گفتگو با کسری حاصلی قهرمان پیوستگی از اسلام آبادغرب

گفتگو با کسری حاصلی قهرمان پیوستگی ازاسلام آبادغرب

گفتگو با کسری حاصلی قهرمان پیوستگی از اسلام آبادغرب

نام و نام خانوادگی : کسری حاصلی

پایه : فارغ التحصیل تجربی

نام شهر و استان : شهرستان اسلام آباد غرب از استان کرمانشاه

شغل و تحصیلات مادر  : دیپلم_ خانه دار

شغل و تحصیلات پدر :  دیپلم_آزاد

میانگین تراز : 6200

معدل: 18.70

سال‌های حضور در کانون  : یک سال


مصاحبه‌گر : فاطمه چراغویسی

 

  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

من چون سال دوم کنکورم هست و کنکور گذشته را به دلیل آشنا نبودن با روش های تستی و زمان بندی نادرست خراب کردم امسال تصمیم گرفتم که علاوه بر درس خواندن مرتب تست کار کنم و خودم را محک بزنم ببینم سطح تست زنی ام چگونه است که اگر در یک آزمون ترازم پایین آمد تا دیر نشده اشکالاتم را رفع کنم و به مرور سرعت تست زنیم بالا رفت والان از سطح آزمون هایم وسرعت تست زنی ام واقعا راضی هستم. 


  1. شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

من از اول مهر با برنامه راهبردی خیلی منظم شروع کردم  و همیشه دنبال رفع اشکالاتم بودم و سعی میکردم با دیدن تعداد اشتباهاتم ناامید نشوم و سعی کنم هرچه به جلوتر میروم تعداد سوال های درستم بیشتر از غلط یا نزده ام باشد.البته من همیشه سعی میکنم سوالی را که بلد نیستم یا شک دارم پاسخ ندهم و با تغییر روش درس خواندنم خیلی کم پیش میامد که سوالی را اشتباه جواب بدهم.من با خودم عهد کرده بودم که وقتی کارنامه ام میبینم جواب سوالات یا نزده باشد یا درست چون سوال های غلط واقعا تاثیر منفی در عملکردم در آزمون داشت.

 

  1.  دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

هیچ فرقی بین آزمون اصلی با این آزمونها برای من نیست و این آزمون ها هم فرصتی میدانستم که بیشتر خودم را به چالش بکشم و با انواع سوالات و سطح انواع سوالات آشنا شوم.آزمون های هدیه نسبت به آزمون های اصلی قلمچی راحت تر بودند و انگیزه خوبی بود برای آمادگی بیشتر برای آزمون های بعدی.آزمون های هدفگذاری برای ما کنکوری ها واقعا مفیده چون علاوه بر آشنایی با سطح سوالات کنکور بهترین فرصتی است که تست های بیشتری کار کنیم و هر هفته آزمون بدهیم. 


  1. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟

به نظر من کسی که هدف داشته باشد خسته نمیشود و من چون یکبار شکست را با دیدن تراز و رتبه ام تجربه کردم از همان اول تصمیم گرفتم که کم نیارم و تا میتوانم در این راه برای خواسته ام بجنگم وتلاش کنم.

قلمچی با برنامه ریزی وآزمون های منظمش به ما نظم و پیوستگی و تلاش بی وقفه را یاد داد  و به نظرم کمک بزرگی برای موفق شدن در این مسیر است.

 

  1.  پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

من پارسال وقتی عضو کانون نبودم همینجوری درس میخواندم و چون آزمون نمیدادم نمیدانستم با این درس خواندن به چه تعداد تست میتوانم پاسخ دهم ولی امسال وقتی میدانستم دو هفته بعد آزمون دارم با جدیت بیشتری درس میخواندم و انواع سوالات را میخواندم این آزمون ها به نظرم حس رقابت با گذشته خودمان را در ما ایجاد میکند و مدام سعی میکنیم از دو هفته پیش خودمان بهتر باشیم 


  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

من بعداز تحلیل آزمون گذشته از شنبه طبق برنامه ریزی که از روز قبل کردم شروع به خواندن میکنم که تا جمعه که آزمون هدفگذاری دارم خودم را به برنامه برسانم و بعد از آزمون هدفگذاری و پیدا کردن اشکالاتم در آن آزمون سعی میکنم در هفته پیش رو مطالبی که خواندم را مرور کنم و اشکالاتم را رفع کنم. 


  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

زیست و ریاضی - من برای زیست ابتدا کتاب را میخوانم سپس درسنامه کتاب کمک درسی را می خوانم بعد از مطالعه کتاب را میبندم و در ذهنم مطالب خوانده شده را مرور میکنم و اگر چیزی را فراموش کردم را دوباره کتاب را باز میکنم و آن  مطلب را دوباره میخوانم.بعداز یادگیری کامل شروع به حل تست های ساده میکنم و روز بعد تست های سخت را حل میکنم. 


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله دارم

من تمام برنامه هایی که برای درس خواندنم دارم را طبق این دفتر است و بعداز خواندن هر کتاب با تیک زدن بهم انگیزه میده که سریع برم سراغ کتاب بعدی.این دفتر روش خواندن و میزان خواندن هرکتاب را به طور کامل توضیح داده و واقعا کمک خوبی است برای کسانی که در برنامه ریزی مشکل دارند.


  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

من برای تحلیل آزمون فقط به سوالایی که بلد نبودم اکتفا نمیکنم  تمام سوالات را یک بار مرور میکنم و مطالب مهم را داخل برگه یادداشت میکنم  و سوال هایی که بلد نیستم داخل سایت کانون حل تشریحی سوالات را نگاه میکنم و تا روش حل را پیدا نکنم و یک بار خودم سوال را حل نکنم به سراغ سوال بعد نمی روم. 


  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدر ومادرم همیشه بهم انگیزه میدهند ومعتقد هستند که من حتما قبول میشوم و تلاش میکنند که من چیزی کم نداشته باشم و هر چی که این راه را برای من راحت تر میکند را برای من فراهم می کنند و فضای خانه را جوری قرار می دهند که لطمه ای به درس خواندن من نزند. 


  1. سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ چه نتیجه ای گرفتید؟

من سال گذشته که امتحان نهایی داشتم در حد معمول درس میخواندم وسعی میکردم برای هر امتحان دوبار کتاب را مرور کنم و نمونه سوال سال های گذشته را یک بار حل کنم و سوال هایی که بطور متوالی تکرار شده اند را خوب بخوانم ولی امسال به دلیل اهمیت معدل دوباره ترمیم میکنم. 


  1. امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟

من امسال برای امتحان های ترمیم کتاب پرتکرار را تهیه کردم و علاوه برخواندن کتاب به حل سوالات تشریحی که داخل سایت قلمچی گذاشته شده میپردازم وهیچ جایی از کتاب را نخوانده نمیزارم. 


  1. برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله من امسال برای امتحانات ترمیم از کتاب پرتکرار ونمونه سوالات داخل سایت کانون استفاده میکنم وبه نظرم با حل این سوالات تمام مطالب مرور خواهد شد  و از آنجایی که سبک سوالات تشریحی جزئی تر شده و باید نکته ای درس بخوانیم باید نمونه سوالات بیشتری حل کرد

 

Menu