گفت و گو با کیانا فلکی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

گفت و گو با کیانا فلکی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی------

گفت و گو با کیانا فلکی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

نام و نام خانوادگی: کیانا فلکی

پایه: دوازدهم انسانی

نام شهر و استان: تهران

شغل و تحصیلا مادر: لیسانس،آموزگار  

شغل و تحصیلات پدر: فوق دیپلم، دبیر ریاضی

مصاحبه گر: آذر قهرمانی

 

شرکت در آزمون های کانون چه دستاوردی برایتان داشت؟

متوجه شدم که انواع سوالات خیلی سطح متفاوت و متنوع تری نسبت به کتاب های درسی دارد و تصمیم گرفتم بیشتر آزمون بزنم و تحلیل کنم.

  

نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

جامعه شناسی تاریخ جغرافی روانشناسی و اقتصاد، مرور زیاد. بصورت کلی رویکرد من در برنامه روزانه ام به طوری است که همه درس ها را دربر بگیرد حتی اگر پارت های زیادی داشته باشم اما برایم مهم است هرروز روی تمام کتاب هایم مرور داشته باشم.تست زیاد هم برای هر مبحث می زنم.  


در چه درس هایی تغییر روش رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس ها را توضیح می دهید؟آیا از سایت کانون هم استفاده می کنید؟ 

درس عربی و فلسفه را اوایل منفی هم می زدم در اولین مرحله سعی کردم فیلم تحلیل آزمون و پاسخنامه تشریحی را  از سایت کانون با دقت ببینم و بفهمم مدل سوالهایی که نمی توانم بزنم تاکید بر چه نکاتی دارند و روی  همان روش حل کردن ،تمرکز می کردم .

 

 

از کدام منابع کانونی استفاده کردید؟

از کتاب های آبی کانون برای این که سوالات طبقه بندی شده و مناسب دارد. کنکور سال های قبل را پوشش می دهد. از کتاب زرد برای دوران جمع بندی استفاده کردم.

 

شما شخصا به كدام دروس در تابستان اهمیت بیشتری داديد؟ 

به همه پایه ها حتی عمومی ها(چون از  امسال واقعا خیلی تاثیرشان بیشتر شد)، من سعی کردم به همه پایه ها خیلی اهمیت بدم چون این سه پایه مثل زنجیر به هم وصل اند. طبق برنامه راهبردی مباحث پایه و دوازدهم را مطالعه کردم.

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می دادید؟

 تحلیل هارا به ترتیب ازسوالات غلط شروع می کردم و سپس سراغ سوالات شک دار و سوالات ساده ای که پاسخ نداده بودم می‌رفتم.تحلیل و حل مجدد سوالات را داخل خود دفترچه انجام می دادم اما نکات را داخل کتاب خوداموز و کتاب درسی وارد می کردم.  

به نظرتان مهم‌ترین خود ویژگی مثبت شما چه بود که باعث شد به اینجا برسید؟

استواری و حس اینکه باید بهترین ورژن خودم باشم.  


توصیه ای برای دانش آموزان دارید؟ 

تلاشتان را بکنید، هیچ وقت جا نزنید، اگر دیدید جای پیشرفت هست بمانید تا به نسخه بهترتان تبدیل شوید شاید خیلی حرف بشنوید، دوستان و همسالانتان را ببینید که رفتند دانشگاه یا استاد و معلم ها بگویند بروید اآاد، ولی باید بگویم وقتی به نوک قله برسید همه میفهمند چرا این همه تلاش کردید.   


در زمان هایی که خسته یا نا امید بودید و یا اینکه به برنامه آزمون نرسیده بودید، آیا در آزمون ها حاضر می شدید؟ 

 بله، می دانستم که نرسیدن به بودجه بندی به معنی شکست نیست، نگران که می شدم ولی می دانستم که بالاخره یک روز بهترین خودم می شوم.

 

روی کدارم کارنامه بیشتر تمرکز دارید؟

کارنامه کشوری، روی تراز و درصد و به سوالات ساده و سوالات غلط توجه دارم. سوالاتی که پاسخ غلط داده ام مشخص می کند که روی آن مبحث یادگیری ناقص داشته ام و سعی می کنم نکات مهم را یادداشت کنم. خود رابین همترازی ها در هر درس مقایسه می کنم .  


اشتباهات، سوال های علامت دار را چگونه برای خود مشخص می کردید و چگونه از آن ها استفاده می کردید؟ بیشتر در چه زمان هایی برایتان مفید بود؟ چقدر در آزمون های جمع بندی و زمان امتحانات به شما کمک کرد؟ 

سعی می کردم همین طور که کتاب را می خواهم بتوانم عین یک معلم توضیح بدهم ، هر قسمت که می دیدم مشکل دارم در کتاب هایلایت می کردم و دو سه بار توضیحش میدادم برای خودم، به طور قطع هرچقدر مرور بیشتر باشد ، پاسخ دادن به سوالات هم راحت تر می شود هم سریع تر. نکته های مهم را قبل از ازمون های جامع مرور می کنم. در دوران عید و قبل از کنکور اردیبهشت یک بار دیگر هایلات ها و اشتباهات را خواندم. 

