گفت وگو با محمد حاجی کندی؛قهرمان پیوستگی یازدهم ریاضی

در سال آینده اگر بتوانم بازده خود در زمان درس خواندن را بالا ببرم و بیشتر کنم، بسیار کمک کننده است و می‌توانم وقتم را هم بهتر مدیریت کنم.

گفت وگو با محمد حاجی کندی؛قهرمان پیوستگی یازدهم ریاضی

نام و نام خانوادگی : محمد حاجی کندی

پایه ورشته:یازدهم ریاضی

نام شهر و استان : تهران

میانگین تراز : 6900

معدل : 19.9

سال‌های حضور در کانون : 2 سال

چند آزمون شرکت کرده اید ؟ 34آزمون

شغل و تحصیلات مادر : دبیر فیزیک،کارشناسی ارشد فیزیک

شغل و تحصیلات پدر : استاد دانشگاه، دکترای مهندسی عمران


مصاحبه‌گر : علیرضا فروزان نیا


 برنامه شما برای دوران جمع‌بندی نوروز چه بود؟ 

در دوران نوروز روی دروس عمومی تمرکز کردم تا دروس حفظی که برای آزمون های نهایی مشکل ساز خواهند شد را جمع کنم. البته دروس تخصصی را هم رها نکردم و مرور کردم.


برنامه‌ی شما برای امتحانات نهایی پایان‌ترم چه بود؟

 اکثر برنامه من برای امتحانات نهایی با تعطیلی مدرسه در دو هفته آخر اردیبهشت انجام شد. ودر این مدت توانستم درس های عمومی و تخصصی را به خوبی بخوانم و آماده آزمون شوم.


 از چه زمانی جمع‌بندی دوره تابستان را شروع می‌کنید؟

جمع بندی تابستان را از هفته آخر تیرماه با برنامه قلم چی شروع می کنم. و سعی می کنم با توجه به بودجه بندی آزمون های قلم چی تمامی دروس دهم را دوباره مرور کنم؛ به این روش که قبل از آزمون ها تست های مربوط به بودجه بندی هر درس را میزنم.


 پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 

پیوستگی در آزمون ها باعث شد از تست زدن دور نشوم و از ابتدا تا انتهای سال که به امتحانات نهایی نزدیک می شدیم، تست زدن به من کمک می‌کرد.


 تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ کدام روش؟

بله؛ در زمان مربوط به هر درس ابتدا تست های آسان را میزنم و سپس به سراغ تست هایی میروم که سخت تر هستند و تست های خیلی سخت را باقی می‌گذارم.

همچنین سعی می کنم ۵ دقیقه از هر درس را ذخیره کنم؛ بنابر این در پایان هر آزمون حدود ۲۵ دقیقه خواهم داشت و در آن تست هایی را میزنم که به نظرم قابل حل شدن هستند.


مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید.

عمدتا من طبق برنامه مدرسه پیش می آیم.  و این برنامه تداخلی با آزمون های قلم چی نداشت. و مبحث اکثر آزمون های قلم چی را قبلا در مدرسه خوانده بودیم.


 روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟

سعی می کنم سوالاتی که حل نکردم را دوباره حل کنم. اگر دوباره نتوانستم به پاسخنامه رجوع میکنم. و پس از متوجه شدن این سوال، نکته ی آن را برای خود می‌نویسم.


 به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زنید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید

در روز های مدرسه، تقریبا مساوی است. ۲ ساعت درس را مطالعه می کنم و ۲ ساعت هم تست می زنم.


کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

کتاب عربی عمار و کتاب های سه سطحی. کتاب عربی عمار تمارین خیلی خوبی را برای آزمون های عربی دارد که قبل از آزمون دادن کمک کننده است. کتاب های سه سطحی هم با توجه به اینکه سوالات را در سه سطح آسان،متوسط و سخت طبقه بندی کرده است، بسیار کمک کننده‌ است.


برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه است؟  

تلاشم بر این است که مرور درس های دهم در تابستان به طوری انجام شود که خیالم از بابت آن راحت باشد. و طبق برنامه مدرسه و قلم چی در تابستان بخشی از دروس یازدهم را یاد می گیرم.


 چه تصمیماتی برای بهتر شدن در دوره تابستان و سال آینده گرفتید؟ 

در سال آینده اگر بتوانم بازده خود در زمان درس خواندن را بالا ببرم و بیشتر کنم، بسیار کمک کننده است و می‌توانم وقتم را هم بهتر مدیریت کنم.


Menu