گفتگو با زینب اسدی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی از رشت

دلیل من برای شرکت در این آزمون آشنایی با سوالات بیشتر و پی بردن به نقاط قوت و ضعفم بود. برای رفع نقاط ضعف خود تلاش کردم و نقاط قوت خود را تبدیل به نقاط قوت پایدار کردم.

گفتگو با زینب اسدی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی از رشت

 نام و نام خانوادگی: زینب اسدی   

پایه: دوازدهم انسانی

نام شهر و استان: رشت، گیلان

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار، دیپلم

شغل و تحصیلات پدر: نظامی، کارشناسی ارشد

میانگین تراز: 6000

تعداد سال‌های حضور در کانون: 2 سال

 

مصاحبه‌گر: مهسا نیازمند

 

هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

آزمون های قلمچی برای پیشرفت در زمینه ی زمان بندی و تست های زماندار خیلی عالی هستند.هدف من از شرکت در این آزمون ها این بود که در درسهایم پیشرفت کنم‌ و درهرآزمون نمره‌ی بهتری از آزمون‌های قبل کسب کنم و باعث شد در درس‌های مدرسه هم نمره‌ی بهتری داشته باشم.

 

  1. شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟
  2. عملکرد من بیشتر تحلیل آزمون و تکرار و تمرین سوالات و تست زدن بیشتر بوده است. حتی یک هفته قبل از آزمون، آزمون های مشابه پارسال و هدفگذاری را بررسی کرده و اشکالات خود را برطرف می کنم.

 

دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟ 

دلیل من برای شرکت در این آزمون آشنایی با سوالات بیشتر و پی بردن به نقاط قوت و ضعفم بود. برای رفع نقاط ضعف خود تلاش کردم و نقاط قوت خود را تبدیل به نقاط قوت پایدار کردم.

 

از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟

بعضی وقت ها خسته می شدم ولی باز هم تلاش خود را میکردم اگر هم در آزمون نتیجه خوبی به دست نمی آوردم ناامید نمی‌شدم و سعی می کردم مجددا آزمون را تحلیل کنم و اشکالات خود را برطرف نمایم.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟ 

پیوستگی و شرکت در آزمون ها باعث موفقیت و بهتر شدن تراز من شد و همچنین تلاش و برنامه ریزی من باعث شد نتیجه بهتری بگیرم. با انجام دادن پیوسته‌ی آزمون ها از برنامه‌ی راهبردی عقب نمی ماندم و در زمان معین و مناسب درس ها را می‌خواندم و مرور می کردم. پیوسته بودن من باعث شد تا برنامه ریزی را یاد بگیرم و در نمرات مدرسه پیشرفت چشمگیری داشته باشم.

 

شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشت؟ 

باعث پیشرفت در نمرات مدرسه و آمادگی بیشترم برای امتحانات تشریحی مدرسه شده است.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟

بله در هفته اول سعی می کنم که آموزش همه مباحث را برسانم البته به همراه تست های آموزشی که برای هر مبحث حل می‌شود و در آخر هفته با شرکت در آزمون هدفگذاری برای هفته دوم برنامه ریزی کنم در هفته دوم بیشتر تایم خود را صرف حل تست می‌کنم و تایم کمتری را برای مرور مباحث. در آخر هفته در آزمون مشابه پارسال شرکت میکنم که با آمادگی بیشتری برای آزمون جمعه برنامه ریزی کنم.

 

نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ 

نقاط قوت من دروس روانشناسی و اقتصاد است در مطالعه اولین منبع من کتاب درسی است بعد درسنامه منبعی که از آن استفاده می کنم چون بعضی از متن های کتاب مفهوم را کامل نمی رساند و نامفهوم است. بعد از تسلط کافی سراغ حل تست (ترکیبی و مبحثی ) می روم.

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟

بله دفتر برنامه ریزی کمک می کند که ساعت مطالعه منظم تر داشته باشم و بیشتر بر کیفیت مطالعه تمرکز کنم تا به کمیت.

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟ 

تحلیل آزمون خیلی مهمتر از خود آزمون است برای همین تک تک سوالات را تحلیل کنم‌ اول سوالاتی را اشتباه زده ام را بررسی می کنم سپس سراغ سوال هایی که نزده ام و یا شک داشتم و در نهایت سراغ سوالاتی می روم که به آن پاسخ صحیح دادم.

 

نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟ 

پدر و مادرم هميشه حمايتم کرده اند اگر نتیجه آزمونی خوب نبود به من امید می دادند. همیشه حامی من در همه زمینه ها بوده اند و زمینه تحصیل را برای من فراهم آورده اند. 

 

سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟

در دوران طلایی نوروز همه دروس را مرور کردم.. تست های زیادی انجام دادم و نمونه سوال های تشریحی انجام دادم. نتیجه ی آن کسب نمره ی بالا در امتحانات بود.

 

امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟

هر درس را در طول سال مطالعه کرده ام تا در زمان های محدود امتحانی به مشکل نخورم و فرجه ی امتحانات یکبار دیگر مرور داشته باشم و شب قبل امتحان نمونه سوال امتحانی از کتاب  پرتکرار قلم چی حل کنم. 

 

برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟ 

بله از نمونه سوالات داخل سایت استفاده کردم. همچنین از کتاب پرتکرار قلم چی برای دروس اختصاص استفاده کردم تا با نمونه سوالات بیشتری آشنا شوم. همچنین به ایده طراحان سوال پی ببرم.

Menu