گفت وگو با علی نوراللهی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

شرکت در آزمون‌های مشابه پارسال باعث می‌شود من با ذهنیت آماده‌تری به سر جلسه بروم قبل از آزمون خودم را سنجیده باشم -آزمون‌های مشابه پارسال به من برای آمادگی ذهنی سر جلسه کمک زیادی می‌کند .

گفت وگو با علی نوراللهی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: علی نوراللهی

مقطع و رشته: دوازدهم تجربی

نام شهر و استان: سنندج-کردستان 

میانگین تراز:6200

سال های حضور در کانون: 8 سال

مصاحبه‌گر : عادل محمدی 


شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟

بله پدرم به من توصیه کرد همچنین خاله ی من هم عضوی از کانون بود و در حال تحصیل در رشته ی تربیت بدنی دانشگاه شهید بهشتی هستند . 


چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بوده‌اید؟ 

به مدت 8سال از سال 94تا کنون دانش آموز کانون هستم . 

 

دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

یادگیری -زمانبندی درست چه در سر جلسه آزمون چه در زندگی روزمره . 

 

شما تا چه حد خود را یک دانش‌آموز کانونی می‌دانید؟

من در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردم.  من با برنامه راهبردی آزمون‌های کانون هماهنگ بودم یا برنامه راهبردی را برای خودم شخصی سازی می‌کنم. 


 آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

خیر همانطور که گفتم شرکت در آژمون ها قلم چی به زمان بندی و برنامه ریزی درست را یاد داد ولی اگر من در آزمون های غیبت می کردم هیچ  وقت چنین چیزی را یاد نمی گرفتم . 


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

با پیوستگی در آزمون ها به طور هفتگی در اوایل مهر تا پایان پاییز نسبت به آزمون قبلی پیشرفت داشتم و این تکرارباعث پیشرفت من شد . 


آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟

 بله. شرکت در آزمون های مشابه پارسال باعث می شود من با ذهنیت آماده تری به سر جلسه بروم قبل از آزمون خودم را سنجیده باشم -آزمون های مشابه پارسال به من برای آمادگی ذهنی سر جلسه کمک زیادی می کند . 

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

بله من مطابق برنامه راهبردی درس می خوانم . 

 

روش مطالعه‌ی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس می‌خوانید یا دوباره‌خوانی می‌کنید؟

با روش بازیابی مطالبی که قبلا خوانده ام با آزمون و امتحان دوره کنیم. 


روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟

معمولا تک به تک سوالات آزمون را تحلیل می کنم . 


آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟

بله می دانستم که اگر بیشتر تلاش کنم افت تراز جبران خواهد شد و از این بابت نگران نبودم . همچنین خانواده ام با امید دادن به من باعث می شدند که افت تراز جبران شود . 

 

در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش،آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

بله در درس ریاضی حدود یک ماه بعد امتحانات نوبت اول برای من یک نقطه ضعف محسوب می شد ولی بعد با تحلیل درست آزمون ها وهمچنین حل سوالات بیشتر و سنجش خودم با کتاب سه سطحی قلمچی به سطح مطلوبی رسیدم . 


کدام نقش آزمون‌های کانون برای شما پررنگ‌تر بود: نقش برنامه‌ای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیل‌تان برای این انتخاب را بگویید.

نقش برنامه ای زیرا یکی از مهم ترین چیز هایی که در کانون یادگرفتم برنامه ریزی است و این را مدیون برانامه راهبردی کانون هستم . 

 

آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن‌ها با این افت چگونه است؟

بله معمولا دلیل افت تراز را جویا میشوند تا اگر مشکلی بود در حل ان کمک کنند اگر هم مشکلی نبود و افت تراز داشتم به من امید می دهند تا جبران کنم . 

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله هم از لحاظ درسی و هم غیر درسی برنامه ریزی می کنم . 


کدام‌یک از روش‌های مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمان‌های نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟ 

در اوایل سال تحصیلی از روش دو خودکار ولی کمی بعد از روش استراتژی بازگشت استفاده می کنم . 

 

Menu