گفت وگو با دانش آموز ایلیا پاشاپور از تبریز

گفت وگو با دانش آموز ایلیا پاشاپوراز تبریز پایه ششم

گفت وگو با دانش آموز ایلیا پاشاپور از  تبریز

نام و نام خانوادگی : ایلیا پاشاپور

مقطع و رشته : ششم

نام شهر و استان : تبریز

میانگین تراز: 6701

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : سال چهارم    168

شغل و تحصیلات مادر:خانه دار دیپلم

شغل و تحصیلات پدر : مهندس کامپیوتر لیسانس


 

 

مصاحبه‌گر :  شلاله صانع زاده – مدیر گروه دبستان

 

 

1-شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه ای کسب کردند؟ کانون رو پدرم معرفی کرد الان هنوز نه ولی قراره خواهرم که هنوز کوچیک هستش بیاد.

2-دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟ من وقتی تو این آزمون ها شرکت می کردم پشتکارم زیاد شد وتونستم تو درس هام پیشرفت کنم.

3-دلیل پیوستگی شما با آزمون‌های کانون چه بود؟من خودم به آزمون های کانون علاقه مند بودم و به همین دلیل هیچوقت از سال چهارم تا الان غیبت نداشتم.

4-پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی بود؟ چه کمکی به شما می کردند؟مادرم زحمت زیادی برای من می کشید ودر درس خواندنم بهم کمک میکرد وپدرم هم مانند یک کوه استوار پشتم بود.

5-آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟بله چون برایم تمرین میشد و اونهارو تحلیل می کردم وباعث پیشرفتم میشد.

6-از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید. من بیشتر به کارنامه ی پنج نوع درس برای اینکه بفهمم تو کدوم درسها ضعیف هستم و کارنامه ی اشتباهات که باعث میشد درس هایی که ناقص یاد گرفتم رو کامل کنم. 

7-مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟بله مادرم با توجه به برنامه راهبردی می نوشت که تا کدوم درس ها میاد و من باتوجه به اون برنامه ریزی می کردم.

8-کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟ در مدرسه یا آزمون ها چه نمره ای برای این درس ها کسب می کردید؟ریاضی و علوم من باتوجه به اینکه معلم هایی عالی داشتم انها به من کمک کردن و دراین درسها بهتر شدم اول نمراتم پایین پانزده بود وبا تلاش پشتکار اونها رو به هفده الی نوزده رساندم.

9-در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟ بله درس علوم من در علوم کمی ضعیف بودم وتا پنجم ادامه داشت ولی وقتی به ششم رفتم معلمم به من کمک کرد تا نتایج بهتری بگیرم البته من هم پشتکار زیادی داشتم.

 

پیوستگی به آزمون‌های برنامه‌ای کانون

10-چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟ چون من می دانستم اگر در آزمون ها غیبت کنم باعث میشد که درسهام افت کنه و من به آزمون های کانون تا آخرین سال ادامه میدهم.

 

11-آیا در این سال‌ها در آزمون‌های کانون غیبت کرده‌اید؟ چند آزمون دلیل غیبت شما چه بوده است؟من اصلا در آزمون ها غیبت نمی کنم حتی اگر مریض باشم.

 

12-آیا علاوه بر آزمون اصلی، در آزمون‌های هدیه، هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت کرده‌اید؟بله.

 

تحلیل آزمون

13-تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دادید؟ روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟در روز جمعه بعد از اعلام نتایج من وقتی تصویر پاسخ برگ خودم رو داشتم سوالات غلط رو مشخص می کردم ودوباره حل می کردم اگه اشکالی هم بود از پاسخنامه کمک می گرفتم.

 

14-آیا کتاب خودآموزی داشتید؟ چگونه آن را تکمیل می‌کردید؟بله سوالات اشتباه درآن می نوشتم و همان طور که گفتم تحلیل می کردم.

 

هماهنگی بین برنامه‌ی مدرسه و آزمون

15-آیا برنامه‌ی مدرسه با برنامه‌ی آزمون هماهنگ بود؟ چگونه بین این دو برنامه هماهنگی ایجاد می‌کردید؟بله همه ی درس ها به جزعلوم من خودم اونهارو مرور می کردم تا بتونم درآزمون درصد های بالایی بیارم به معلمم گفتم و مشکل حل شد.

 

16-اگر به بودجه‌بندی برنامه‌ی آزمون نمی‌رسیدید چگونه جبران می‌کردید؟من همیشه به بودجه بندی میرسم.

 

عوامل موفقیت

17-در سال ششم/نهم چه کارهایی کردید که باعث موفقیت شما در آزمون تیزهوشان شد؟ هنوز آزمون تیزهوشان نداده ام.

