گفتگو با مطهره مهاجری دانش آموز باشگاه پانصدتایی پایه هشتم

به برنامه‌ی راهبردی توجه ویژه دارد به زمان‌های مرور توجه می‌کند پیش خوانی دروس را انجام می‌دهد برای هر مطابق نیازش زمان می‌گذارد در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کند تحلیل آزمون را کامل انجام می‌دهد

گفتگو با مطهره مهاجری دانش آموز باشگاه پانصدتایی پایه هشتم

نام و نام خانوادگی: مطهره مهاجری

پایه: هشتم

نام شهر و استان: شهریار، تهران

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار ، لیسانس

شغل و تحصیلات پدر: آزاد ، دیپلم

میانگین تراز: 5507

معدل : 19.86

سال‌های حضور در کانون: هفتم و هشتم

چند آزمون شرکت کرده است: 33 

شمارنده:513070352

مصاحبه‌گر : مهدیه آقایاری 

 

  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

  2. هدف اولم این است که برای آزمون ورودی مدارس تیزهوشان سال آینده نتیجه ی خوبی کسب کنم و هدف بلند مدتم تقویت تست زنی برای کنکور است. همچنین از طریق تست زنی بتوانم جمع بندی بهتری برای امتحانات داشته باشم.

 

  1. شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

  2. سعی می کردم خیلی خوب مطالعه داشته باشم و همین طور با تست زنی جمع بندی و مرور داشته باشم و و بنظرم موثرترین روش برای پیشرفت در آزمون ها  تحلیل به موقع  بوده است.

 

  1. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟ 

  2. هم اینکه قبل از آزمون اصلی یک دور مطالب را مرور کنم و هم باعث آمادگی بیشتر برای آن می شود.

 

  1. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟ 

  2. خیر، بلکه باعث افزایش ساعت مطالعه ام شد و همچنین  در درس های مدرسه هم خیلی پیشرفت کردم و برای امتحانات پایان ترم آمادگی بیشتری دارم.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

  2.  برنامه راهبردی آزمون های کانون  به صورتی تنظیم شده است که برای هر آزمون یک مبحث خاصی را مطالعه می کنیم و اگر در آن مشکل درسی  داشته باشیم آن ها را  در آزمون های بعدی کم کم رفع می کنیم و وقتی به آزمون های مروری می رسیم دیگر این اشتباهات را تکرار نمی کنیم.

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

  2. شرکت در آزمون ها به صورت متداول باعث می شود مباحث چندین بار دوره شوند و از طرفی چون برنامه آزمون ها از مدرسه من جلوتر است من مجبور هستم مطالب را پیشخوانی کنم و این ها باعث افزایش نمره و آمادگی بیشتر  من  در مدرسه شده است.

 

 مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

بله، هفته ی اول بعد از مطالعه تست آموزشی می زنم که مطمئن باشم مطالب خوب در ذهنم مانده است. هفته دوم را هم تست زمان دار و سرعتی می زنم تا مدیریت زمان را بیشتر تمرین کنم. برای روز پنج شنبه ی قبل از آزمون هم آزمون مشابه پارسال را برای مرور حل می کنم  و همین طور مبحثی را که مشکل داشتم بیشتر مطالعه می کنم و در نهایت از آزمون های تک درس موجود در سایت کانون استفاده می کنم.

  نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

درس عربی، اوایل این درس برای من خیلی دشوار بود و درصدهای پایینی داشتم، اما با افزایش ساعت مطالعه و تست زنی بیشتر توانستم این درس را به نقطه ی قوتم تبدیل کنم. حتما در طول هفته برای عربی مرور خواهم داشت.

 دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟ 


  1. بله دفتر برنامه ریزی دارم.با استفاده از دفتر برنامه ریزی توانستم برای هر درس به انداز نیازش زمان بگذارم، مثلا هفته ای 2 ساعت را برای مطالعه و تست زنی علوم اختصاص می دهم و می بینم که نمره خوبی در مدرسه کسب کرده ام و متوجه می شوم با افزایش این ساعت می توانم مهارتم را در تست زدن بالا ببرم. در اصل با کمک این دفتر وضعیت خودم را بررسی می کنم و هم این که اگر فعالیت دیگری غیر از درس خواندن داشته باشم بتوانم هر دو را با هم پیش ببرم تا از درس خواندن عقب نیوفتم.

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

  2. برای تحلیل آزمون از سوالاتی که پاسخ اشتباه به آن ها داده ام شروع می کنم و بعد می روم سراغ سوالاتی که در آزمون برایم سخت بودند و آن ها را علامت دار کرده بودم و بعد هم سوالات ساده که که نزده بودم را بررسی می کنم و در نهایت باقی سوالات نزده را بررسی می کنم و تمام نکاتی که از تحلیل آزمون یاد می گیرم را در دفترم یادداشت می کنم.

 

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟ 

  2. مادر و پدرم همیشه از من حمایت می کنند ، زمانی که تراز هایم پایین می آید خیلی به من انگیزه می دهند و مرا به در س خواندن تشویق می کنند  . مادرم در مطالعه ی درس ها خیلی به من کمک می کنند و همیشه سعی می کنند فضای خانه را آرام نگه دارند تا مطالعه ی مفیدی داشته باشم.

 

  1. سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ چه نتیجه ای گرفتید؟

  2.  پارسال با این که حجم درس ها برایم خیلی زیاد بود اما چون در طول سال مطالعه خوبی داشتم خیلی نگران نبودم و بیشتر زمانم را به حل نمونه سوال، به خصوص سوالات داخل سایت کانون و همین طور کتاب های پرتکرار اختصاص دادم.

 

  1. امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟ 

  2.  چون از شیوه ی مطالعه ی پارسالم نتیجه ی خوبی گرفتم و برایم مفید بود امسال هم به همان صورت عمل می کنم، فقط با توجه به پایه تحصیلی ام نیاز می بینم که زمان مطالعه و تعداد تست ها و نمونه سوالات را بیشتر کنم تا نتیجه ی خوبی بگیرم.

 

  1. برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟

  2. بله، همان طور که گفتم هم از سایت کانون و هم از کتاب های پرتکرار استفاده می کنم.

 

  1. برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟

  2. از آن جایی که سال نهم آزمون تیزهوشان دارم، یک دور مطالب مربوط به پایه هشتم را خیلی خوب مرور می کنم و بعد شروع به پیش خوانی برای درس های سال نهم می کنم.

 

 

 

 

Menu