گفت‌وگو با علیرضا فاتحی کرجو؛قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی از تهران

گفت‌وگو با علیرضا فاتحی کرجو ؛ قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی از تهران

گفت‌وگو با علیرضا فاتحی کرجو؛قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی از تهران


نام و نام خانوادگی: علیرضا فاتحی کرجو

نام شهر و استان : تهران

میانگین تراز : 6291

سال‌های حضور در کانون : 2 سال

پایه : یازدهم تجربی


مصاحبه‌گر : محمدحسین مصباحی

 

  1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟

 اولین ترازم 5800 بود که توانستم پیشرفت کنم و در  آخرین آزمون به تراز 6500 رسیدم.


مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

استمرار در حل مسائل و تست‌ها و مرور مدوام درسنامه و کتاب درسی و جزوه دبیر بسیار در پیشرفت من موثر بود. همچنین پیوستگی در آزمون کمک زیادی به پیشرفت من کرد. 

 

  1. برنامه شما تابستان چگونه است؟

تابستان دوره طلایی برای دانش آموزانی است که به دنبال پیشرفت در دروس دهم و یازدهم و هموار کردن مسیر برای کنکور هستند. در این دوره من دهم را مرور و کمی یازدهم را پیشروی خواهم کرد. 


منابع شما برای دوران تابستان چه خواهد بود؟ 

برای مرور پایه دهم از از آزمون‌های مشابه پارسال استفاده می‌کنم و برای یازدهم از کتاب اول و سه سطحی کمک می‌گیرم. سعی می‌کنم بیشتر وقت خود به دروس سال جدید یعنی مقطع یازدهم اختصاص دهم تا از اول مهر با آرامش بیشتری در مدرسه حضور پیدا کنم.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
 وقتی شما در هر کاری استمرار و پیوستگی داشته باشید در آن مسیر متبحر خواهید شد و این مسئله مهمی است برای موفقیت در مرحله دشواری مثل کنکور.
 

آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟

بله، بدلیل آشنایی با تیپ‌های مختلف سوال در این آزمون‌ها شرکت می‌کنم. آزمون هدف گذاری موقعیت بسیار خوبی برای تعیین اهداف آزمون بعدی و دوری از رویاپردازی غیرمنطقی است. 


  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟

 بله، روش درس خواندن همه دانش آموزان با هم متفاوت است اما اشتراک آنها در مطالعه بیشتر دروسی که در آنها ضعف دارند مشهود است. من هم بیشتر زمانم را به نقاط ضعفم اختصاص می‌دهم.


دفتر برنامه ریزی دارید؟

بله، با تکمیل این دفتر شما چشم اندازی بر فعالیت خود در هفته گذشته دارید و این باعث می شود به نقاط ضعف خود پی ببرید.


چه تصمیماتی برای بهتر شدن در تابستان گرفته‌اید؟ 

 مرور دروس دهم به صورت آزمون جامع را انجام خواهم داد و پیشروی دروس یازدهم با حل تست کتاب های اول حتما انجام خواهم داد، قصد دارم در تابستان دروس سال دهم را دوره کنم و تا حدودی با دروس سال یازدهم آشنا بشوم.


با توجه به اهمیت امتحانات خرداد ماه و تاثیر مستقیم آن روی نتیجه کنکور، آیا از  ابزارهای کانون یا کتاب‌های آن استفاده کردید؟

بله، از سایت کانون نمونه سوال دانلود و حل می‌کردم و همچنین از کتاب سوالات پرتکرار هم نمونه سوال حل می‌کردم، همچنین مصاحبه‌های دانش آموزانی که روی سایت کانون هست مطالعه می‌کنم تا از همتایان یاد بگیرم.


Menu