نام و نام خانوادگی:سارا قاسمی
نام شهر و استان: استانمرکزی - شهرستانساوه
میانگین تراز : ۶۸۰۰
معدل دی ماه : ۲۰
شغل و تحصیلات مادر: دیپلم،خانهدار
شغل و تحصیلات پدر: لیسانس، بازنشستهفرهنگی
مصاحبه گر : محمد آمینون
اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟
۶۲۳۰بودم و به۷۰۷۰رسیدهام.
مهمترین دلیل این پیشرفت را چه میدانید؟
اول تلاش و کوشش خودم و بعد آشنایی با محیط و سوالات آزمون.
شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمعبندی چه برنامهای اجرا خواهید کرد؟
بيشتر تست بزنم و سوالات اشتباهم در آزمونهای قبل راتحلیل کنم.
از چه زمانی جمعبندی را شروع خواهید کرد ؟
از اول اردیبهشت شروعمی کنم و تا زمان آزمون تیزهوشان ادامه می دهم.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
باعث شد تکرار و تمرین زیادی داشته باشم دیگر از محیط آزمون نترسم و استرسی نداشتهباشم.
تکنیکها و روشهای مدیریت زمان را، تمرین و استفاده میکنید؟ کدام روش؟ آیا در آزمون های کانون هم استفاده کردید؟
تاحدودیتمرینمی کنم،از روشهاییکه به من برای راهنماییدر آزمونها گفتهشده استفاده می کنم و همیشه در آزمونها به کار می برم.
آیا در آزمونهای هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکنید؟
بله انگیزهام تکرار و تمرین و آشنایی با سوالات بود. توانستم با سوالات آشنا و با روشهای مختلفی آنها را حل کنم.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکنید؟
کارنامه پروژهای تا خودم را بسنجم و بررسیکنم، کارنامه پنج نوع درس تا متوجه درسهایی که درون آنها ضعیف هستم شوم، کارنامه آزمونها تا با دقت به سوالاتی که اشتباه جواب دادم توجه کنم و دوباره آنها را حل کنم.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخوانید؟ چگونه شخصی سازی میکردید، توضیح دهید که روشتان چگونه است؟
بله از روی برنامه راهبردی درس میخوانم و من بیشتر روی درس های علم و ریاضی تمرکز میکنم و دروس دیگر را بیشتر دوره می کنم.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه است؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکنید یافقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکنید؟ هنگام بررسی آزمونها به کدامیک اولویت بیشتری میدهید؟ بررسی اشتباهات یا بررسی سؤالهای ساده ؟
بیشتر سوالات غلط و بودن پاسخ را و بعضی اوقات هم سوالات دیگر من به سؤالات اشتباه و سوالاتی که سر آزمون نظرم را جلب کرد برایم سخت بود تا حلش کنم اولویت می دهم.
به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزنید یا مسأله حل میکنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکنید، در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟
من بیشتر از دو ساعت تست می زنم و بیشتر از دو ساعت هم مطالعه و روخوانی میکنم. در طول سال این نسبت اند کی کم شد و این بخاطر درس های زیاد از طرف مدرسهام بود.
دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
برنامه مطالعهام را تنظیم کرده و می توانم برحسب آن برنامهی مطالعه دروسم را کم یا زیاد کنم.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
کتاب نوروز را استفاده کردهام و کتاب آبی ریاضی و علوم و کتاب CPUهم استفاده می کنم.
این کتاب ها من را به طرز مسأله و سوال و روش حل آن آشنا می کند.
برنامه شما برای مطالعه درسهای سال آینده در تابستان چگونه است؟
در خانه سعیمی کنم به درس های سال آینده بپردازم خود را آمادهکنم تا در سال آینده در درس هایم اُفت نکنم.
چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟
در طول این دو ماه درس های امسال را دوره کنم تا بتوانم امتحانات بهتری در نیم سال دوم بدهم و میزان درس خواندنم را بیشتر کنم.