گفت و گو باغزل طالبی قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

پیوستگی به طور ناخودآگاه شما را در مسیر منظم درس خواندن قرار می‌دهد و به تدریج پیشرفت می‌کنید و نتیجه این پیوستگی را می‌بینید.

گفت و گو باغزل طالبی قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

نام و نام خانوادگی:غزل طالبی

پایه:دوازدهم انسانی

نام شهر و استان:اراک -مرکزی

میانگین تراز:6200

سال‌های حضور در کانون:اسال (دوازدهم)

چند آزمون شرکت کرده است:60مرحله

شغل و تحصیلات مادر:خانه دار-دیپلم 

شغل و تحصیلات پدر:  آزاد-دیپلم

مصاحبه‌گر : نفیسه مقیاسیان

 

 

تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

براساس بودجه بندی مسیرم را ادامه دهم و برنامه آزمون را با پیشروی سریع بخوانم باتوجه به مهم بودن امتحانات نهایی خرداد ماه تمرکز بیشتری برای امتحانات تشریحی بگذارم.

 

با توجه به کارنامه نیم سال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟

جمع بندی پایه دهم و یازدهم و رفع اشکال ترم دوم دوازدهم  را انجام دادم.

 

سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت؟

سال گذشته متاسفانه در کانون نبودم اما خودم کمی مطالعه و رفع اشکال مباحث یازدهم را انجام دادم.

 

آیا سال گذشته از کتاب نوروز و تابلو نوروز استفاده کردید؟ توضیح دهید.

از سال دوازدهم در آزمون های کانون شرکت کردم ،سال گذشته در کانون نبودم.

 

شما تصمیم گرفته اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟ لطفا علت این انتخاب را توضیح دهید.

هدف من کنکور اردیبهشت ماه و شرکت در آزمون فرهنگیان می باشد چون از زمان کودکی به شغل آموزگاری علاقه داشتم.

 

بهمن و اسفند ماه برای کنکور امسال بسیار مهم است. آیا در برنامه راهبردی با پیش روی عادی برنامه ریزی می کنید یا با پیش روی سریع حرکت می کنید؟ لطفا توضیح دهید.

با پیشروی سریع پیش رفتم چون برنامه ام بسیار سنگین بود و همزمان با ایام مدرسه و امتحاناتم بود ولی با روش بازیابی توانستم موفق شوم و برنامه را به صورت حداکثری اجرا کنم.

  

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

خیر غیبت نداشتم-چون هر کدام از آزمونها برای من حکم یک شبیه ساز کنکور را داشت .

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

با پیوستگی در آزمون دادن توانستم با سطح سوالات متفاوت آشنا شوم و تعداد بیشتری سوال را بررسی کنم و نکات بیشتری یاد بگیرم . پیوستگی به طور ناخودآگاه شما را در مسیر منظم درس خواندن قرار می دهد و به تدریج پیشرفت می کنید و نتیجه این پیوستگی را می بینید . با توجه به اصولی بودن برنامه راهبردی، مبنا قرار دادن آن برای برنامه درسیم بسیار به پیشرفت تدریجی و تسلط کامل من به مباحث مختلف کمک کرد و یک برنامه هدفمند و اصولی را به من داد.

 

آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

اگر پاسخ‌تان مثبت است،الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

بله. در اکثر آزمون‌های هدف گذاری شرکت کردم چون باعث می‌شود که مسیر مطالعه ام را پیدا کنم و بعد از گذشت یک هفته متوجه شوم در چه وضعیت درسی قرار دارم و نقاط ضعف و قوت خودم را برای برنامه ریزی هفته دوم در نظر بگیرم.

 

آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

اگر پاسخ‌تان مثبت است، الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

بله. در آزمون های مشابه پارسال هم مثل هدف گذاری، هم برای تسلط بیشتر روی دروس و هم برای آشنا شدن با سبک سوالات آزمون پیشِ رو شرکت می کنم.

 

شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

باعث تکرار بیشتر دروس و رفع اشکال هایم می شود.

