گفتگوبا رونیکا شهنی دارائی عضو باشگاه 500تایی- پایه نهم- اهواز

مطالعه بیشتر و دقت بیشتر برای کیفیت مطالعه بهتراست و تسلط بیشتری نسب به درس‌هایی که مشکل دارم بدست بیاورم و با استفاده از راه حل‌های مختلف آن‌ها را رفع کنم مانند زدن بیشتر تست‌ها.

گفتگوبا رونیکا شهنی دارائی عضو باشگاه 500تایی- پایه نهم- اهواز

نام و نام خانوادگی: رونیکا شهنی

پایه :  نهم

نام شهر و استان :  اهواز، خوزستان

سال‌های حضور در کانون : دو سال ( هشتم - نهم)

چند آزمون شرکت کرده است :بیش از 40 آزمون

شغل و تحصیلات مادر : کارمند شرکت نفت، لیسانس

شغل و تحصیلات پدر: کارمند شرکت نفت، لیسانس



شمارنده :513712201

 

مصاحبه‌گر : خانم آل هفت تن

 

 

  1. تصمیمات شما برای نیم سال دوم چه بود؟
  2. مطالعه بیشتر و دقت بیشتر برای کیفیت مطالعه بهتراست و تسلط بیشتری  نسب به درس‌هایی که مشکل دارم بدست بیاورم و با استفاده از راه حل‌های مختلف آن‌ها را رفع کنم مانند زدن بیشتر تست‌های مربوط به آن‌ها و تحلیل دقیق و از کتاب‌های کانون استفاده کنم و آزمون‌های قبلی را تحلیل کنم.

 

  1. آیا سال گذشته از کتاب نوروز و تابلو نوروز استفاده کردید؟ توضیح دهید.
  2.  بله استفاده کردم خیلی مفید بود سوال‌ها حد متوسط داشت و برای یک دوره کردن دردوره نوروز عالی بود.

 

  1. آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون ها چه بود؟
  2. خیر، غیبت نداشته‌ام زیرا همیشه به خودم گفته‌ام که رمز موفقیت پیوستگی در این ازمون‌ها است و هرطور که شده درهر شرایطی خودم را سعی می‌کنم که به آزمون برسانم و پشتیبان همیشه پیگیر حضور من درآزمون‌ها بوده و از اهمیت هر آزمون من را باخبر کرده است و می‌دانم باید در همه آزمون‌ها حضور پیدا کنم.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
  2. باعث شده که در هر شرایطی خودم را بسنجم و برایم تجربه بشود برای اینکه اگر در آزمون اصلی این اتفاق برایم افتاد آمادگی داشته باشم و استرس نگیرم و بتوانم کنترل و مدیریت درستی داشته باشم و به همین دلیل باعث شد موفق شوم و تیزهوشانی شوم.

 

  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟  

اگر پاسخ‌تان مثبت است،الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

بله، انگیزه‌ام در آزمون هدفگذاری این است که تمام درس‌هایی که درهفته اول خانواده‌ام را محک بزنم و متوجه ایراداتم بشوم تا در هفته‌ی دوم آن را برطرف کنم.

 

  1. آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ بله

اگر پاسخ‌تان مثبت است، الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

بله، انگیزه‌ام این بوده که بتوانم از طریق آزمون مشابه پارسال تست‌های بیشتری را حل کنم و متوچه آمادگی خود برای آزمون اصلی شوم تا اگر ایرادی دارم آن‌ها را در روز پنجشنبه برطرف کنم تا بتوانم نتیجه ی خوبی بگیرم و نقاط ضعف خود را تقویت کنم که در امتحان اصلی اشتباه کمتری داشته باشم و همیشه در چند درس هدفگذاری می‌کنم.

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشت؟
  2. شرکت در این آزمون‌ها بسیار تاثیر مثبتی در درس‌های مدرسه ام گذاشته و بسیار راضی هستم و اعتماد به نفسم بیشتر شده و زمان‌بندی من را دقیق‌تر کرده و باعث شده تمرین‌های بیشتری حل کنم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟
  2.  بله بیشتر زمان‌ها تلاش می‌کنم مطابق برنامه‌ی راهبردی پیش بروم تا آمادگی داشته باشم. در روز جمعه در برگه‌ای یک برنامه ریزی کلی می‌نویسم و بعد در هر دو سه روز آن برنامه را با جزئیات دقیق‌تر می‌کنم و درس می‌خوانم. 

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟
  2. نقات قوت من در درس‌های ریاضی و فارسی و مطالعات و پیام‌های آسمانی بوده‌است. من هرزمان که می‌خواهم این درس‌ها را برای مدرسه بخوانم تلاش می‌کنم که تست‌های آنها را نیز بزنم وهر زمان درس‌های قبلی را نیز مرور می‌کنم که موجب پیشرفت بسیار من شده‌اند.

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟
  2.  بله. تکمیل دفتر برنامه ریزی موجب شده است که در هر روز ساعت مطالعم را بسنجم و آن‌ها را  با هم مقایسه کنم و همچین یکی دیگر از تاثیرات مثبت آن این است که موجب می‌شود من با روز قبلی خودم رقابت کنم و تلاش کنم که آن را بیشتر کنم و تلاش بیشتری کنم و دفتر برنامه ریزی باعث خودشناسی خودم از توانایی‌هایم شده‌است و اعتماد به نفس مرا بالاتر برده است.

 

  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟
  2.  بله اآنها بسیار مفید هستند و تاثیرات بسیار خوبی می‌گذارند همیشه از تکنیک ضربدر خط تیره استفاده می‌کنم و روش بازگشت را انجام می‌دهم وهمیشه برای تست زدم زمان می‌گیرم و تست‌ها را تحلیل آموزشی می‌کنم.


  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟
  2. در روز جمعه بعد از دریافت کارنامه پاسخنامه را دانلود می‌کنم و کل آزمون را تحلیل می‌کنم. همه‌ی سوال‌هارا تحلیل می‌کنم و نکات مهم که می‌دانم بعدا نیازم می‌شود در کتاب خود آموز می‌نویسم. به دنبال یادگیری سوال‌هایی که شک داشتم و یا اشتباه زدم می‌گردم تا آنهارا برطرف کنم که دیگر در آنها برایم مشکلی پیش نیاید و روز شنبه نکاتی را که یاد گرفتم در دفتر خودآموز می‌نویسم.

 

  1. شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟
  2. تلاش می‌کنم که از همه‌ی کارنامه‌ها استفاده کنم و باهم مقایسه کنم زیرا هر کدام ویزگی‌های خاصی دارند و بسیار مفید هستند.

 

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟ 
  2. همیشه پدر مادرم من را حمایت کردند و به من انگیزه دادند و همه ی مشکلات آموزشی من را حل می‌کردند و شرایط بسیار خوبی را برایم معین می‌کنند و به من اعتماد به نفس می‌دهند و برای رفع مشکلات درسی‌ام به من کمک می‌کنند.

 

 

 

پایان 

 

Menu