نام و نام خانوادگی :ریحانه قادری
مقطع و رشته : فارغ التحصیل تجربی
نام شهر و استان : تهران
میانگین تراز: 5709
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است :از سال 1399
شغل و تحصیلات مادر : پرستار (لیسانس)
شغل و تحصیلات پدر :حسابدار (فوق لیسانس)
مصاحبهگر : زهرا رفیق شیرزن
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
خواهر بزرگترم دانش آموز مدرسه قلم چی (شعبه فلسطین)بود و در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل رشته مهندسی کامپیوتر پذیرش شد.
چند سال و چه سالهایی دانشآموز کانون بودهاید؟
3سال (از 1399تا1402)
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
مدیریت آزمون-آشنا شدن با فضای رقابتی-آشنا شدن با دید طراح های مختلف-شبیه سازی کنکور
شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی میدانید؟
من یک دانشآموز بیغیبت یا کمغیبت در آزمونهای اصلی بودم.
چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟
شرایط هر آزمون متفاوت با آزمون هفته های قبل یا پیشرو داره و وقتی شرایط قبل کنکور به طورقطعی قابل پیشبینی نیست (از لحاظ بیمار بودن ، شرایط روحی ،میزان استرس ...)بهتره که خودمان در همه شرایط محک بزنیم و آماده هر شرایطی باشیم.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
فاصله نگرفتن از تست زنی و پیدا کردن نقاط ضعف و مباحثی که باید تسلط بیشتری داشته باشم و هر آزمون تست های خوبی برای جمعبندی مبحثی و پایه ای دارد.
روش مطالعهی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس میخوانید یا دوبارهخوانی میکنید؟
با هر 2روش پیش میرفتم فقط باید به بازه زمانی که تا آزمون دارید توجه کنین و مهارت هایی مثل تندخوانی و میزان تسلط هر مبحث هم وابسته است.
در کدام درسها بیشتر از روش بازیابی استفاده کنید؟
مفاهیم فیزیک و شیمی.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه است؟
همه سوالات باید بررسی بشود ولی باید زمان بیشتری به سوالات غلط و نزده اختصاص داده بشود.
آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟
بله مخصوصاً بعد از دوران امتحانات نیمسال اول و دوم که از فاز تست زنی خارج شدم و بیشتر تشریحی مطالعه میکردم نتیحه ای که گرفتم این بود که باید کار کردن به صورت تشریحی و تستی به موازات هم پیش بروند و هیچ کدام به دیگری برتری ندارد و نباید توجه 100 درصدی و مطلق به یکی از آنها داشته باشیم.
پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟
مادر با بررسی کردن آزمون ها و مشورت با مشاور درسی سعی میکرد که بستر مناسب یادگیری فراهم کند و هر نیازی که برای بهبود و جبران ایرادات داشت حل و رفع کند.
کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمرهای برای این درسها کسب میکنید؟
درس های محاسباتی مثل فیزیک و ریاضی و مسائل شیمی ، مرور روزانه فرمول ها ، داشتن روتین برای زدن حداقل 5 تست از هر درس به صورت روزانه/ نمره 8 به بالا از 10
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
مسائل شیمی / تیپ بندی سوالات ، بررسی کردن شیوه های متفاوت حل هر مسئله / کمک گرفتن از کتاب کمک درسی و شرکت در بعضی کلاس ها
به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکنید، در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری میکند؟
به طور میانگین 5 برای مطالعه و 5 ساعت برای تست زنی / دوران جمعبندی 4 ساعت برای مطالعه و 7الی8 ساعت برای تست زنی
کدام بازهی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگتری داشته است: تابستان، پاییز، دیماه، نیمسال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی ؟ دلیل این موضوع چیست؟
دی ماه و دوران طلایی نوروز چونکه اکثر مباحث تمام شده هستند و این دوران برای جمع بندی کلی و مرور مباحث هست.
کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود: نقش برنامهای، آموزشی یا سنجشی؟
هر 3 مهم و کاربردی بودن اما به خاطر آمار بالای شرکت کننده ها نقش سنجشی پررنگ تر بود.
به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباههای شما چند تا بوده است؟
اوایل شرکت 20 تست و رفته رفته به 10 و کمتر از 10 رسید.
در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درسها میروید؟
دروسی که ضریب بالاتری دارن مثل زیست و شیمی برای تجربی ها.
آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میبینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آنها با این افت چگونه است؟
بله تلاش میکنن علت این موضوع جویا بشن و مشکل رفع کنند.
دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
بله ،محک زدن و به چالش کشیدن خودم و بررسی کردن و پیدا کردن مباحثی که به مطالعه بیشتر نیاز دارند.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
3سطحی ها برای بالا بردن تسلط خیلی کمک کننده هستند و کتاب های مبحثی به ویژه برای درس زیست برای جداول و جمع بندی نکات آن مبحث.