گفتگو با دانش اموز دهم ایناز عزیززاده عضو باشگاه 500 تایی

گفتگو با دانش اموز دهم ایناز عزیززاده عضو باشگاه 500 تایی ها

گفتگو با دانش اموز دهم ایناز عزیززاده عضو باشگاه 500 تایی

نام و نام خانوادگی: ایناز عزیززاده

پایه: دهم

نام شهر و استان: تبریز- اذربایجانشرقی

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار - دیپلم

شغل و تحصیلات پدر: ازاد - دیپلم

میانگین تراز: 6653

معدل : 20

سال‌های حضور در کانون: سه سال

چند آزمون شرکت کرده است: پنجاه ازمون

 

مصاحبه‌گر : اعظم شهرزاد

  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

.هدف من از شرکت در ازمون های قلمچی برای تقویت تست زنی و امادگی برای ازمون های نمونه دولتی و تیزهوشان و برای برنامه ریزی بهتر بود چون ازمون های قلمچی نظم و انظبات وبرنامه ریزی صحیح را می اموختم

  1. شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

 

  1. هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

 با شرکت در ازمون های هدفگذاری و مشابه پارسال و هدیه امادگی من برای ازمون اصلی بیشتر می شد و با دادن این ازمون ها نقطه ضعف خودم را تقویت می کردم تا در ازمون اصلی این اشتباهات را دوباره تکرار نکنم ونتیجه این ازمون پیشرفت تراز در ازمون اصلی بود.

          

 

  1. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟

خیر.چون با شرکت در این ازمون ها با اینکه تراز بالایی نداشتم ولی فهمیدم که با زدن تست تراز من افزایش می یافت و با تست کمتر تراز من کاهش می یافت.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

دادن ازمون های مکرر  باعث می شود که  بعضی از سوالاتی که در ازمون قبل وجود دارد در ازمون بعدی هم ممکن است   بیاید و باعث شود که درست پاسخ بدهید و این  یعنی پیشرفت و افزایش تراز.

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

با شرکت در این ازمون ها و تست زنی بیشتر من به درس های مدرسه نگاه نمیکردم چون باعث شده بود که من دیگر به راحتی امتحان های مدرسه را بدهم و همچنین ازمون های جامع دی ماه و خرداد ماه نیز باعث افزایش نمرات امتحانی نیز می شد.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟

بله.هر روز هر درسی که میخواهم بخوانم را در دفتر برنامه ریزی می نویسم وبر طبق ان عمل میکنم دفتر برنامه ریزی باعث می شود که نظم و انضباط در خواندن درس ها برقرار شود و دغدغه ی اینکه کدام درس را بیشتر و کدام یک را کمتر خوانده ام را نداشته باشم و برای هر درسی برابر و به اندازه  وقت گذاشته باشم .

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

پیام های اسمانی-مطالعات اجتماعی-ریاضی و ریاضی تیزهوشان -علوم و علوم تیزهوشان .

 ریاضی: وقتی که می خواهم که ریاضی را بخوانم ابتدا تمرین های کتاب درسی را مرور میکنم سپس با حل سوالات تشریحی خودم را محک میزدم تا اگر اشتباهی داشته باشم ان را رفع کنم و سپس به حل سوالات تستی می پردازم.

 علوم : ابتدا از درس هایی که حفظیاتی و راحت هستند شروع میکنم بعد سراغ حل سوالات فیزیک و سپس به بررسی شکل هایی که مربوط به گیاهان یا حیوانات هستند که در زیست وجود دارند می پردازم

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله دفتر برنامه ریزی از انچه که فکر می کردم بیشتر به من کمک میکند مانند مشاوره ای که در هر لحظه و هر جا کنار تو هست و می توانی به این کتاب تکیه کنی البته همیشه یادمان بماند که بهترین مشاوره خودمان هستیم.

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

بهترین زمان تحلیل ازمون خود روز ازمون است و ازمونی که بدون تحلیل باشد مثل این می ماند که ازمون نداده ایم چون اگر اشتباهات خود را ندانیم قطعا در ازمون بعدی هم تکرار میکنیم.ابتدا به سوالاتی که درست جواب داده ام خط میزنم بعد سراغ سوالات نزده می روم و با هایلایت ابی علامت میزنم سپس به اشتباهات خودم با هایلایت صورتی علامت میزنم و سپس به بررسی انها می پردازم.

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

در هرجایی که قدمی بزرگ یا کوچکی بر می دارم پدر و مادرم پشت من هستند اگر لحظه ای ناامید شوم پدرو مادرم نمی گذارند که من کم بیاورم و به من کمک می کنند.

  1. سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ چه نتیجه ای گرفتید؟

سال گذشته سعی میکردم برای امتحانات نمونه سوالاتی امتحانی بیشتری انجام می دادم ومنبع نمونه سوالات من قلمچی بود و نتیجه ان پیشرفت و کسب نمره و معدل بیست بود.

 

  1. امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟

امسال هم مانند سال گذشته منبع سوالات خودم را از قلمچی بر می گزینم چون غیر از پیشرفت و نمره بالا در امتحانات نتیجه دیگری نگرفته ام.

  1. برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله . بعد از مطالعه هر کتاب درسی حتی امتحانات املا و انشا منبع من قلمچی بود و سوالات مشابهی با امتحانات نهایی داشت.

  1. برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟

تابستان فرصتی برای شروع و پیشرفت است و من در تابستان سعی می کنم به درس خواندم ادامه بدهم و دست از تلاش و درس خواندن بر ندارم.

 

  1. اگر امسال در آزمون تیزهوشان شرکت خواهید کرد، برنامه خودتان را توضیح دهید.

سال نهم هستم و وارد پایه دهم می شوم و در ازمون تیزهوشان شرکت کرده ام

  1. آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟ هر چند وقت یکبار به سایت کانون مراجعه می کنید و چه قسمت هایی را مشاهده می کنید ؟

بله. به بخش کارنامه ها می روم و کارنامه هایم را بررسی میکنم  تا ببینم که کجاها پیشرفت و کدام جاها کاهش تراز داشته ام چرا و به چه دلیل.

 

  1. از کدام کارنامه های سایت کانون بیشتر استفاده می کنید ؟

.تمام کارنامه های کانون ار جمله کارنامه اشتباهات و کارنامه پنج نوع درس و کارنامه اصلی که به پیشرفت ما برای افزایش تراز کمک میکند بیشتر به بررسی انها می پردازم.

 

  1. کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟

.تمام بخش های کانون -از جمله اینکه انواع کارنامه ها را در اختیار ما داده است- انواع ازمون ها از قبیل هوش ودرسی - ازمون غیر حضوری مثل ازمون هدف گذاری یا مشابه پارسال و هدیه . از اقای قلم چی به خاطر  این همه امکاناتی که در اختیار ما  قرار داده تشکر و قدر دانی میکنم.

 

 

 

Menu