گفت و گو با نگین اکبرزاده؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

گفت و گو با نگین اکبرزاده؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی----------

گفت و گو با نگین اکبرزاده؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

نام و نام خانوادگی: نگین اکبرزاده

پایه: دوازدهم انسانی

نام شهر و استان: مازندران-بابل

شغل و تحصیلات مادر: دیپلم_خانه دار

شغل و تحصیلات پدر: کارمند شيلات فوق لیسانس مدیریت دولتی

میانگین تراز: ۶۸۰۸

سال‌های حضور در کانون: ۲سال

مصاحبه‌گر: مبینا هدایتی 


  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

هدف من از شرکت در آزمون قلمچی این بود که دانسته های خودم را در دروس بسنجم و نقاط ضعف و قوت خود را بفهمم و نقاط ضعف خود را در دروس مختلف برطرف کنم.

 

  1. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

علت شرکت من در آزمون ها این بود که مطالب درسی در ذهن من بازیابی شود و همچنین آزمون هدف گذاری باعث می‌شد تا برای هفته آینده برنامه ریزی بهتری داشته باشم و مطالب فراموش شده را مرور کنم.


  1. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟

خیر. آزمون کمک خوبی برای پیشرفت دانش آموزان هست از این جهت که با تحلیل آزمون نقاط ضعف خود را می‌فهمند  و آن ها را به نقاط قوت تبدیل کنند.


  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

پیوستگی در آزمون ها باعث می‌شود که دانش آموز هم برای کنکور و هم برای امتحانات مدرسه آماده شوندگی اگر در یک آزمون غیبت کنیم و طبق برنامه راهبردی عمل نکنیم هم برای امتحان نهایی و هم برای کنکور عقب می‌مانیم به عبارتی برای رسیدن به موفقیت یک پله از بقیه عقب می‌مانیم.


  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

برنامه راهبردی باعث می‌شد که حتی از درس های مدرسه جلوتر باشم و هر وقت دبیر میخواست از من امتحان بگیرد با یک مرور کوتاه کتاب درسی می‌توانستم نمره کامل امتحان را بگیرم و هم وقت بیشتری برای تست زدن دروس دیگر داشته باشیم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

بله. در هفته اول تمام دروس را ابتدا از کتاب وسپس از درسنامه می‌خواندم و در پنجشنبه هفته اول آزمون هدف گذاری شرکت میکردم و اگر بخش‌هایی از دروس فراموش می کردند، دوره می کردند و هفته دوم به تست زدن می‌پرداختم و دو روز آخر قبل از آزمون به مرور سریع دروس می پرداختم.

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

قاط قوت من دروس فنون و ریاضی و اقتصاد هستند روش مطالعه من در درس فنون قسمت آرایه و قرابت معنایی هرشب تست میزنم و  عروض هم به روش سماعی کار میکنم  و روش مطالعه ریاضی این بود که پس از خواندن کتاب و درسنامه تست های زیادی میزدم و در اقتصاد نیز بعد از خواندن کتاب و درسنامه مسائل زیادی حل می کردم تا به تسلط کامل برسم.


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله دارم. تکمیل دفتر باعث میشد عملکرد خود را در طول هفته و در ماه را بهتر ارزیابی کنم و همچنین ضعف ها و کاستی هایم را بفهمم تا بتوانم برای هفته ها و ماه های بعد برنامه ریزی بهتری داشته باشم.


  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

ابتدا سوال های غلط را بررسی می کنم و دلیل غلط زدن را پیدا میکنم و آن را با تست زدن بیشتر رفع میکنم و بعد هم تست های نزده رو بررسی میکنم و نکته های جدید در دفتر نکات یادداشت می کنم.


  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدرو مادرم بهترین حامی در سال کنکور بودند هر وقت ترازم کم میشد به من امیدواری می‌دادند و من را برای ادامه مسیر تشویق می کردند و همیشه محیط خانه را برای درس خواندن من ساکت نگه می‌داشتند از همین جا از پدرو مادر عزیزم به خاطر زحمتشان تشکر می کنم.


  1. سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ چه نتیجه ای گرفتید؟

من برای امتحانات پایان سال همیشه از روز چهارم عید تا پایان تعطیلات عید مطالعه می کردم مادرم مشوق اصلی من برای مطالعه در دوران عید بود و سال یازدهم موفق به کسب معدل ۱۹.۷۱ شدم.


  1. امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟

ابتدا دروس عمومی را مطالعه میکنم و سپس دروس اختصاصی مطالعه و و برای هر درس نمونه سوال حل می کنم.


  1. برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله. من سال یازدهم از نمونه سوالات کانون استفاده کردم و نتیجه خوبی گرفتم؛حتما امسال هم نمونه سوالات کانون استفاده خواهم کرد

Menu