گفتگو با مهرساپورکاوه باشگاه 500تایی پایه یازدهم تجربی

برای آمادگی بیشتر آزمون دادن بسیار مهم است و هرچه تعداد آزمون هایی که می‌زنیم بیشتر باشد نتیجه بهتری را در نهایت کسب خواهیم کرد.

گفتگو با مهرساپورکاوه باشگاه 500تایی پایه یازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی :مهرسا پورکاوه

پایه: یازدهم تجربی 

نام شهر و استان :اردکان، یزد 

شغل و تحصیلات مادر: کارمند ، لیسانس ادبیات 

شغل و تحصیلات پدر: کارمند ، لیسانس مهندسی مکانیک 

میانگین تراز: 6048

معدل 18.89:

سال‌های حضور در کانون: یک سال 

چند آزمون شرکت کرده است: 18آزمون

شمارنده:527585031

 

مصاحبه‌گر : مریم مظفری

 

 

  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟ 

برای آمادگی بیشتر آزمون دادن بسیار مهم است و هرچه تعداد آزمون هایی که می زنیم بیشتر باشد نتیجه بهتری را در نهایت کسب خواهیم کرد. و بعد از ازمون دادن تحلیل و بررسی ان نکته مهمی هست که باید در دستور کار قرار بگیرد 


  1. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

 با شرکت در این آزمون ها علاوه بر آشنایی با سوالات بیشتر می‌توانستم شناخت بهتری از خودم به دست بیاورم و اشتباهاتم را بشناسم و در آزمون اصلی عملکرد بهتری داشته باشم. 


  1. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟

 من از آزمون‌ها برای تقویت خود استفاده می‌کنم؛ چون همیشه ایراداتی وجود دارد که تلاش برای رفع آن‌ها، به من اجازه خستگی نمی‌دهد. تشخیص نقاط ضعف و کشف راه برطرف کردن آن‌ها، ادامه مسیر را لذت‌بخش می‌کند.


  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

سنجش پیوسته خود و پی بردن به ایرادات علمی از نتایج شرکت در آزمون‌ها به طور پیوسته است. بدون بازخورد و کشف نقاط ضعف، پیشرفت میسر نمی‌شود. 


  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

تأثیر بسیار مثبتی داشته. چون ما را وادار به مرور مطالب و یادگیری عمیق می‌کرد و می‌توانستیم در امتحانات تشریحی مدرسه، عملکرد بسیار خوبی کسب کنیم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

بله  با توجه به برنامه راهبردی، سعی می‌کنم بودجه‌بندی آزمون بعدی را به طور متعادل برای دو هفته پیش رو تقسیم کنم. هفته اول را به مباحث جدید آزمون پیش رو اختصاص می‌دهم و در هفته دوم به مرود آن‌ها و بودجه بندی آزمون‌های قبلی می‌پرداختم 

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

در درس شیمی توانسته‌ام وضعیت مناسب‌تری را از خود نمایش دهم. مطالعه و درک متن کتاب درسی همواره اولویت اصلی‌ام بوده؛ بعد از آن از منابع کمک درسی برای تسلط و یادگیری عمیق‌تر مطالب استفاده می‌کنم؛ سپس به بررسی اشتباهات و نکته برداری و همچنین خلاصه نویسی می‌پردازم. 


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله، برای اطلاع داشتن از میزان ساعت مطالعه و عملکردم و توجه به نقاط قوت و ضعف به من کمک می کند

.

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

سوالات غلط و نزده را مشخص کرده و دوباره در خانه آنها را حل میکنم و پاسخ را یادداشت کرده و با پاسخ صحیح و پاسخی که در آزمون دادم چک میکنم و در آخر سراغ پاسخنامه می روم و نکات سوال را مطالعه میکنم تا علت پاسخ غلط را متوجه شوم.


  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

در این مدت، هیچ کم و کاستی‌ای برای من در امر تحصیل و آموزش به وجود نیاوردند. هرگاه نیازمند کتاب و جزوه‌ای بودم تهیه کردند و اگر کلاسی نیاز داشتم، من را ثبت‌نام می‌کردند. و  به جدّ می‌توانم بزرگترین و قابل اتکاترین مزیت من در امر تحصیل، نسبت به دیگر رقبایم را، والدینم بدانم که دغدغه ی پیشرفت من را داشتند و اسباب لازم برای ترقی من را فراهم داشتند. درست است که بخش عمده موفقیت تحصیلی را دانش‌آموز عهده‌دار است؛ ولی من تنها توانستم از اسبابی که خانواده‌ام برایم فراهم کرده بودند، به خوبیِ خوب استفاده کنم. از این گذشته، آرام نگه‌داشتن محیط خانه، یکی از کارهای مهم و قابل توجهی‌ست که از انجام آن فروگذار نکردند و تا حدِّ امکان، محیط خانه را برای من مطلوب نگه داشتند. هرگاه در موقعیتی بحرانی قرار می‌گرفتم، با مشورت دادن و کنار من بودن، به حل آن مشکل کمک می‌کردند و با یکدیگر آن شرایط بغرنج را پشت سر می‌گذاشتیم. 


  1. سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ چه نتیجه ای گرفتید؟

سال گذشته باتوجه به اینکه امتحانات نهایی نشده بود دقت وتمرکز کمتری روی مطالب کتاب گذاشته بودم گرفتن نمره کامل در امتحانات کمی سخت بود اما با نتیجه مطلوب گذرانده شد .


  1. امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟ 
  2. با توجه به برگزاری امتحانات نهایی تسلط روی کتاب درسی بسیار اهمیت دارد . بعد از مطالعه کامل کتاب حل نمونه سوال میتواند برای اشنایی با تیپ بندی سوالات کمک کننده باشد . 

 

  1. برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله در دوره امتحانات تشریحی مدرسه، از نمونه سؤالات گردآوری شده در سایت کانون استفاده می‌کنم.


  1. برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟

 علاوه‌بر شرکت در ازمون های کانون در این بازه تصمیم بر این دارم که ساعت مطالعه برای هر درس در نظر گرفته و، به صورت مبحث به مبحث، حجم مباحث درسی مورد مطالعه در هر روز، هر هفته و حتی تا یک ماه آینده نیز مشخص کنم و طبق ان پیش بروم جمع بندی پایه دهم و یازدهم در اولویت اول و پیشروی در بعضی مباحث دوازدهم هدفی است که در تابستان دنبال خواهم کرد.

 


 

 

 

Menu