گفتگو با طهورا ره انجام ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

باعث شد که وقفه‌های من در طول مدت مطالعه برای کنکور بیشتر از چند روز طول نکشد و دوباره به درس خواندن برگردم و بتوانم طبق برنامه ریزی ام پیش بروم.

گفتگو با طهورا ره انجام ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

نام و نام خانوادگی :طهورا ره انجام

نام شهر و استان :قم , قم

میانگین تراز: ۶۷۰۸

معدل نهایی:۱۹/۱۲

رتبه در منطقه۲ :۱۳۳

رتبه در کشور:۳۳۰

درصدهای کنکور سراسری : 

ریاضی:۱%

فنون:۶۵%

جامعه شناسی :۷۷%

روانشناسی :۱۰۰%

عربی:۷۱%

تاریخ و جغرافیا:۶۶%

فلسفه و منطق:۶۱%

اقتصاد:۷۱%

سال‌های حضور در کانون:۶ماه

چند آزمون شرکت کرده اید:۹تا

رشته و دانشگاه قبولی : دبیری فرهنگیان قم 

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار و دیپلم

شغل و تحصیلات پدر: آزاد و لیسانس مهندسی و سطح دو حوزه

 

 مصاحبه گر : لیلا محمدی


  1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟

۷۰۵۴ اولین ترازم بود و در  آخرین آزمون ترازم به  ۷۲۰۵  رسید .

 

  1. مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

 حمایت خانواده و اطرافیان و علاقه ام به مطالعه ی دروس از دلایل اصلی پیشرفت من بوده است . 

 

  1. برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چه بود ؟

 در کنار داشتن زمانی برای استراحت، برای  جمع بندی پایه و رسیدن به سطح تسلط مطلوب روی مباحث آن و مطالعه نیم سال دوم دوازدهم برای آمادگی اولیه امتحانات نهایی وقت گذاشتم.

 

 شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ایی اجرا کردید ؟ 

یک روز در میان آزمون زدم و تحلیل کردم و بر اساس تحلیل آزمون مرور مباحث را  انجام دادم.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

باعث شد که وقفه های من در طول مدت مطالعه برای کنکور بیشتر از چند روز طول نکشد و دوباره به درس خواندن برگردم و بتوانم طبق برنامه ریزی ام پیش بروم.

 

 تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

 بله. از تکنیک ضربدر و منها و همچنین زمان نقصانی در کنکور بهره بردم‌.

 

 مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود ؟

 من برنامه ریزی کلی خودم را داشتم و زمانی آزمون دادن درکانون قلم چی را اغاز کردم که چندین بار کتاب ها را تمام کرده بودم و با کنکور دی ماه ،تا حد زیادی به وضعیت خودم اگاه بودم  و از آن به بعد به مرور و رفع اشکال و ارتقاء سطح تسلط به مباحث گذشته پرداختم .با این وجود پیشروی همراه با برنامه راهبردی کمک می کرد تا همه مباحث دوره شوند و مطلبی از قلم نیفتد.

 

روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟

بلافاصله بعد از آزمون  تحلیل می کردم  و آن را به تعویق نمی انداختم. برای تحلیل ابتدا از روی پاسخنامه کلیدی نگاه می کردم و در دفترچه سوالاتی را که غلط زده یا اصلا نزده ام را با علامتی مشخص می کردم .سپس از ابتدای دفترچه سوالات را نگاه می کردم آن هایی که غلط ،نزده  و یا با شک، درست زده بودم را دوباره خودم حل می کردم و یکی یکی با پاسخنامه تشریحی بررسی می کردم و هم زمان کتاب ها را کنار خود داشتم و صفحه ای را که مربوط به آن نکته بود می آوردم و نکته ای اگر بود یادداشت می کردم .این روش تحلیل به تنهایی به طرح ریزی بخش زیادی از مطالعه ام در آینده کمک می کرد و کمکی بود جمع بندی مباحث خوانده شده . به نظرم بررسی اشتباهات اهمیت بیشتری دارد و  اهمیت سوالات ساده در هنگام زدن ازمون است نه موقع تحلیل.

 

  به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کردید ، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟

 در تابستان سال یازدهم برای دوره مباحث دهم و مطالعه مباحث یازدهم وقت گذاشتم طوری که ابتدا به مطالعه کل کتاب در چند روز و  هر روز ۴ساعت و سپس به زدن تست جامع به تعداد بالا در سه ساعت می پرداختم.البته در طول سال دهم نیز از تست زنی درس به درس غافل نبودم. اما پیش مطالعه یازدهم را درس به درس خواندم و تست زدم حدود دو ساعت درس و نیم ساعت تست.تعداد تست هایی که می زدم اوایل برای هر درس ۴۰تا۱۰۰تست بود که نسبتا تعداد  زیادی  بود و بعد ها مجبور شدم تا کتاب های  در سطح بالاتری  تهیه کنم 

تابستان سال کنکور بعد از اینکه هر درس را به طور میانگین در یک ساعت و نیم  می خواندم و  بیست تا سی دقیقه تست می زدم و فردای آن روز مجدد  ده دقیقه تست برای مرور حل می کردم  و آخر هر هفته مباحث را دوره  می کردم .در طول سال دوازدهم به جز دو دوره جمع بندی برای دی و تیر مانند تابستان عمل می کردم.دوره جمع بندی من برای آذر ماه و دی ماه و  به مطالعه کلی و تست زدن های جامع گذشت و ادیبهشت و خرداد نیز این شیوه حفظ شد .

 

 کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

کتاب فنون آبی قلم چی.فکر می کنم که درسنامه ی خلاصه از ویژگی های مهم آن بود.

 

 تصمیم شما برای کنکور دی ماه بود یا کنکور تیرماه ؟لطفا علت این انتخاب را توضیح دهید. 

من روی کنکور دی ماه تمرکز کرده بودم چون  می خواستم خرداد را روی امتحانات نهایی تمرکز کنم اما بعد از کنکور دی دیدم که بعضی از درس ها درصد خیلی بالا و در بعضی دیگر  پایین تر از حد انتظارم بود پس تصمیم گرفتم دوباره برای تیر ماه شروع به مطالعه کنم و ان زمان بود که به نکات ظریف بسیاری برخوردم که تا به حال در مطالعه متوجه آن ها نبودم و تسلطم به این روش افزایش پیدا کرد.

 

سخن نهایی با دانش آموزان؟

بعد از دادن کنکور و تمام شدن تمام این داستان ها خواهید فهمید که استرس کنکور ناشی از جو روانی ایجاد شده است و برای کسی که تلاش خود را کرده باشد مانعی وجود ندارد چه برای امتحانات نهایی  که با سال های پیش متفاوت بوده چه کنکوری که سخت تر از سال های پیش از خود بوده است  . برای آرامش , حفظ روحیه و جسم خود اهمیت قائل شوید و وقت بگذارید. بدون سلامتی و ارامش خیال کنکور و هیچ چیز دیگری خوب پیش نمی رود و اگر هم برود شما در معامله ای نابرابر زیان کرده اید چرا که سلامتی خود را از دست داده اید.امیدوارم که همه آینده ای شاد، روشن و موفقیت آمیز داشته باشند.

 

Menu