گفتگو با حنانه غلام نژاد؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: حنانه غلام نژاد پایه: دوازدهم تجربی نام شهر و استان: مازندران،شهر بابل میانگین تراز: 5800 معدل :18 سال‌های حضور در کانون: 2 سال چند آزمون شرکت کرده است: 36 آزمون

گفتگو با حنانه غلام نژاد؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: حنانه غلام نژاد

پایه: دوازدهم تجربی

نام شهر و استان: مازندران،شهر بابل

میانگین تراز: 5800

معدل :18

سال‌های حضور در کانون: 2 سال

چند آزمون شرکت کرده است: 36 آزمون

شغل و تحصیلات مادر: دیپلم،خانه دار

شغل و تحصیلات پدر: دیپلم،شغل آزاد


مصاحبه‌گر : سیده فاطمه زهرا اله قلی پور 


  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

آمادگی لازم برای کنکور و تست کردن انواع روشهای پاسخگویی مثلا پاسخگویی به ترتیب دفترچه یا ابتدا ساده ها سپس سوالات سخت و مدیریت زمان از اهداف من بوده است.


  1. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

در اکثر  آزمون های مشابه پارسال شرکت کردم و به نظرم آمادگی و تسلط ما را برای آزمون های اصلی افزایش می‌دهد ، علاوه بر آن شرکت در این آزمون ها باعث میشود نکات بیشتری را یاد بگیریم و بر دانش ما افزوده می‌شود.


  1. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟

خستگی در فرآیند کنکور طبیعی است اما تحمل این خستگی باهمت حاصل از توکل منجر به رسیدن به هدف می شود. تمام این خستگی ها در صورت داشتن هدف والا نه فقط کسب رتبه ی خوب موجب خستگی ناپذیری می شود.


  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

پیوستگی در آزمون ها موجب می‌شود ترس از آزمون از بین برود و میزان استرس را برای آزمون های بعدی کاهش می‌دهد و میزان تسلط ما را برای مدیریت زمان آزمون افزایش می‌دهد.


  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

شرکت در این آزمون‌ها تاثیر خوبی داشته است قبلا در درس ریاضی ضعیف بودم و بعد از آزمون های قلم چی پیشرفت خوبی داشتم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟  

برنامه ای جامع و دو هفته ای برای خودم می نویسم که در آن به تناسب سختی و زمان‌بر بودن و وضعیت مدرسه، دروس مختلف تنظیم می شود.

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟

من در دروس زیست و فیزیک می توانم نتیجه بهتری را کسب کنم، گرچه روش مطالعه هر درس با درس دیگری متفاوت است اما برای همه یک روش کلی را داشتم بعد از مطالعه هر درس بعد از چند دقیقه به سراغ تست می‌رفتم من بیشتر زمان مطالعه را به تست اختصاص می‌دادم چون اعتقاد دارم آموزش در تست بهترین روش برای یادگیری است.


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله دفتر برنامه ریزی دارم. تکمیل دفتر برنامه ریزی کمک می‌کند تا با نظم بهتری به مطالعه دروس بپردازیم و بتوانیم همگام با بودجه بندی آزمون های قلم چی جلو برویم.


  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

ابتدا سوالات غلط و نزده را تصحیح میکنم و اشکالات خود را  یادداشت می‌کنم سعی می‌کنم مباحثی که بیشتر مشکل داشتم را بیشتر تمرین کنم ، سپس سوالات درست را هم بررسی می‌کنم تا اگر نکات جدید یا روش های جدیدی برای حل این سوالات بود که نمی‌دانستم، آنها را نیز یاد بگیرم.


  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدر و مادر نقش بسیار مهمی در این سال ها داشتند ، همیشه با دلگرمی هایشان و حمایت هایشان به من کمک می‌کنند تا در این مسیر پیشرفت کنم.


  1. سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟
  1. سال گذشته علاوه بر برنامه ریزی طبق برنامه امتحانات ازمون های قلمچی را هم فراموش نکردم چون این آزمون ها در ایام امتحانات باعت می‌شدند مطالبی که طی سال آموختیم را مرور کرده و مطالب را در زمان امتحانات به یاد آورده و نتیجه مطلوب را کسب کنم.

 

  1. امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟

با توجه به اهمیت معدل در کنکور امسال و رقابت زیاد دانش آموزان با کار کردن نمونه سوال بیشتر قبل از امتحان می خواهم سهم بیشتری از معدل کسب کنم.


  1. برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله . از نمونه سوالات سایت کانون استفاده میکنم ، حل این نمونه سوالات باعث می‌شود با سوالات متنوع تری آشنا شویم و ایده های بیشتری را یاد بگیریم و  برای امتحانات ترم آمادگی  بیشتری داشته باشیم.


  1. برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟

از کتاب های سه سطحی کانون استفاده خواهم کرد ، استفاده از این کتاب ها باعث آمادگی بیشتر برای ایام امتحانات و همچنین کنکور می‌شوند.

 

Menu