 

 مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

بله همیشه تلاشم را می کنم که به برنامه برسم اگر برخی مباحث را نتوانم بخوانم ،در آزمون شرکت می کنم و بخش های مطالعه نشده را بعدا مطالعه می کنم. برنامه راهبردی بسیار کامل و جامع است هماهنگی با آن باعث پیشرفت می شود.

 

 نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

ریاضی- جامعه –رونشناسی- اقتصاد-روش مطالعه من در درس ریاضی و اقتصاد باتوجه به پر مسئله بودن آن بیشتر تمرکزم روی حل تست و سوالات می باشد که با این روش میزان تسلط خود را در درک مسئله بالا می برم، در درس فلسفه و روانشناسی  نیز با توجه به حفظی  ومفهومی بودن مباحث آن ابتدا به طور دقیق و عمیق متن کتاب درسی را می خوانم و تحلیل می کنم سپس برای تسلط بیشتر به حل تست می پردازم.

 

 دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله استفاده می کنم-من تمام گزارشات مطالعه ام را در آن به دقت واردمی کنم و با ثبت آنها می توانم با خودم رقابت کنم و میزان ساعت مطالعه و حتی تعداد تست هایم را افزایش دهم.

 

تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

بله ، از روش ضربدر و منها و استراتژی بازگشت استفاده می کنم به نظرم استفاده از این تکنیک ها باعث مدیریت زمان و افزایش سطح تمرکزم و کاهش اشتباهات در آزمون می شود.

 

در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟

در درس فلسفه و منطق با تغییر منبع و تست بیشتر (به روش بازیابی)توانستم پیشرفت کنم.

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

ابتدا کارنامه اصلی را ساعت 16 از صفحه شخصی دریافت می کنم سپس کارنامه اشتباهات را بررسی می کنم تا متوجه شوم نقاط ضعفم کجاست و در دفتر نکات تست ها را از پاسخنامه یادداشت می کنم و بعد از آن همان سوالات به ویژه سوالاتی را که نزده بودم را دوباره حل می کنم تا متوجه شوم که  سوالاتی که پاسخ ندادم  به چه دلیلی نتوانستم پاسخ بدهم و تحلیل آزمون بهترین روش برای خودشناسی و شناسایی اشکالات درسی  و رفع آنها است.

 

شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟

من از همه کارنامه های جعبه ابزار  کارنامه استفاده می کنم چون باعث می شود دید بازتری نسبت به وضعیت خودم در طول آزمونها پیدا کنم و برنامه ریزی مبحثی و درسی بهتری داشته باشم.

 

نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدر و مادرم در این سالها نقش بسیار پر رنگی در پیشرفت من داشتند و همه جا حامی  و همراه من هستند پیگیر آموزشی من می‌باشند پدرم از لحاظ مادی همه امکانات را برایم فراهم کرده است مادرم هم همچنین سعی می‌کند محیط خانه را برایم آرام نگه دارد و همیشه پیگیر ترازهایم هستندو مرا راهنمایی می‌کند .

 

از آنجایی که تمام امتحانات نوبت دوم نهایی است و تاثیر مستقیم در کنکور دارد، چه شیوه‌ای را برای مطالعه و آمادگی امتحانات نهایی در نظر دارید؟

باتوجه به اینکه برای امتحانات نهایی باید مفهومی تر مباحث را مطالعه کرد هرچقدر تسلط من در مطالعه افزایش می یابد وضعیت درسی من درامتحانات نهایی نیز بهتر خواهد شد، همچنین شرکت در آزمون ها دید عمیق تری برای مطالعه دروس به من می دهد و با این دید می توانم تسلط بیشتری در امتحانات نهایی  کسب کنم.

 

با توجه به اهمیت امتحانات خرداد ماه و تاثیر مستقیم آن روی نتیجه کنکور، آیا از  ابزارهای کانون یا کتاب‌های آن استفاده خواهید کرد با چه برنامه و روشی؟

بله 100درصد استفاده می کنم از کتاب های جامع عربی و علوم و فنون ومخصوصا کتاب زرد ده مجموعه .این کتاب ها شامل تست های مفهومی و ترکیبی است و نکات کلیدی در درسنامه ها وجود دارد ‌‌.همچنین سوالات موجود در سایت.

Menu