشنایی با سبک سوالات آزمون اصلی در آزمون هدف­گذاری شرکت می ­کنم همچنین آزمون مشابه پارسال کمک خوبی برای آزمون اصلی است و تراز را به طور قابل توجهی بالا می ­برد. مانند یک آزمون آمادگی جامع است.

 



  1. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟ 
  2. خیر، نه تنها خسته نشده ­ام بلکه با اراده ­ای قوی تر برای پیشرفت در هر آزمون تلاش می­ کنم و ایرادات خود را برای آزمون بعدی رفع می ­نمایم و این گونه تسلطم بر مباحث درسی افزایش می­ یابد و در مدرسه نیز موفق ­تر هستم.

 

 


  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟ 
  2. پیوستگی حضور در آزمون باعث می ­شود هر هفته بتوانم خودم را بسنجم و زودتر به اشتباهات خودم پی ببرم و بر اساس آن برنامه ­ریزی کنم.
  3.  

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟
  2. آزمون­ های کانون باعث شدند زمانم را مدیریت و بهتر برنامه ­ریزی کنم در نتیجه پیشرفت نمایم.

 



  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟
  2. بر اساس برنامه راهبردی و تدریس معلم های مدرسه برنامه­ ریزی می­ کنم و از کتاب ­های آبی کانون استفاده می­ کنم تا طبق برنامه راهبردی پیش بروم.

 



  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟ 
  2. درس ­های فیزیک و شیمی به خاطر علاقه­ ام به علوم و تمرین و تکرار زیاد نقاط قوتم می باشد. ابتدا تست­ های آموزشی سپس تست ­های زمان­ دار کار می ­کنم.




  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟ 
  2. بله، دفتر برنامه ریزی دارم .استفاده از دفتر برنامه ریزی  باعث شد مدیریت زمان بهتری داشته باشم و در طول هفته، به اندازه کافی  تمامی دروس را بخوانم و رفع اشکال کنم.

 



  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟
  2.  ابتدا اشتباهاتم را بررسی می­ کنم و سپس سراغ سوالاتی که جواب نداده ­ام می ­روم. پاسخ تشریحی را هم یک بار مرور کرده تا روش­ های جدیدی برای حل مسائل یاد بگیرم.

 



  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟ 
  2. مادر عزیزم مشاورم هستند و سعی می­ کنند در برنامه­ ریزی یا در درس ­هایی که مشکل دارم کمکم کنند.



 

  1. سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ چه نتیجه ای گرفتید؟ 
  2. یک ماه قبل از شروع امتحانات مباحثی که اشکال داشتم را مطالعه کرده و آن مباحث را به نقطه قوت خود تبدیل نمودم و در ایام امتحانات استرسی نداشتم و توانستم نمرات بالایی کسب کنم.

 



  1. امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟ 
  2. امسال با روش بازیابی توانستم با سوالات مهم و بخش ­هایی از کتاب که مهم هستند و نحوه طراحی سوالات هر مبحث آشنا شوم و این گونه با تمرکز بالایی مطالعه تشریحی داشته باشم و قبل از شروع امتحانات تمام ضعف ­های خود را شناخته و برای رفع آن­ها تلاش کنم.

 



  1. برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟ 
  2. کتاب­ های پرتکرار و نمونه سوالات سایت کانون از مهم­ ترین منابعی است که من در طول امتحانات استفاده می­ کنم، بعد از مطالعه تشریحی دروس، برای سنجش خود و همچنین آشنایی با سوالات مهم امتحانی از این نمونه سوالات استفاده می­ کنم و اینگونه درک بهتری از وضعیت خود، قبل از امتحان دارم.

 



  1. برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟ 
  2. در تابستان دروس دهم را جمع­ بندی کرده و تست ­های نشان دار را کار خواهم کرد و دروس مقطع یازدهم را پیش­خوانی کرده و با شرکت در آزمون ­های تابستان کانون وضعیت هر دو مقطع را بررسی کرده و برای پیشرفت کردن برنامه ­ریزی خواهم کرد.

 


 

Menu