 

تلاش و سخت‌کوشی

18-در سال ششم/نهم روزی چند ساعت درس می‌خواندید؟ آیا در روزهای تعطیل بیشتر درس می‌خواندید؟ چقدر؟من دراین سال یعنی سال ششم حدود شش الی هفت ساعت من موقع تیزهوشان نه عید داشتم نه چیز دیگه ای جزدرس.

 

19-تلاش و سخت‌کوشی و تمرین مداوم چقدر در موفقیت تو نقش داشته است؟تقریبا 95%

 

داستان موفقیت

20-یک تجربه که در مسیر قبولی در آزمون تیزهوشان به شما کمک زیادی کرده، برای دوستان خود بگویید.

من آن وقت به حرف پدرومادرم زیاد توجهی نمی کردم ولی وقتی رفتم و سطح رقابت را دیدم از پدرومادرم عذر خواهی کردم وباعث موفقیتم شد من به دوستان عزیز این رو میگم که به حرف پدرومادرتون از اول گوش بدید موفقید.

منابع مطالعاتی

21-از چه منابع و کتاب‌هایی برای آمادگی در آزمون تیزهوشان استفاده کردید؟من ازکتاب های کانون-  کمپلکس تاکتیک فرازمینی اسمارتیزو...

 

استعداد تحلیلی

22-برای استعداد تحلیلی از چه کتابی استفاده می‌کردید؟ ازکتاب های کانون ومنابع دیگر

 

23-درس استعداد تحلیلی را با چه روشی می‌خواندید؟با روشی که استادانم بهم یاد می داد.

 

دفتر برنامه‌ریزی

24-دفتر برنامه‌ریزی را تکمیل می‌کردید؟ دفتر برنامه‌ریزی چه کمکی به شما می‌کرد؟بله دفتر برنامه ریزی باعث میشد درسهارو به یک اندازه بخونم.

 

25-برنامه‌ریزی خود را چگونه انجام می‌دادید؟ روزانه یا هفتگی یا بعد از هر آزمون؟ روزانه.

 

همراهی پدر و مادر

26-آیا پدر و مادرتان کانونی بودند؟ یا از قبل با کانون آشنا بودند؟چگونه؟ آشنا بودند.

 

27-آیا پدر و مادرتان در برنامه‌ریزی درسی به شما کمک می‌کنند؟ چگونه؟بله مادرم می گوید چه درس هایی را بخوانم.

 

28-اگر در درسی نمره‌ی کامل نمی‌گرفتید، واکنش پدر و مادرتان چه بود؟ یکم دعوا می کردند ولی به  تدریج نمره هارو خوب کردم.

 

سؤالات دارای بازه‌ی زمانی

29-آیا در امتحانات نیم‌سال اول تمرین تستی هم داشتید؟ تست جدید می‌زدید یا تست‌های نشان‌دار را کار می‌کردید؟ بله هردو را کار می کردم ولی بیشتر تشریحی.

 

30-در ماه آخر روزانه چند تست می‌زدید و چگونه تست‌ها را تحلیل می‌کردید؟من همه ی تست هارا نتوانستم بشمارم ولی در یک ماه حدود 5000الی6000 تا بود من با توجه به پاسخ نامه تحلیل می کردم.

 

سؤالات کلی

31-هدف شما از اینکه دوست داشتید در مدارس تیزهوشان قبول شوید چه بود؟ من می خواهم در آینده در خارج کشور تحصیل کنم و دوست دارم پدرومادرم راهم ببرم.

 

32-دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟ بله من یک رقاص هستم.

 

33-با خودتان رقابت می‌کردید یا با دوستانتان؟ چگونه با خودتان رقابت می‌کردید؟ از طریق افزایش ساعت مطالعه یا افزایش نمره‌تان در آزمون؟دوستانمان هردو.

 

34-از کدام‌یک از معلم‌های خودتان می‌خواهید تشکر کنید؟ معلم چه درسی هستند؟ دلیل تشکر شما چیست؟من از خانم منافی عزیز تشکر میکنم که یکی از باسواد ترین معلم دنیا بود وبه ما فارسی و ریاضی درس می داد واقعیت اینکه ما اول از خانم منافی می ترسیدیم ولی بعدا در طول سال فهمیدیم چه معلم با نظم و باسوادی داریم.

 

35-قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب می خواندند؟ چه کتاب‌هایی؟ الان مطالعه غیردرسی دارید؟بله کتاب های علمی و داستانی بله از فوتبال.

 

36-از کتاب‌های پرتکرار چه زمانی استفاده می‌کردید؟استفاده نمی کردم.

 


 

Menu