 

از اشتباهاتتان چگونه ياد مي گيريد؟آیا کتاب خودآموزی تکمیل می کردید؟

اگر منظورتان اشتباه های تستی است باید بگویم من حافظه تصویری قوی ای داررم یعنی وقتی اشتباه می کنم، سوال و جواب اصلی در ذهنم می ماند و وقتی سوال مشابه می‌بینم سریع یاد جواب اصلی میفتم. اشتباهات و نکته های مهم را در کتاب خوداموزی یادداشت می کنم . قبل از آزمون یک بار اشتباهات خود را بررسی و تحلیل می کنم .   


برای مدیریت زمان سر جلسه کنکور چکار کردید؟ از کدام یک از روش هاي مدیریت زمان استفاده کردید؟ 

زمان هاي نقصاني و  استراتژي بازگشت را پشتیبانم خانم سما ریاضی واحد شرق تهران پیشنهاد کرد و خیلی راضی بودم، قطعا که همیشه نمی‌شود خوب مدیریت کرد، ولی بیشتر وقت ها توانستم و در کنکور توانستم با مدیریت زمان تست های بیشتری پاسخ دهم .

 

چه شد که تصمیم گرفتید دوباره در کنکور شرکت کنید؟پشیمان نیستید؟

در حقیقت من دانش‌آموز درس خوان و ممتازی بودم معدل من همیشه بالای 19.90  بود اما یک دفعه افت شدیدی کردم و درس نمی خواندم درواقع مجموعه شرایطی که پیش آمد باعث شد سال دوازدهم را آن طور که می‌خواستم نگذرانم ،عملا سقوط آزاد، مادرم خیلی تلاش کرد که قانعم کند بمانم پشت کنکور و حتی نگذاشت انتخاب رشته کنم، خلاصه ماندم و چون درس های انسانی را دوست داشتم خواندم،  در آزمون های کانون شرکت کردم و با برنامه راهبردی پیش رفتم ، پشت کنکور ماندن اسان نیست، ولی باید به درس هایت عشق بورزی وگرنه که اصلا اینکار را نکنید. حقیقتش را بخواهید، من هم همکلاسی های دبیرستانم الان دانشگاه هستن اما می خواهم بگویم معلوم است که اسان نیست، ولی باید سختی بکشی تا نتیجه ای که می گیری ارزشش را داشته باشد.  


آیا در اردوی عید شرکت کردید به چه صورت مطالعه داشتید؟

بله در اردوی نوروزی شرکت کردم و سعی کردم جمع بندی خوبی داشته باشم. تست بیشتری زدم و تحلیل انجام دادم. روش تغذیه خود را تغییر دادم . از کتاب زرد کانون برای ازمون  دادن  و جمع بندی استفاده کردم. راجع به تغذیه که بهتر است اینطور بگویم شب ترجیحا نان و برنج و سیب زمینی اصلا نمی خورم تا صبح راحت تر از تخت خوابم بلند شوم و حس سنگینی ای که نمی‌گذارد از جا بلند شوی را نداشته باشم، به جایش سالاد با فیله مرغ یا خورشت و اینطور مواد غذایی را می خورم .   


ساعت خوابتان هم منظم است؟چگونه خواب و بیداری ات را تنظیم کردید؟برنامه استراحت روزانه اتان چگونه است؟

شب ساعت 9:30 تا 10 به رخت خوابم می‌روم. از گوشی درطول روز خیلی کم استفاده می کنم مخصوصا وقتی که درس میخوانم، چون نور گوشی باعث خستگی چشم می شود درعوض کتاب می خوانم در استراحت هایم حتی شده یک صفحه. حتی استراحتیم داشتم که واقعا یک ربع ساعت کوک کردم و بیهوش شدم از خستگی(خوابیدن کمتر از 30 دقیقه یا همان چرت زدن انرژی را زیاد می کند و هرچه بیشتر از 30دقیقه بشود سخت تر می توانم بیدار شوم.(  بله ،کتاب های غیر درسی  که خواندم : باشگاه پنج صبحی ها، اثر مرکب، تختخوابت را مرتب کن،اسب سیاه...

 

درباره سحرخیز بودنتان هم نکته ای هست که بخواهید به کنکوری ها بگویید؟ 

صبح طوری بیدار شوید که نیم ساعت تا یک ساعت برای خودتان باشید، کتاب بخوانید یا ورزش کنید یا حمام بروید یا هرکاری به جز گوشی.  این باعث می شود که در طول روز افکار منفی کمتر به سراغتان بیاید و انرژی چندبرابری داشته باشید. 

Menu