گفت وگو با محمد میعاد سعادتی فرد؛قبولی پرستاری دانشگاه تهران

بله،در آزمون مشابه پارسال چون نزدیک به ازمون اصلی بود شرکت می‌کردم . هم چنین تحلیل این آزمون به من کمک شایانی می‌کرد که در ازمون جمعه اشتباهاتم کمتر شود.

گفت وگو با محمد میعاد سعادتی فرد؛قبولی پرستاری دانشگاه تهران

نام و نام خانوادگی: محمد میعاد سعادتی فرد

نام شهر و استان:تهران

رشته قبولی: پرستاری دانشگاه  تهران

میانگین تراز: 6000

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده اید؟از سال یازدهم و در 30 آزمون

مصاحبه گر:احمد بیکی


شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

دوستانم در مدرسه ثبت نام کرده بودند و خانواده هم پیشنهاد داشتند.


دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

 به طور پیوسته در آزمون ها شرکت کردن باعث می شد همیشه آماده باشم و شب امتحانی درس نخوانم . هم چنین دوسال شرایط کنکور را تمرین کردم و در روز کنکور دیگر استرس نداشتم چون این شرایط را دوسال تمرین کرده بودم.


پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی بود؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می کردند؟

 پدر و مادرم هر دو به من کمک می کردند و هم چنین خواهرم هم مشاوره می دادند و در کل محیط خانه بسیار برای درس خواندن من محیا بود.


آیا در آزمون  مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟

بله،در آزمون مشابه پارسال چون نزدیک به ازمون اصلی بود شرکت می کردم . هم چنین تحلیل این آزمون به من کمک شایانی می کرد که در ازمون جمعه اشتباهاتم کمتر شود.


از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟

 کارنامه 5 نوع درس چون باعث تعادل بین درس هایم می شد و هم چنین کارنامه اشتباهات باعث می شد در دوران جمع بندی بتوانم سریع تر به مشکلاتم دست پیدا کنم و روی آن ها تمرین کنم.


مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟

بله، با پشتیبانی که کانون به من داده بود طبق برنامه راهبردی برای دو هفته برنامه ریزی می کردیم و در دو روز مانده به ازمون جمعه مرور با تست انجام می دادم.


 کدام درس ها نقطه قوت شما بود؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟

شیمی . در این درس هم حفظیات را قبل از خواب مرور می کردم و هم چنین برنامه حداگانه برای حل مسائل داشتم و هم چنین برای مفاهیم از درسنامه کتاب استفاده می کردم.


در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

درس ریاضی را بیشتر حفظی می خواندم اما با تغییر روش تلاش کردم خودم بیشتر تمرین حل کنم و دنبال درسنامه زیاد نباشم و روی تمرین کردن تمرکز کردم تا بتوانم خودم سوالات را حل کنم و به جواب برسانم.


 روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟

در زمان کنکور روزهایی که مدرسه نمی رفتم 10 ساعت و روزهایی که مدرسه می رفتم 6 ساعت  مطالعه داشتم و تقریبا 90 درصد زمانم را تست می زدم.


در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس ها می رفتید؟

درس زیست. چون ضریب بالایی داشت و هم چنین برای این درس همه نکات جدید ازمون را به کتابم اضافه می کردم و مجدد برای ازمون بعدی مرور می کردم.


آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می دیدند؟  

بله، خودم به ان ها نمراتم را اعلام می کردم و همیشه انگیزه می دادند و راهنمایی می کردند و هیچ گاه باعث ناراحتی من نشدند حتی اگر نتیجه مطلوب نبود.


 کدام یک از کتاب های کانون را استفاده می کردید؟ این کتاب ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

آبی و سه سطحی. از ابی درسنامه استفاده می کردم و تست های طبقه بندی می زدم و هم چنین برای تست و تمرین بیشتر از سه سطحی استفاده می کردم.


  دلیل این که در آزمون‌های تابستان شرکت کرده اید چه بود؟

تابستان سکوی پرتاب برای موفقیت در کنکور است از تابستان برای مرور درس های پایه استفاده کردم و زمان مطالعه را افزایش دادم تا با شروع مهر اماده رقابت باشم.


Menu