گفتگو با دانش آموز رسول عمران نیا قهرمان پیوستگی

مهم‌ترین دستاورد من از شرکت در آزمون‌های کانون تقویت مهارت تست زنی و مدیریت زمان بود.

گفتگو با دانش آموز رسول عمران نیا قهرمان پیوستگی

نام و نام خانوادگی : عمران رسول نیا

مقطع و رشته: متوسطه اول پایه هفتم

نام شهر و استان: شهر خوی استان آذربایجانغربی

میانگین تراز :6700

چند سال عضو کانون بوده و در چند آزمون شرکت کرده اید؟ 2سال و 19 آزمون 

شغل و تحصیلات مادر :دیپلم – خانه دار

شغل و تحصیلات پدر:دیپلم - راننده

 

مصاحبه‌گر :   رضا نباتی 

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟  

من با پیشنهاد معلم پایه پنجمم با کانون آشنا شدم، که از ایشان تشکر میکنم، در خانواده ما تنها من عضو کانون هستم.

 

چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بوده‌اید؟ 

من حدود 2 سال در پایه های ششم و هفتم در سال 1401 و 1402 دانش آموز کانون بودم.

 

در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کرده‌اید؟

من در پایه ششم در تمام آزمون ها بدون استثنا شرکت کردم و همینطور در پایه هفتم در 19 آزمون اصلی و 1 آزمون هدیه شرکت کرده‌ام.

 

دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟ 

مهم ترین دستاورد من از شرکت در آزمون های کانون تقویت مهارت تست زنی و مدیریت زمان بود.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 

من در آزمون ها هر دفعه با تمرین، زمان خود را مدیریت کرده و این برای مدرسه ام نیز کمک میکرد و با تست زنی برای کانون، آمادگی بیشتری برای مدرسه دارم.

 

از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

من از کارنامه اصلی آزمون برای بررسی وضعیت کلی و تعیین درصد هردرس و از کارنامه 5 نوع درس برای تعیین دروس نقاط قوت و نقاط ضعف و در آخر از کارنامه اشتباهات برای بررسی اشتباهات استفاده میکنم تا بتوانم در آزمون بعدی تعداد اشتباهاتم را کاهش بدهم

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

بله، من مطابق با برنامه راهبردی برنامه ریزی میکنم و درس میخوانم، روش من اینگونه است که بعد از برگشت از آزمون تمام دروسی که باید برای آزمون بعدی مطالعه شوند را یادداشت میکنم و بین تعداد روزها تقسیم میکنم و هرروز مقداری از آنها را مطالعه میکنم.


روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟

من بیشتر اوقات تحلیل آزمون را در همان روز آزمون انجام میدهم، روش من اینگونه است که برای تحلیل آزمون ها دفتر اشتباهات انتخاب کرده ام، من در زمان تحلیل، سؤالات نادرست و نزده را دوباره حل میکنم و سپس پاسخ تشریحی را بررسی میکنم که اگر دوباره نادرست زده باشم آن ها را یادداشت میکنم و سؤالات درست را بررسی میکنم زیرا احتمال دارد در زمان پاسخ به آن سؤال در انتخاب پاسخ شک داشته ام و با بررسی آن سؤال و پاسخش یادگیری ام را تکمیل میکنم. من دو سه روز مانده به آزمون بعدی تحلیل آزمون را مرور میکنم.


کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کنید؟

انگلیسی و علوم پیشرفته و دروس تیزهوشان نقاط قوت من هستند. مطالعه دروسی مانند استعداد تحلیلی و دروس تیزهوشان برای من تمرین و تست زنی است و از تست هایی که برای این دروس میزنم نکته برداری میکنم، علوم را به طور کامل درک میکنم و آن را مفهومی میخوانم و همینطور برای انگلیسی تست زیادی میزنم و نکته برداری میکنم. من در مدرسه و همینطور آزمون های مدرسه نمرات و درصد های خوبی برای این دروس کسب میکنم.


در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

بله، من در پایه ششم و در ترم اول پایه هفتم در درس علوم ضعف داشتم و نمرات خوبی کسب نمیکردم ولی الان با تغییر روش مطالعه و افزایش تست برای این درس توانسته ام که این درس را جزو دروس نقاط قوتم قرار بدهم و همینطور پیشرفت چشمگیری در مدرسه برای این درس داشته باشم.

 

کدام نقش آزمون‌های کانون برای شما پررنگ‌تر بود: نقش برنامه‌ای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیل‌تان برای این انتخاب را بگویید.  

هر سه آن‌ها؛ برنامه راهبردی کانون باعث میشود که من برنامه خوبی داشته باشم و این که هر دو هفته یک بار در آزمون اصلی شرکت میکنم، سنجش خوبی برای من هست تا سطح خود را مشخص کنم و بعد از آزمون اشتباهاتم را بررسی میکنم و نواقص یادگیری را تکمیل میکنم.

 

هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟ 

بررسی و تحلیل سؤالاتی که شک داشته‌ام و سؤالاتی که پاسخ نادرست داده‌ام را در اولویت قرار میدهم زیرا زمانی که ما در یک سؤال یک مبحث شک داریم و یا غلط جواب میدهیم در واقع در آن مبحث اشکالاتی داریم و باید آن ها را برطرف کنیم.

 

در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس‌ها می‌روید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می‌کنید؟

من در بررسی کارنامه ابتدا درصد های دروس اصلی را بررسی میکنم، زیرا میدانم که دروس اصلی اهمیت زیادی برای من دارد. من ایرادات هر درس را با کارنامه اشتباهات و همینطور با تحلیل آزمون رفع میکنم و سعی میکنم که دیگر در آن مبحث اشکالی نداشته باشم و به طور کامل آن مبحث را یادگرفته باشم.

 

آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن‌ها با این افت چگونه است؟

بله، آنها کارنامه من را بررسی میکنند، اگر افت داشته باشم بهتر از قبل من را پشتیبانی میکنند و سعی میکنند که این افت را در آزمون بعدی جبران کنم.


فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی که شما دارید و باعث می‌شود خوب درس بخوانید، چیست؟

انگیزه، علاقه و هدف. سه عامل مهمی که در من وجود دارد و باعث میشود به خوبی درس بخوانم.

Menu