گفت وگو با سارینا عزیزی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از دیواندره

من حدود 40 درصد از تایم هایم را در برنامه ام به تشریحی خواندن اختصاص دادم و در کنار آماده شدن برای آزمون کنکور برای نهایی هم خود را آماده کردم و سوال‌های نهایی سال‌های قبل و آزمون‌های تشریحی حل کردم

گفت وگو با سارینا عزیزی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از دیواندره

نام و نام خانوادگی: سارینا عزیزی

پایه: دوازدهم تجربی

استان و شهر: دیواندره - کردستان

نام مصاحبه گر: هاوژین احمدی

 

تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

در نظر من نیمسال دوم دوازدهم از مهمترین بازه های زمانی ما در این دوران است و آغازی مهمتر است . تصمیم من برای این دوران تمرکز بیشتر بر همه دروس به صورت تشریحی و تستی است . 

 

با توجه به کارنامه نیم سال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟

همواره دوران طلایی نوروز برای دوازدهمی ها و کنکوری ها یک فرصت استثنایی برای جبران ضعف ها و پیشرفت است. من سعی می کنم در این دوران ضعف ها و مباحثی را که در طول سال به خوبی روی آن تمرکز نکرده ام را جبران کنم.

 

سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت؟

 سال گذشته من از این دوران طلایی به خوبی استفاده کردم و نتیجه مطلوبی داشت. در سال گذشته من تصمیمی که گرفتم این بود که برای بعضی از درس هایم  که نیاز داشتم خلاصه نویسی انجام دادم و باعث شد که جمعبندی خوبی داشته باشم.


 بهمن و اسفند ماه برای کنکور امسال بسیار مهم است. آیا در برنامه راهبردی با پیش روی عادی برنامه ریزی می کنید یا با پیش روی سریع حرکت می کنید؟ لطفا توضیح دهید.

 من با پیشروی عادی جلو می روم. چون نیمسال دوم پایه یازدهم را هم میخواندم  و نسبت به دهم تسلط کمتری داشتم پس تصمیم گرفتم با پیشروی عادی جلو برم که بتوانم تمرکز بیشتری روی یازدهمم داشته باشم. 

 

 آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

 خیر من امسال تا به حال در هیچ آزمونی غیبت نداشتم . چون بنظر من پیوستگی در آزمون ها نظم فوق العاده ای به درس خواندم میدهد و باعث می شود که از مسیر درس خواندنم خارج نشوم.

 

 پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

 پیوستگی در آزمون ها باعث می شود که از برنامه عقب نیفتم و همیشه در جای درستی قرار داشته باشم و در نتیجه باعث پیشرفت و امیدواری من می‌شود.


  آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله ، در آزمون های مشابه پارسال شرکت می‌کنم. می خواهم خودم را بسنجم و از کیفیت مطالعه‌ ام برای آزمون مطمئن شوم. فایده آزمون مشابه پارسال این است که برای آزمون جمعه یه دید کلی بهم می دهد و نتیجه‌ی آزمون جمعه را بهتر پیش‌بینی کنم و باعث میشود که مباحثی که ضعف و قوت من هستند را به من نشان دهد و اگر ضعفی داشتم آن را برطرف کنم.

 

شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

 وقتی من طبق برنامه راهبردی و برای آزمون پیش می روم باعث می شود که در مبحث ها به تسلط بیشتری برسم و در نتیجه در مدرسه هم نتیجه مطلوبی بگیرم و در درس هایم به خوبی پیش بروم.

 

 مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

 بله من طبق برنامه راهبردی پیش می روم. با توجه به بودجه آزمون آن دو هفته طوری برنامه ریزی می کنم که ۲ یا ۳ روز مانده له آزمون بودجه را به اتمام برسانم تا بتوانم مرور دقیق تری داشته باشم و آزمون های بیشتری را بدهم‌.

 

 نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

 شیمی  من برای خواندن شیمی از درسنامه کتاب آموزشی و بعضی اوقات فیلم آموزشی استفاده می کنم و سپس سراغ کتاب می روم و متن کتاب درسی را کامل برای خود تجزیه و تحلیل می کنم و بعد از آن تعدادی تست آموزشی حل می کنم و سپس تست های آزمایشی و آزمونک و.. را حل می کنم تا به میزان تسلط کافی برسم.

 

 دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟ 

 بله . دفتر برنامه ریزی برای من نقش خیلی مهمی دارد و هر سال از آن استفاده کمی کنم، زیرا نظم بهتری به درس خواندم میدهد و همچنین باعث می شود دیدی کلی نسبت به سهم دروس در کل هفته داشته باشم که چقدر مطالعه داشتم . 

 

تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

 تکنیکی که من از آن استفاده می کنم تکنیک ضربدر منها دایره است که باعث کاهش خطا و اشتباهات و مدیریت زمان من در آزمون می شود


 در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟ 

 فیزیک من برای فیزیک از روش ها و راه های مختلفی استفاده کردم ولی بنظرم بهترین روش برای آن حل تست زیاد و همچنین تیپ تست های مختلفی است.

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

 سعی می کنم تحلیل آزمون ها را تا حد امکان همان روز و اگر نتوانستم شنبه تحلیل آن را تمام می کنم چون هرچه زمان بگذرد کارایی تحلیل کم‌ رنگ‌تر می شود. من برای تحلیل پاسخنامه را کامل بررسی می کنم و گاهی از فیلم تحلیل های کانون نیز استفاده می کنم و همچنین سعی دارم که به سوالات و مباحثی را که اشتباه زدم دوباره یه نگاهی به آن بندازم و تعدادی تست برای آن حل کنم تا کامل آن را یاد بگیرم .


نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

 خانواده‌ ام همیشه باعث دلگرمی من هستند و در مواقع خستگی و ناامیدی به من روحیه و انگیزه می دهند. به خصوص مادرم که همیشه در هر شرایطی پشتیبان من است و هوایم را دارد.

 

 از آنجایی که تمام امتحانات نوبت دوم نهایی است و تاثیر مستقیم در کنکور دارد، چه شیوه‌ای را برای مطالعه و آمادگی امتحانات نهایی در نظر داشتید؟

 من حدود ۴۰ درصد از تایم هایم را در برنامه ام به تشریحی خواندن اختصاص دادم و در کنار آماده شدن برای آزمون کنکور برای نهایی هم خود را آماده کردم و سوال های نهایی سال های قبل و آزمون های تشریحی حل کردم تا آمادگی بیشتری داشته باشم.

 

 با توجه به اهمیت امتحانات خرداد ماه و تاثیر مستقیم آن روی نتیجه کنکور، آیا از   ابزارهای کانون یا کتاب‌های آن استفاده خواهید کرد با چه برنامه و روشی؟

 بله ، یکی از بهترین کتاب های کانون که من برای آمادگی امتحانات نهایی از آن استفاده می کنم «۲۰ مجموعه نمونه سوال امتحانی دروس عمومی» است که با توجه به برنامه ام به صورت امتحان و با توجه به تایم مورد نظر برای پاسخگویی آن ، آن ها حل و تحلیل می کنم.

Menu